2014-11-18, 21:51
  #637
Medlem
Haha...har precis upptäckt den här snubben.

Svarar han alltid på frågorna innan de hunnit avsluta frågan???? Gör fan det varje gång, han verkar ha bråttom nånstans.

Jäkligt underhållande iaf, ojojoj vad han går igång, han vill ju bara tokrusta och BOMBA BOMBA BOMBA

Göran Ofrisk?
Citera
2014-11-19, 00:35
  #638
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
Haha...har precis upptäckt den här snubben.

Svarar han alltid på frågorna innan de hunnit avsluta frågan???? Gör fan det varje gång, han verkar ha bråttom nånstans.

Jäkligt underhållande iaf, ojojoj vad han går igång, han vill ju bara tokrusta och BOMBA BOMBA BOMBA

Göran Ofrisk?

Han har svar på alla frågor som kan tänkas komma, antagligen känner han att det är slöseri med tid att vänta på alla frågor, därför börjar han svara när han vet hur frågan ska sluta, han har mycket att berätta.

Nästan så att man vill ha en misstänkt ubåt i skärgården snart igen så att man får höra Göran igen.
Citera
2014-11-19, 00:46
  #639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
Göran Ofrisk?

Kalla honom inte Göran Ofrisk, anledningen till varför han är så förbannat självsäker är för att han vet precis vad han pratar om. Det råder inga tvivel om att den här mannen sitter inne på en hel del kunskap som gemene man inte har en susning om. Du kan gärna sitta här och göra dig lustig över honom, men ta inte en diskussion med honom angående försvarsfrågan för han kommer bokstavligt talat köra över dig.

Hans värderingar inom försvarsfrågan är, av vad det jag har sett, hur sunda och rimliga som helst. En genuint ärlig, rak och självsäker man - sånt uppskattas!
Citera
2014-11-19, 00:56
  #640
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
Jäkligt underhållande iaf, ojojoj vad han går igång, han vill ju bara tokrusta och BOMBA BOMBA BOMBA

Har möjligtvis herrn något bättre förslag när vi bevisligen sitter med ryska ubåtar i innerskärgården? HBTQ-transor med burka i M90-kamouflage som kastar grus på ubåtarna? Radikalfeminister (aka 'ståkissare') som minsann säger till Putin ordentligt på skarpen på någon obskyr blogg?
Citera
2014-11-19, 01:58
  #641
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Kalla honom inte Göran Ofrisk, anledningen till varför han är så förbannat självsäker är för att han vet precis vad han pratar om. Det råder inga tvivel om att den här mannen sitter inne på en hel del kunskap som gemene man inte har en susning om. Du kan gärna sitta här och göra dig lustig över honom, men ta inte en diskussion med honom angående försvarsfrågan för han kommer bokstavligt talat köra över dig.

Hans värderingar inom försvarsfrågan är, av vad det jag har sett, hur sunda och rimliga som helst. En genuint ärlig, rak och självsäker man - sånt uppskattas!

Ok men Göran Sjuk då? Vad man kalla någon som är låst i det förgångna och uttalar sig så tvärsäkert om allting att han inte ens behöver lyssna på frågan?
Citera
2014-11-19, 09:02
  #642
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Har möjligtvis herrn något bättre förslag när vi bevisligen sitter med ryska ubåtar i innerskärgården? HBTQ-transor med burka i M90-kamouflage som kastar grus på ubåtarna? Radikalfeminister (aka 'ståkissare') som minsann säger till Putin ordentligt på skarpen på någon obskyr blogg?

Fan, det där var nog årets ord för radikalfeminister! Det har jag aldrig kallat dessa individer. Tack Oddball och Göran Frisk för att ni fick in ett nytt ord i mitt vokabulär.
Citera
2014-11-19, 12:09
  #643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Ok men Göran Sjuk då? Vad man kalla någon som är låst i det förgångna och uttalar sig så tvärsäkert om allting att han inte ens behöver lyssna på frågan?

