Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-20, 21:01
Medlem
AbuserUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Det gjorde hon väl inte, eller?

Nä, hon sågade väl itu henne strax nedanför brösten!?
Citera
2014-11-20, 21:24
Medlem
Morticians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Det gjorde hon väl inte, eller?
JO står i FUPen sidan 214
Citera
2014-11-20, 21:25
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Som jag misstänkte med andra ord! Inget kan göra en kvinna så galen som när de är gravida..
Nej, hon var aldrig gravid, hon ljög om den saken:

Jag vet hur dumt det var att ljuga om aborten, men jag gjorde det för slippa se honom lida länge, och jag kommer aldrig ens dra en vit lögn igen.
Citera
2014-11-20, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, hon var aldrig gravid, hon ljög om den saken:

Jag vet hur dumt det var att ljuga om aborten, men jag gjorde det för slippa se honom lida länge, och jag kommer aldrig ens dra en vit lögn igen.

Bara för att du ljuger om att du gjort en abort betyder inte att du aldrig varit gravid från början. Har du problem med läskunnigheten eftersom du ej verkar kunna särskilja händelser alls? Hon säger genomgående i vartenda förhör att vad hon tror själv så var hon gravid men fick ett missfall. Hon sa till JA att hon gjort abort i ett tidigare skede för att han skulle må bättre och slippa känna pressen för att göra honom ''glad'' typ.
Citera
2014-11-20, 21:33
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortician
JO står i FUPen sidan 214

Hittade inget om att brösten skulle vara avskurna från den rättsmedicinska undersökningen...
Endast att kroppen är separerad i fyra delar "varav den övre innefattar huvudet, halsen, armarna och bröstkorgen och är separerad i nivå med mellangärdesmuskeln" och en del annat... s. 374
Citera
2014-11-20, 21:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Bara för att du ljuger om att du gjort en abort betyder inte att du aldrig varit gravid från början. Har du problem med läskunnigheten eftersom du ej verkar kunna särskilja händelser alls? Hon säger genomgående i vartenda förhör att vad hon tror själv så var hon gravid men fick ett missfall. Hon sa till JA att hon gjort abort i ett tidigare skede för att han skulle må bättre och slippa känna pressen för att göra honom ''glad'' typ.
Okay. Har inte hunnit ta del av förhören med vederbörande ännu.
Nu läste jag från det meddelande till offret som JH skrivit 8 dagar innan dramat och
som ligger i en spoiler en bit ovanför här på sidan och tog då tyvärr för givet att JH
farit med lögn beträffande havandebiten.

Ska strax beta av dessa förhör så att man förhoppningsvis vet bättre vad man talar om.
Senast redigerad av Grandioso 2014-11-20 kl. 22:10.
Citera
2014-11-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Hästtjejens brev till exet – på mordplatsen

http://www.expressen.se/nyheter/hasttjejens-brev-till-exet--pa-mordplatsen/

Står ju tydligt där att JH(MGM) hade nyckel till lägenheten....
Citera
2014-11-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Okay. Har inte hunnit ta del av förhören med vederbörande ännu.
Nu läste jag från det meddelande till offret som JH skrivit 8 dagar innan dramat och
som ligger i en spoiler en bit ovanför här på sidan och tog då tyvärr för givet att JH
farit med lögn beträffande havandebiten.

Ska strax beta av dessa förhör så man förhoppningsvis vet bättre vad man talar om.

JH vidhåller genomgående genom vartenda av förhören där det tas upp att hon initialt gjort ett gravtest som visat positivt (hon har även berättat om detta för parter som ej tillhör ''triangeln'') och att JA då genast börjat pressa henne om att hon skall ta bort det. JH säger att hon själv upplevt det som att det är vad som måste ske, men har svårt att ändå ta sig till att göra det pga känslorna hon har för JA och att det är ''deras''

Vad som senare händer med allt detta är att Jonna säger att hon började blöda ur underlivet, och att när hon i ett senare skede gör ett nytt gravtest så visar det NEG. Jonnas slutsats på allt är att hon fått ett missfall i det tidigare skedet när hon började blöda ur underlivet.

Hon må ha försökt på några ställen initialt att frånsäga sig skuld i det hon ställt till här, men från att det förhören börjar hållas med henne så håller hon sig väldigt väl genomgående till den historia hon berättar om händelseförloppet.

