2014-11-18, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Hon har läst FUP väl vad gäller den tekniska delen iaf och har möjligen haft en hel del hjälp av advokaten, vissa direkta frågor försöker hon skapa en motsägande bild och diverse förklaringar.
Dock är inte hennes version ett dugg trovärdig gällande hennes roll och vetande.

Hon gör sitt yttersta för att ta sig ur skruvstädet.

Nej hennes historia är inte trovärdig men hon försöker skapa ett rimligt tvivel och hon är konsekvent. Jag tycker det rimmar illa med hennes påstådda förvirring och bristande verklighetsuppfattning.

Hon har också påbörjat att skapa en bild av Yara som en flicka som ljuger mycket (livlig fantasi) och som är brådmogen. En liten flicka som följer med okända män och som hittar på historier om misshandel för sina klasskamrater.

Jag tycker man ska vara mycket försiktig med att underskatta Madi. Hon fick Rami på banan som nu ändrat sin historia radikalt och i tidigare förhör så hugger hon där det finns minsta möjlighet till tveksamhet kring det tekniska.

Tyvärr lär hon aldrig avslöja Rami även om jag upplever att hon antyder ibland men är nog mest bara önsketänkande från min sida.
Citera
2014-11-18, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Det kan bli en intressant dag imorgon. Det är ju inga förhärdade brottslingar, de har tagit livet av ett barn som de skulle ha tagit hand om, men ingen har försökt gömma henne, och ingen av dem försökte fly. Ändå ljuger de i tingsrätten, eller låtsas ovetande som riktiga vanekriminella.
Ingen av advokaterna har ett lätt jobb, jag hoppas att Holmqvist tar fram det värsta ur Amani så att hon blir rasande och spottar ur sig sanningen. Eller målsägarbiträdet kanske, som ju faktiskt fick Rami att säga det han sagt i polisförhören, att han såg henne slå.

Målsägarbiträdet har "lite" friare tyglar än åklagaren i rätten, skall företräda målsägarna och inte staten, det har iaf visat sig i en del mål där det funnits vassa målsägarbiträden.
Citera
2014-11-18, 17:58
Medlem
LeeVans avatar
Det är nog inget större fel på Ramis intellekt.

Men smartast i den familjen – är han inte.
Citera
2014-11-18, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Nej hennes historia är inte trovärdig men hon försöker skapa ett rimligt tvivel och hon är konsekvent. Jag tycker det rimmar illa med hennes påstådda förvirring och bristande verklighetsuppfattning.

Hon har också påbörjat att skapa en bild av Yara som en flicka som ljuger mycket (livlig fantasi) och som är brådmogen. En liten flicka som följer med okända män och som hittar på historier om misshandel för sina klasskamrater.

Jag tycker man ska vara mycket försiktig med att underskatta Madi. Hon fick Rami på banan som nu ändrat sin historia radikalt och i tidigare förhör så hugger hon där det finns minsta möjlighet till tveksamhet kring det tekniska.

Tyvärr lär hon aldrig avslöja Rami även om jag upplever att hon antyder ibland men är nog mest bara önsketänkande från min sida.

Rami satte sig själv på banan genom sin "damage control" denna kväll med film och diverse skruvade osanningar om hans vetskap om vad som skedde med Yara denna kväll.

Tanken var nog från början precis som Madi antydde i första förhören, han var inte hemma vilket hon ändå även i rätten påstår tvärt emot Rami's förhör.

Nu rasade hennes tält redan i första polisförhöret med att hemgång uteblev, sen när länsman senare ger info om vad Rami sagt i sina förhör tappar hon kontrollen i förhören. Det var inte vad hon förväntat sig inom familjen, att Rami skulle ha en helt annan version.

Men hon har läst på så hon är inte att underskatta med hjälp av advokaten.
Citera
2014-11-18, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Rami satte sig själv på banan genom sin "damage control" denna kväll med film och diverse skruvade osanningar om hans vetskap om vad som skedde med Yara denna kväll.

Tanken var nog från början precis som Madi antydde i första förhören, han var inte hemma vilket hon ändå även i rätten påstår tvärt emot Rami's förhör.

Nu rasade hennes tält redan i första polisförhöret med att hemgång uteblev, sen när länsman senare ger info om vad Rami sagt i sina förhör tappar hon kontrollen i förhören. Det var inte vad hon förväntat sig inom familjen, att Rami skulle ha en helt annan version.

Men hon har läst på så hon är inte att underskatta med hjälp av advokaten.

Fast hon ger en hel del förklaringar till varför Rami agerar som han gör. Inte bara chock utan han är rädd för att själv bli anklagad, att han är en person som ändrar sig osv. Om man skalar bort utbrott, skrattande, gud och diverse svammel från Madi så tycker jag att hon är obehagligt klartänkt. Och jag upplever inte att hon tappar kontrollen i förhören med reservation från att man faktiskt inte är på plats utan bara tar del genom rapporteringen.
Citera
2014-11-18, 18:32
Medlem
Citat:
Och någonting säger mig att Rami är skyldig till en hel del sadistisk misshandel tidigare av Yara. Främst förhören med flera barn där Yara bl.a. pekar ut Rami som den som brände henne med cigaretter.

Och är han skyldig till den tidigare så tror jag att han är inblandad nu. Han var inte en passiv åskådare utan en aktiv deltagare. Hon döljer något som Rami gjort med flickan och Rami har ändrat sin historia för att hon skall hålla tyst. Så ser pakten ut. Tror jag.

