Citat:
för min del ja. tyckte den smakade så jävla ofärdigt och skarpt.Det var så illa alltså? Tur man inte köpte en då, var på vippen men priset avskräckte. Dessutom har jag också lite svårt för den här fatlagringstrenden som pågått ett tag, ölet blir ju inte nödvändigtvis bättre, särskilt inte när det är bourbonfat inblandade. De riktigt högkvalitativa fatlagrade ölen kommer i min mening från Emelisse och Mikkeller. Emelisse har lagrat stouts på t ex Tullamore och Laphroaigfat, vilket har varit magiskt, deras White Label (på bourbon otippat nog...) smakade dock tantparfym och kokoskola, sämsta jag druckit på länge. Sen har Mikkeller en mycket bra (om än dyr) fatserie vid namn George. Nu har jag iofs bara testat sherryvarianten men den var fan helt sinnesjukt bra! Inga dussinvaror som sagt bara, tror jag betalade 99 danska på deras webbshop
Ang. Tokyo *, din jävel, nu blev man ju tvungen att ställa in den flaska man har hemma på kylning
länge sedan jag drack den nu!
Ang. Tokyo *, din jävel, nu blev man ju tvungen att ställa in den flaska man har hemma på kylning
länge sedan jag drack den nu!samma här, jag är så jävla sick på den här fatlagringstrenden, det blir inte automatiskt bättre bara för att skiten legat på fat.
mjae, håller delvis med, tycker mycket av mikkellers fat är hit n miss.
samma med emelisse, drack en för ett tag sedan som jag sippade på och hinkade direkt, kan ha varit white label.
george är helt ok, har druckit den på cognac och något mer.
grejen är den att jag är en idiot, jag VET att jag har svårt för fat men ändå köper jag skiten.
problemet är ju som sagt att ibland så är det så jäääääääävla klockrent att man nästan dör och det är väl just därför jag chansar. men tyvärr så blir det sällan jättebra.
just det, mikkeller hade någon som legat på oloroso-fat på senaste CBC, där dog jag lite.
ja vanilla dark lorden från 3F också.
love child är ju också ett exempel på extremt lyckad fatlagring.
BW + bourbon asså wow. Måste få tag i Lervigs fatlagrade BW.