Citat:
Ursprungligen postat av
stureinne
Madi er visst villig til å påføre Yara 13 nye frakturer og utallige andre sår og merker og slite hår av henne for å få vite hva hun har sagt i Landskrona. 5-6 dager og netter tilbrakte Yara sammen med en jevnaldrene jente og hennes litt eldre søster. Har svenske staten vist interesse for hva Yara kan ha sagt til disse to jentene? Er de hørt? Skal de høres? Dette er en stor tråd. Jeg kan ha gått glipp av noe.
Mamman har ju blivit hörd. Jag kan bara gissa: besöket där var ett av de få tillfällen som Yara kunde slappna av. Där var hon skyddad och omhuldad för tilfället, så hon kanske inte hade något behov av att berätta just då.
Men något kan ha undsluppit henne, något har sagts eller gjorts som Madi retade upp sig på de följande två dygnen. Det verkar som hon pinat Yara med det följande dag eftersom Yara bar på sin ödla och var tydligt rädd. Och Madi ältade och ältade, tills hennes huvud exploderade. Till detta kan läggas att skolan på ett eller annat sätt stämt in henne till ett möte. Om sedan Yara fick en lapp med sig hem eller om skolan skickat ett formellt brev, det vet vi ju inte (tror jag).
På något sätt ser Madi två grava klagomål som är deirekt hotfulla mot hennes egen självbild och försök att inbilla sig att hon var en god mor och styvmor.
MED RESERVATION FÖR ATT JAG KAN MINNAS FEL och SPEKULERA BORT-I-TOK