Men stämmer det verkligen att det är flera barn!? Jag har läst alla barnförhören en gång till, med reservation för att jag inte fattat allt, de är genomgående svårlästa, skrivna på dålig svenska, kan inte skilja på de och dem osv. Men... Jag får det bara till att ett barn berättar att Y skulle sagt att hon blivit bränd av cigaretter under fötterna. Under detta förhör är dessutom flickans pappa med. I förhör två, utan pappan, kan hon inte minnas riktigt hur det var med cigaretterna men hon tror det var så.

De andra barn som berättar om cigaretter och att släktingarna slagit henne är barn som hört det av den första flickan. De berättar alltså inte något de hört Y berätta. Något av barnen visste inte ens att Y gick på Tullskolan men kände igen henne och har sett henne halta.
Citera
2014-11-18, 18:35
Medlem
Citat:
Fast hon ger en hel del förklaringar till varför Rami agerar som han gör. Inte bara chock utan han är rädd för att själv bli anklagad, att han är en person som ändrar sig osv. Om man skalar bort utbrott, skrattande, gud och diverse svammel från Madi så tycker jag att hon är obehagligt klartänkt. Och jag upplever inte att hon tappar kontrollen i förhören med reservation från att man faktiskt inte är på plats utan bara tar del genom rapporteringen.

Precis. Får en känsla av att hon byggt upp en story - ända från början - med hysterin, religion, galenskap mm som nu ger henne viss frihet att hålla i dirigentpinnen.

Hon kan när det henne passar återvända till några av de "roller" hon sig skapat sig själv.

Sedan bygger hon upp situationer som understödjer hennes berättelser, men som är okontrollerbara, men kan skapa tvivel.

Hon försöker envetet försiktigt skjuta över ansvaret bort från henne själv och sprida ut det på alla andra.

Undrar om inte samtliga hennes syskon känner igen detta beteende. Skulle tro det. Hon är väldigt manipulativ. Och säkerligen vältränad inom det området.

Kan man hoppas att några av dom börjar tala?
Senast redigerad av Remark 2014-11-18 kl. 18:38.
Citera
2014-11-18, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaFleur
Tror faktiskt hon kan ha sett Yara som en rival. Det låter sjukt, men jag har sett det förut. Dock brukar det inte leda till mord, men om man läser lite familjelivstrådar om bonusföräldrar, (även om familjekonstellationen här är något annorlunda) så inser man att vuxna kvinnor kan bli hur sjuka i huvudet som helst när det kommer till andras barn.

Jag har också hela tiden hävdat att Madi såg Yara som rival. Inte på sexuellt sett men som en rival om uppmärksamheten från Rami. Kanske är det därför hon nu säger att Rami tillbringade mycket tid med Yara. Jag tror inte att Rami tillbringade mycket tid med någon i sin familj men varenda minut som han var tvungen att tillbringa med Yara i egenskap av hennes vårdnadshavare kändes säkert som en bestulen timme från Madi som hungrade efter att få uppmärksamhet från sin stora kärlek Rami. Eftersom hon i sina egna ögon var en felfri kvinna, den bästa modern, dottern och medmänniskan, så kunde hon förstås inte begripa varför Rami flydde från henne till sitt chattande, till sina vänner, till Holland. Trots att hon hade gett honom två söner. Ja, jag har också känt människor som Madi. Hon är galen men hon är inte tillräckligt galen för att inte dömas till fängelse, hoppas jag. Och hon är definitivt inte en outbildad, enkelspårig kvinna som tvingats till ett äktenskap och sedan till ett främmande land vars lagar hon inte begriper. Enligt FUP har hon läst på universitet innan hon kom till Sverige. Det framgår även av förhören att hon är listigare än poliserna som förhör henne. Att hon trots sin intelligens och utbildning varken brydde sig om att lära sig svenska eller sköta sitt hem berodde på en enda sak - hennes besatthet av Rami. Han är solen som hennes måne kretsar runt. Även nu.
Citera
2014-11-18, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Det är helt ofattbart att denna underbara, fantastiska och osjälviska kvinna kunnat mörda Yara, ju mer hon berättar desto mer övertygad blir jag att den där förbannade brödkaveln själv tog sig in i lägenheten och slog ihjäl flickan.
Amani måste verkligen tro att vi svenskar är dumma som spån.
Jo visst är vi dumma !Amani har har redan 8 syskon här.Själv uppgav hon asylskäl som inte överensstämmer med verkligheten hon fick hit Rami och äldste sonen! HAR NÅGON ETT ASYLSKÄL som är verkligt..........man luras och klart vill hon bli trodd! att Yara kom från skolan sönderslagen och gick och dog på madrassen fy fan!
Citera
2014-11-18, 18:48
Bannlyst
Nån som kan visa en bild på monstret Madi?
Citera
2014-11-18, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouzone
Nån som kan visa en bild på monstret Madi?

Finns i FUP.
Citera
2014-11-18, 18:54
Medlem
Angående Yara som rival. Började inte Madi imorse med att säga nåt i stil med att Rami tyckte att det var konstigt att hon inte var en svartsjuk kvinna. Varför säga sånt utan att ha blivit tillfrågad? Tyder inte det på raka motsatsen? Eller syftade hon på något annat vid frågan om hur dessa två träffades? Det var precis i början av dagen.

Vidare undrar jag över åklagarens strategi. Kan det vara möjligt att hon vet att hon inte kommer att få något erkännade av Madi, eller anklagande mot Rami, varför hon bara vill få Madi att snurra in sig i all fakta så att domaren ser att det inte håller och dömer henne för mord? Eller är det inte så enkelt med juridik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in