Han lever inte i det förgångna, däremot lever du i en psykos om du tror att försvarsfrågan är en lek, en "Fia med knuff". Det här är allvar, det är ingen jävla bagatell att främmande ubåtar är inne i Stockholms skärgård som du och många naivdumsvenskar verkar tro.

Göran Frisk uttalar sig tvärsäkert eftersom han är tvärsäker. Den här gubben vet vad han talar om. Till skillnad från dig.
Citera
2014-11-19, 13:30
  #644
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Han lever inte i det förgångna, däremot lever du i en psykos om du tror att försvarsfrågan är en lek, en "Fia med knuff". Det här är allvar, det är ingen jävla bagatell att främmande ubåtar är inne i Stockholms skärgård som du och många naivdumsvenskar verkar tro.

Göran Frisk uttalar sig tvärsäkert eftersom han är tvärsäker. Den här gubben vet vad han talar om. Till skillnad från dig.

Så analogin med Fia med knuff verkar ha satt sig. Ungefär som när Sahlin fick folk att tro att det handlade om Toblerone.

Det komiska är den svartvita syn som hans fans har, som nog är etter värre än Frisks egen. Om man inte tror att ryssar kommer att hoppa ut ur u-båtar för att ta gisslan på en skärgårdsö, så är man automatiskt en genusvetare och mot försvar i största allmänhet. Det är uppenbart att hans fans bara använder Frisk för att projicera sina egna frustrationer.
Citera
2014-11-19, 14:37
  #645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Så analogin med Fia med knuff verkar ha satt sig. Ungefär som när Sahlin fick folk att tro att det handlade om Toblerone.

Det komiska är den svartvita syn som hans fans har, som nog är etter värre än Frisks egen. Om man inte tror att ryssar kommer att hoppa ut ur u-båtar för att ta gisslan på en skärgårdsö, så är man automatiskt en genusvetare och mot försvar i största allmänhet. Det är uppenbart att hans fans bara använder Frisk för att projicera sina egna frustrationer.

Med tanke på att det är herr Frisks hjärtefråga, så är väl en diskussion angående försvaret rimligt:

Du tycker alltså inte att nedrustningen av försvaret är allvarlig och måste åtgärdas? Jag har inte kallat dig genusvetare, däremot är du naiv om du inte tror att det kommer finnas hot mot Sveriges säkerhet i framtiden. Det du däremot har gjort är att kalla Göran "Ofrisk", ergo "galen" för att vilja rusta upp ett alldeles galet nedrustat försvar. Vi har inte en blekfet jävla aning om hur världen kommer se ut om 10-20-30 år. Som Göran säger, upprustningen ska börja IGÅR.
Citera
2014-11-19, 15:31
  #646
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Med tanke på att det är herr Frisks hjärtefråga, så är väl en diskussion angående försvaret rimligt:

Du tycker alltså inte att nedrustningen av försvaret är allvarlig och måste åtgärdas? Jag har inte kallat dig genusvetare, däremot är du naiv om du inte tror att det kommer finnas hot mot Sveriges säkerhet i framtiden. Det du däremot har gjort är att kalla Göran "Ofrisk", ergo "galen" för att vilja rusta upp ett alldeles galet nedrustat försvar. Vi har inte en blekfet jävla aning om hur världen kommer se ut om 10-20-30 år. Som Göran säger, upprustningen ska börja IGÅR.

Jag kände mig inte påhoppad personligen, men redan från början i tråden ställdes Frisk i kontrast till surdegsätande genusvetare på Södermalm. Att jag har två av tre av de egenskaperna stör mig inte alls.

Det du skriver att vi inte har en jävla aning om hur världen kommer att se ut håller jag med om. Det är iofs en bjärt kontrast mot Frisk som vet exakt hur världen ser ut och alltid kommer att se ut och som så länge han lever kommer att se ryssarna som en, för Sverige, livsfarlig fiende. Jämförelser med Krim och Ukraina känns också malplacerade. Det är större skillnader än likheter mellan Sverige och de platserna, både geografiskt och historiskt.
Citera
2014-11-19, 15:46
  #647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Jag kände mig inte påhoppad personligen, men redan från början i tråden ställdes Frisk i kontrast till surdegsätande genusvetare på Södermalm. Att jag har två av tre av de egenskaperna stör mig inte alls.

