Citat:
Ursprungligen postat av
HatadAvGud
1,5 månad kvar i fogdens grepp. Känns lustigt efter alla dessa bortkastade år. Jag trodde jag skulle vara levnadsglad och pigg med framtidsplaner när dagen för frihet väl var här. Men det är raka motsatsen. Endast en stor sorg och en fullständigt apatisk trötthet fyller dagarna. Jesus vad de åren har knäckt en. Tydligen ska detta vara ganska vanligt bland de som väl sluppit ur snarans grepp. Knäppt egentligen. Vill bara ge mitt stöd till de som sitter i klistret, även om det är en klen tröst.
Det är jättevanligt att känna så efter många år. Inte för inte att ca 30% av KFMs "offer" tar sina liv.
Jag förstår precis hur du känner nu, min vän som också har levt i KFMs klor i många många år är också helt klar om några månader bara. Han är också orolig och mår dåligt..... Personligen tror jag det handlar om att man är så van vid att leva på ett visst sätt, och nu ska plötsligt hela livet ändras. Även om det givetvis är till det bättre, så är det ändå en stor förändring, och många har svårt för förändringar.
Jag tror nog detta kommer att gå över rätt så snabbt för er båda, när ni inser att ni faktiskt är fria igen och nu kan återgå till livet. Livet som låg på hyllan i så många år...