Är helt övertygad om att hon säkert haft tankarna dagarna innan, men någon direkt planering har inte förekommit sett till utförandet av handlingen. Är snarare slump mer än något annat som gör att hon ens klarar sig igenom dagen fram till kvällen. Är flertal skeden där hon utsätter sig för risker man väldigt enkelt skulle ha kunnat eliminera om man spenderat flera dagar på att planera något.

Istället för kalkylerande och iskall så förefaller hon vara desperat och väldigt naiv i sitt tänkande gällande saker.

Citat:
Jonas var i Thailand någon gång i våras och hade då också varit otrogen mot Lovisa med flera andra tjejer, Anneli vet inte hur Lovisa fick reda på det. Detta har Lovisa också berättat för
sin farmor.

Inte så mycket ''toffel'' mer klassiskt svin bara.
Senast redigerad av dip 2014-11-20 kl. 22:01.
Citera
2014-11-20, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colagio
Slås av att människor är totalt oförutsägbara. Att denna ganska vanliga tjej klarar att genom föra detta är anmärkningsvärt utan dess like. Hon är förvånad själv. Att hon planerat det hela är svårt att komma ifrån med inköp, sökningar, sprutor mm.

Inga otäckbilder, dock beskrivningar.

Tack du/ni som inskaffat och lagt upp FUP. Är det någon som saknar pengar för inköpet?
Annars donerar jag mina 100:- till välgörenhet.

Jag kan se tydliga tecken på att Jonnas psykiska ohälsa eskalerat och hur hon hanterat det har naturligtvis sin grund i taskig uppväxt. Det finns ingen "ganska vanlig" tjej som frivilligt bor i ett hus med ett ton hundbajskorvar i källare och på andra ställen, som har wc och handfat igenkorkat av smutsfärgade avlagringar. Hon har gjort sökningar på antidepressiv medicin och har förmodligen hållig skenet uppe på jobbet, men lidit i hemmets vrå och inte ens orkat rasta hundarna, utan istället har de fått skapa sig en egen kloak i huset dit de gått och gjort sina behov, allt medan Jonna mått allt sämre och totalt snöat in på att allt skulle bli så mycket bättre utan Lovisa...
Senast redigerad av Potifar2 2014-11-20 kl. 22:07.
Citera
2014-11-20, 22:11
Medlem
meas19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Står ju tydligt där att JH(MGM) hade nyckel till lägenheten....

Hon hade nyckel men lämnat tillbaka den till J ngra veckor innan, men inte på morddagen då tog hon nyckeln från bostaden för att kunna låsa vid hämtning av såg.
Senast redigerad av meas19 2014-11-20 kl. 22:15.
Citera
2014-11-20, 22:20
Medlem
Grandiosos avatar
Den 22 mars i år i ett sms till JN hotar hon med att ta sitt liv:

Jag tänker fan ta bilen och parken på närmsta tågräls. Orkar inte mitt liv längre. Hejdå.

Dagen efter får hon motta det här från samme JN:

Jag är så jävla arg på dig så ja skakar ditt jävla as som hotar mig med såna jävla saker att du ens vågar ringa mig

Ingen brist på intensitet direkt mellan inblandade parter i dramat...
Senast redigerad av Grandioso 2014-11-20 kl. 22:48.
Citera
2014-11-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Jag kan se tydliga tecken på att Jonnas psykiska ohälsa eskalerat och hur hon hanterat det har naturligtvis sin grund i taskig uppväxt. Det finns ingen "ganska vanlig" tjej som frivilligt bor i ett hus med ett ton hundbajskorvar i källare och på andra ställen, som har wc och handfat igenkorkat av smutsfärgade avlagringar. Hon har gjort sökningar på antidepressiv medicin och har förmodligen hållig skenet uppe på jobbet, men lidit i hemmets vrå och inte ens orkat rasta hundarna, utan istället har de fått skapa sig en egen kloak i huset dit de gått och gjort sina behov, allt medan Jonna mått allt sämre och totalt snöat in på att allt skulle bli så mycket bättre utan Lovisa...

Jag har bara läst delar av FUP:en. Men för mig, redan tidigare, tolkade jag det som att hon visade tecken på viss personlighetsstörning.

Gränslösheten, verklighetsuppfattningen, ansvarslösheten ...

Samtidigt med uppenbarligen gott ekonomiskt stöd. Annars har man inte råd med X antal hästar och hundar.

Något skaver här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in