2014-11-22, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Malmö och Mora är de lag som imponerat mig mest, tror de två tar platserna. Rögle har jag inte varit imponerad av men de trummar på.

Mora kommer även presentera två backar inom loppet av några dagar, varav den ena skall vara väldigt meriterad. Vi får se vilka som kommer att skrika "doping!" och "all in!", kan bli lite spännande.
Citera
2014-11-22, 00:19
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggen
Mora kommer även presentera två backar inom loppet av några dagar, varav den ena skall vara väldigt meriterad. Vi får se vilka som kommer att skrika "doping!" och "all in!", kan bli lite spännande.

Ni leder serien i dagsläget... Varför är det nödvändigt med två nya backar? Skadeproblem?
Min spontana tanke; varför dilla med något som uppenbarligen verkar fungera.
Citera
2014-11-22, 00:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggen
Tveklöst att Malmö kommer hamna topp 2, Rögle är jag däremot mycket mer tveksam till.

Citat:
Malmö och Mora är de lag som imponerat mig mest, tror de två tar platserna. Rögle har jag inte varit imponerad av men de trummar på.

Det låter ändå inte som ni är helt främmande för min tro. Det är dessutom ganska länge sedan jag fick den. Jag håller fast vid den.
Citera
2014-11-22, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Ni leder serien i dagsläget... Varför är det nödvändigt med två nya backar? Skadeproblem?
Min spontana tanke; varför dilla med något som uppenbarligen verkar fungera.

Jag förstår din tankegång, jag håller med dig till stor del. Dock så känner jag bara det problemet när det kommer till forwards. Vi värvade en center idag, jag förstår dock inte varför egentligen. Laget har dock bara haft 5 ordinarie backar normalt sett pgd av 2 långtidsskador (C.Björklund och N.Deck), samt att Karlström och Pethrus inte håller måttet. Så jo, backar behövs. Forwards? Njae.
Citera
2014-11-22, 00:45
Medlem
J.R.s avatar
Kul att Mora satsar. Dom behövs i högsta serien, gillar Leksand men dom kommer säkert att åka ur framöver på grund av knappa resurser (trottoarerna borde ha tagit slut. ), då känns Mora som det naturliga alternativet i dalarna och med lite ekonomisk kraft dessutom.
Gillar också Rögle som alltid är med trots knappa resurser, hoppas dom vinner kampen mot "big bad wolf" MIF och krigar sig upp en serienivå igen.
Citera
2014-11-22, 01:10
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det låter ändå inte som ni är helt främmande för min tro. Det är dessutom ganska länge sedan jag fick den. Jag håller fast vid den.
Med tanke på hur serien ser ut så är det även möjligt att vi slutar top 2 så går inte skriva av något lag. Även om just det scenariot är väldigt låg chans på och inte kommer hända.
Citera
2014-11-22, 01:27
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Med tanke på hur serien ser ut så är det även möjligt att vi slutar top 2 så går inte skriva av något lag. Även om just det scenariot är väldigt låg chans på och inte kommer hända.
Men då krävs väl lite värvande? Malmö ser ju ruggigt starka ut jämförelsevis (baserat på det jag sett av lagen).
Att AIK skulle vända det här känns faktiskt lite otroligt med tanke på hur de andra lagen SSK, Mora, MIF satsar.
Vita hästen kan man kanske skriva av, där verkar bensinen tagit slut.
Citera
2014-11-22, 01:51
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Men då krävs väl lite värvande? Malmö ser ju ruggigt starka ut jämförelsevis (baserat på det jag sett av lagen).
Att AIK skulle vända det här känns faktiskt lite otroligt med tanke på hur de andra lagen SSK, Mora, MIF satsar.
Vita hästen kan man kanske skriva av, där verkar bensinen tagit slut.
Vet inte om du läste min text riktigt.. ? Skrev att de inte kommer hända även om läget idag fortfarande ger en möjlighet med tanke på hur tabellen ser ut.

Sedan vet jag inte riktigt hur de menar med ssk. De går inte speciellt mycket bättre än oss. Sedan har de inte förstärkt direkt heller.

Men jag är ganska övertygad om att vi kommer värva mer även om vi redan värvat bra sedan säs börjat. Så top 8 placering bör vi kunna ta om inte allt börjat gå åt helvete igen. Men det krävs en eller två backar (beroende på om vi kan behålla Kylington).
Citera
2014-11-22, 02:03
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Vet inte om du läste min text riktigt.. ? Skrev att de inte kommer hända även om läget idag fortfarande ger en möjlighet med tanke på hur tabellen ser ut.

Sedan vet jag inte riktigt hur de menar med ssk. De går inte speciellt mycket bättre än oss. Sedan har de inte förstärkt direkt heller.

Men jag är ganska övertygad om att vi kommer värva mer även om vi redan värvat bra sedan säs börjat. Så top 8 placering bör vi kunna ta om inte allt börjat gå åt helvete igen. Men det krävs en eller två backar (beroende på om vi kan behålla Kylington).
Top8 du skrev ju top2 då borde väl dom flesta lagen vara med i racet så jämnt som det är. SSK och Malmö har ju bra trupper på pappret och borde vara med och hugga i toppen.
Dock så har jag inte sett så många matcher men av det jag sett är ju faktiskt MIF outstanding när det klaffar.
Citera
2014-11-22, 08:36
Medlem
Kongruensbojds avatar
Eftersom Rögle alltid åker ur högsta ligan så kan de väl ge fan i att gå upp. Ingen vill se dem i SHL ändå.

Kul med Mora. Ser fram emot ett riktigt daladerby till säsongen 2015/16. Dalarna är ett fantastiskt landskap - ingen bor där men spela hockey kan de.
Citera
2014-11-22, 08:44
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tabellen utvecklar sig mer och mer i den riktning jag sedan länge förutspått. Det blir Malmö och Rögle som tar de två första platserna.

Så känns det för mig med, jag känner det i vänsterbenet vid väderomslag.
Mora känns dock som en stark utmanare med bra målvakt, poängstarka backar.
Citera
2014-11-22, 11:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Så känns det för mig med, jag känner det i vänsterbenet vid väderomslag.
Mora känns dock som en stark utmanare med bra målvakt, poängstarka backar.

Om jag spetsar till det så påstår jag även att Rögle slår Malmö i matchserien och går upp. Hur känns det då i vänsterbenet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in