2014-11-04, 13:10
Medlem
Valar.Morghuliss avatar
Gillade senaste avsnittet.

En kort fråga eftersom jag slötittade när joan (eller vad hon hette) låg död på marken. Vad hade hon skrivit på golvet?

Bara jag som inte uppfattade förrän efter "låångt" efter att det var Carol som rullades in i slutet? Trodde det var en full ful gammal gubbe först.
Citera
2014-11-04, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valar.Morghulis
Jag förstod inte heller det först, var inte så uppmärksam i slutet.

Jag gissar på att:
Citera
2014-11-04, 13:31
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Behringo-starr
Han gav henne visserligen fel instruktioner, men det känns som det kvittar.
Hon bara mortlade ner en tablett slarvigt och sög upp utan att filtrera med en grön kanyl och bara tryckte in skiten utan att dra svar.
Eftersom hon satte den i armvecket får vi anta att det var en intravenös injektion och gubben hade sannolikt kolat oavsett. Man kan inte slå i sig grus.

Orealistiskt, men bara sjukvårdspersonal och sprutnarkomaner ser det.
Några saker som säger emot detta även du har rätt i princip.

1, Hon maler tabletterna noga och suger upp det ur morteln på en plats där det fanns mycket vätska och inte större pillerbitar.

2, Hon injicerar såvitt jag ser i muskeln och inte i en ven.

3, Jag har sett flera desperata pundare skjuta i sig fultjack utan vara speciellt noga med att filtrera det utan att då eller skadas av det.

En annan sak jag däremot är lite fundersam över är att hon skulle injicera en speciell mängd men hon mortlade ett antal tabletter i vatten och lösningen hon injicerade kan knappast vara den exakta mängd som doktorn sa.
Piller består som bekant av en stor mängd bindemedel och hon tog bara en liten del av lösningen så det vore helt omöjligt att bestämma vilken styrka lösningen i sprutan var.
Citera
2014-11-04, 13:39
Medlem
Koljarovs avatar
För övrigt så ingår jag också den minoritet som gillade avsnittet då miljön på sjukhuset var "creepy" på ett obehagligt men ändå ganska subtilt sätt.
Lite "passive aggressive" jämfört med Terminus som var creepy på ett betydligt "in your face" sätt.

Beth är också överlägset snyggast i serien vilket inte är en nackdel i min bok.
Citera
2014-11-04, 14:59
Medlem
escilichiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Snubben som rullades in på båren i slutet... Ledaren för gänget Daryl hängde med en sväng såg det ut som men vafan han dog väl eller har jag helt tappat det??

Mvh

åh herregud
Citera
2014-11-04, 15:12
Medlem
Gullinkambes avatar
Efter två riktigt bra avsnitt, och ett mediokert tredje, fick vi nu ett av de sämsta någonsin. En totalt ointressant story och fullt med dåliga skådisar, toppat med den allra sämsta: Emily Kinney (Beth). Fattas bara att det ska tramsas runt på sjukhuset i flera avsnitt nu...
Citera
2014-11-04, 15:31
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorJohn
Vad tror ni händer i nästa avsnitt?

Finns flera här som brukar gissa rätt faktiskt!
Man ser ju Abraham och gänget få problem och i sista scenen i trailern ser man Abraham "bryta ihop" på vägen, kan någon dö?

spekulation om nästa avsnitt:
Senast redigerad av Tercio 2014-11-04 kl. 15:34.
Citera
2014-11-04, 16:25
Medlem
Treutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Efter två riktigt bra avsnitt, och ett mediokert tredje, fick vi nu ett av de sämsta någonsin. En totalt ointressant story och fullt med dåliga skådisar, toppat med den allra sämsta: Emily Kinney (Beth). Fattas bara att det ska tramsas runt på sjukhuset i flera avsnitt nu...

Håller inte riktigt med dig. Visst var det inte ett av de bättre avsnitten de sänts men tyckte det var intressant att få reda på vad som skett med Beth. Men ja, detta avsnittet kändes mycket som en transportsträcka.
Men ibland så behövs dessa avsnitt också och kan ju lyfta säsongen som helhet. Så länge det inte blir som säsong 2 där hela säsongen var en transportsträcka.
Citera
2014-11-04, 16:26
Medlem
StorJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
spekulation om nästa avsnitt:

Tänkte också på det, det skulle vara riktigt nice men jag tror tyvärr att det fortfarande är för tidigt för det!

Men jag hoppas verkligen du har rätt!
Citera
2014-11-04, 20:17
Medlem
Relativts avatar
Älskar säsongen so far! Inga dåliga avsnitt hittills. Hoppas vi får se samma kvalité hela säsongen ut!
Citera
2014-11-04, 21:39
Bannlyst
Okej, det senaste avsnittet var rätt förvirrande

Citera
2014-11-04, 22:06
Medlem
StorJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.N
Okej, det senaste avsnittet var rätt förvirrande

Med all respekt, men vad fan grabbar. Ni tittar på ett avsnitt och sen ställer de mest självklara frågorna.
Jag är väldigt focuserad på det avsnittet jag kollar!

Men ändå så..

Skiver från mobil, kan va lite rörigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in