2014-11-16, 20:51
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Fader i helvete!
Varför blanda in invandrare, SD och politik i alla trådar?
Snart kan man inte läsa en porrtråd utan att SD nämns!
Citera
2014-11-16, 21:18
Medlem
Göran Frisk är så jävla bra, det är för människor som honom man håller hoppet uppe att Sverige kan bli bra igen. Ska nästan skriva ut en bild på karln, rama in och sätta upp på kontoret, fan vad skön han är!
Citera
2014-11-17, 02:55
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Han är en föredetting som inte har en aning om dom försvarspolitiska resonemangen som gäller idag. Som jag sagt tidigare...han är en tomte som övervintrat och som inte förstår att vi lever i en annan tid idag.
Vaddå lever i en annan tid? Uppenbarligen gör vi inte det när ett kallt krig är på uppsegling. Ett nationellt försvar byggs inte för morgondagen utan ska vara rustat för vad som händer 10-15 år framåt i tiden. Då kanske kriget redan här?
Citera
2014-11-17, 03:56
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Vaddå lever i en annan tid? Uppenbarligen gör vi inte det när ett kallt krig är på uppsegling. Ett nationellt försvar byggs inte för morgondagen utan ska vara rustat för vad som händer 10-15 år framåt i tiden. Då kanske kriget redan här?
Moltas666 tror att konflikter kan lösas med dialog. Moltas skulle, nog, tycka det hade varit vettigt att skicka våra specialutbildade genuspoliser till gotland och samtala med ryssen. En duktig indoktrinerad idiot, med andra ord.
Citera
2014-11-17, 09:47
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilka försvarspolitiska resonemang? Kan inte du upplysa oss?
Vi har inget försvar och ingen möjlighet att skydda oss mot ryssen.

Är du osäker på skillnaden mellan 80-talets och nutidens försvarspolitiska resonemang så rekommenderar jag att du jämför den försvarspolitiska budgeten och ambitionen då och nu.

Göran Frisk tror att vi lever kvar på 80-talet. Han, och många med honom, vill att det skall vara som på 80-talet. Jag tror att samtliga riksdagspartier är överens om att 80-talets försvarsanslag, med avseende på t ex ubåtsjaktutrustning, aldrig kommer att upprepas.

Göran Frisk vill självklart väl, han var/är en stridis och var känd som en stentuff militär. Hans tid är dock ute och han kommer att vara bortglömd innan jul.
Citera
2014-11-17, 15:02
Medlem
spermahundens avatar
Citat:
Är du osäker på skillnaden mellan 80-talets och nutidens försvarspolitiska resonemang så rekommenderar jag att du jämför den försvarspolitiska budgeten och ambitionen då och nu.

Göran Frisk tror att vi lever kvar på 80-talet. Han, och många med honom, vill att det skall vara som på 80-talet. Jag tror att samtliga riksdagspartier är överens om att 80-talets försvarsanslag, med avseende på t ex ubåtsjaktutrustning, aldrig kommer att upprepas.

Göran Frisk vill självklart väl, han var/är en stridis och var känd som en stentuff militär. Hans tid är dock ute och han kommer att vara bortglömd innan jul.

Han kommer inte vara bortglömd innan jul eftersom han ska få julkort härifrån
Citera
2014-11-17, 16:32
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermahunden
Han kommer inte vara bortglömd innan jul eftersom han ska få julkort härifrån

Om någon finner fram hans adress, ska jag sända honom en blomma
Citera
2014-11-17, 16:56
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Om någon finner fram hans adress, ska jag sända honom en blomma
Jag vill inte skriva ut hans adress här men han har inte hemliga personuppgifter, det är bara att använda valfri söktjänst för att hitta honom.
Citera
2014-11-17, 17:00
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Jag vill inte skriva ut hans adress här men han har inte hemliga personuppgifter, det är bara att använda valfri söktjänst för att hitta honom.

Jag har sökt, men jag vet inte var han bor. Alltså i vilken stad då.
Citera
2014-11-17, 17:28
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Jag har sökt, men jag vet inte var han bor. Alltså i vilken stad då.
(FB) Tråden om Göran Frisk!
Citera
2014-11-17, 18:17
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
(FB) Tråden om Göran Frisk!

Älta..?
Citera
2014-11-18, 15:41
Medlem
ElSilencios avatar
Citat:

Stridis var han faktiskt inte, av typen stridspitt. Hans metod att leda var hur vi utbildades, till och med hur rösten skulle låta för att nå ut till ett kompani beväringar utan att använda megafon. Sådant sätter sig.

Dessutom missar majoriteten här hans bidrag till humanistiska värden, som i totalen överstiger hans militära bidrag.

Han är förhoppningsvis mer en modell för morgondagens än gårdagens personlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in