Det du skriver att vi inte har en jävla aning om hur världen kommer att se ut håller jag med om. Det är iofs en bjärt kontrast mot Frisk som vet exakt hur världen ser ut och alltid kommer att se ut och som så länge han lever kommer att se ryssarna som en, för Sverige, livsfarlig fiende. Jämförelser med Krim och Ukraina känns också malplacerade. Det är större skillnader än likheter mellan Sverige och de platserna, både geografiskt och historiskt.

Det är ganska hycklande att du beklagar dig över att tillskrivas egenskaper när du själv använder halmgubbar hej vilt. Inte speciellt seriöst.

Det Göran vet är att vi precis hade en ubåt här på besök och att vi inte hade tillräckligt med resurser för att bekämpa den. DÄRFÖR måste vi börja rusta upp. Men det är inte bara därför. Det är en framtida angelägenhet. Jag håller med dig om att Ryssland inte är ett jätteallvarligt hot i nuläget, kriget står inte för dörren och det har även Göran varit tydlig med att det inte gör. Men tror du Ryssland aggressivt rustar upp och kränker våra vatten bara för att de vill skoja med oss? För att de tycker det är trevligt och roligt? Vi är möjligtvis inte Rysslands främsta mål idag eller imorgon, men det vore ren satans galenskap att INTE rusta upp när vi har en aggressiv stormakt till granne (nåja, nästan), med tanke på att vi rustat ned till den grad att vi knappt kan försvara oss i mer än en vecka vid en invasion.

Men alldeles oavsett vad ryssarna sysslar med måste vi ha ett starkt försvar, av flera skäl. Krig har existerat under hela den mänskliga historien. Krig kommer även att existera i framtiden. Den som sänker garden kommer att ätas upp förr eller senare, så är det bara. Sen om det är 50 eller 100 år, eller ännu längre fram i tiden, det vet vi inte. Det dummaste och naivaste jag vet är när folk säger att det aldrig mer kommer att bli krig i vår del av världen. Tro mig, det kommer det bli.

Försvaret fyller även andra funktioner som är viktiga. Fria Tider skrev det i en artikel som jag tyckte var bra.
Citera
2014-11-19, 16:18
  #648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Det är ganska hycklande att du beklagar dig över att tillskrivas egenskaper när du själv använder halmgubbar hej vilt. Inte speciellt seriöst.

Det Göran vet är att vi precis hade en ubåt här på besök och att vi inte hade tillräckligt med resurser för att bekämpa den. DÄRFÖR måste vi börja rusta upp. Men det är inte bara därför. Det är en framtida angelägenhet. Jag håller med dig om att Ryssland inte är ett jätteallvarligt hot i nuläget, kriget står inte för dörren och det har även Göran varit tydlig med att det inte gör. Men tror du Ryssland aggressivt rustar upp och kränker våra vatten bara för att de vill skoja med oss? För att de tycker det är trevligt och roligt? Vi är möjligtvis inte Rysslands främsta mål idag eller imorgon, men det vore ren satans galenskap att INTE rusta upp när vi har en aggressiv stormakt till granne (nåja, nästan), med tanke på att vi rustat ned till den grad att vi knappt kan försvara oss i mer än en vecka vid en invasion.

Men alldeles oavsett vad ryssarna sysslar med måste vi ha ett starkt försvar, av flera skäl. Krig har existerat under hela den mänskliga historien. Krig kommer även att existera i framtiden. Den som sänker garden kommer att ätas upp förr eller senare, så är det bara. Sen om det är 50 eller 100 år, eller ännu längre fram i tiden, det vet vi inte. Det dummaste och naivaste jag vet är när folk säger att det aldrig mer kommer att bli krig i vår del av världen. Tro mig, det kommer det bli.

Försvaret fyller även andra funktioner som är viktiga. Fria Tider skrev det i en artikel som jag tyckte var bra.

Jag är med dig!
Men lycka till att få en surdegsätande söderrmalmsbo att läsa artiklar på fria tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in