2014-11-18, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Galen och....slug?

Nej. hon är varken galen eller slug. Hon är en obildad och mycket enkel kvinna som inte har kontroll över vad som pågår i en svensk "pratig" rättegång, med en "snäll" kvinnlig åklagare.

Åklagaren har just uppfyllt sin bevisbörda på; att Yara ofta var misshandlad och att Madi var medveten om detta. Vem som hade misshandlat Yara när hon täckte skadorna med hår eller inte ville visa det för sin mamma, (Madleen) är nästa fråga.

Om inte Madi själv kommer in på det får det bli upp till domstolen att avgöra hur sannolikt det är att Yara ofta är misshandlad utan att hemmet eller vårdnadshavare reagerar. För vem skulle inte ringa polis eller kontakta sjukvården om en unge kom hem med dessa skador? Den naturliga slutsatsen blir att det var en frekvent misshandel av Yara i hemmet, och att det var Ramis ansvar.
Senast redigerad av Vresrosen 2014-11-18 kl. 12:14.
Citera
2014-11-18, 12:38
Medlem
Kvinnan är kanske helt normal i den religion hon traktar men man kan hoppas att TR inte tar minsta hänsyn till detta utan dömer strikt efter svensk lag för Yara's rättsliga eftermäle.
Mord eller dråp.

Hennes självömkan är ett kräkmedel.

Man har ännu inte kommit till pudelns kärna i kvinnans förhör, vem slog ihjäl Yara och varför, vilka roller hade Rami och Madi i hennes död.
Citera
2014-11-18, 12:40
Medlem
happyjoys avatar
En snabb fråga eftersom jag inte tyar läsa igenom snart 1000 sidor...

Varför var Yara över huvud taget hos gärningsmännen?
Citera
2014-11-18, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy

Snabbt och kort svar, ankarbarn.
Citera
2014-11-18, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nej. hon är varken galen eller slug. Hon är en obildad och mycket enkel kvinna som inte har kontroll över vad som pågår i en svensk "pratig" rättegång, med en "snäll" kvinnlig åklagare.

Åklagaren har just uppfyllt sin bevisbörda på; att Yara ofta var misshandlad och att Madi var medveten om detta. Vem som hade misshandlat Yara när hon täckte skadorna med hår eller inte ville visa det för sin mamma, (Madleen) är nästa fråga.

Om inte Madi själv kommer in på det får det bli upp till domstolen att avgöra hur sannolikt det är att Yara ofta är misshandlad utan att hemmet eller vårdnadshavare reagerar. För vem skulle inte ringa polis eller kontakta sjukvården om en unge kom hem med dessa skador? Den naturliga slutsatsen blir att det var en frekvent misshandel av Yara i hemmet, och att det var Ramis ansvar.

Nej jag tror inte att hon är en enkel kvinna. Snarare komplicerad även om jag förstår hur du använder bemärkelsen här.

Misshandeln är för utstuderad och Madi var i högsta grad delaktig (liksom Rami tror jag). Jag upplever henne som galen. Men inte dum.

Sedan bara en tanke. Jag undrar om Madi (i undertext) faktiskt anklagar sin man. Eftersom denna goda kvinna inte kan ha krökt ett hår på flickan. Ja vem kan då ha gjort det? Jag goda fina kvinna kan inte anklaga min man eftersom jag är en fin lojal hustru. Men vem då?

Möjligtvis läser jag in för mycket men jag tillhör dem som tror att Madi adresserar mycket av det hon säger till den verklighet som är bekant för henne. Vilket inte är svenska förhållanden.
Citera
2014-11-18, 12:42
Medlem
Emzans avatar
Citat:

Läs inte sidorna läs de dokumenten sparade längst fram.
Citera
2014-11-18, 12:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:

De skickade hit henne som ankarbarn och hoppades på att själva sedan kunna komma efter på anhöriganknytning.
Citera
2014-11-18, 13:11
Bannlyst
Kort gästspel: Har försökt fråga på BLT varför reportern är övertygad om att fostermamman är frisk, när §7-undersökningen visar att hon kan ha lidit av en allvarlig psykisk störning vid såväl gärningstillfälle som undersökningstillfälle. Själv hade jag inte vågat sätta någon peng på utgången av RPU.
Konstigt nog har inte kommentaren kommit in.
Citera
2014-11-18, 13:14
Medlem
Pappan fick ju uppehållstillståndet förlängt för att närvara vid rättegången, men hittills har han närvarat väldigt lite. Om han nu är med deras barn istället, så kanske han lär känna dem. Han har varit borta hemifrån ett halvår, nästan, och innan dess har han själv sagt att han brukade vara borta hemifrån 18 timmar per dygn. Att barnen var en "kvinnoangelägenhet".
Citera
2014-11-18, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Den här misshandeln tycks ha eskalerat nästan trappvis, nått högre höjder med ojämna mellanrum. Madis hat har vuxit nästan exponentiellt om än ryckvis. Enstaka händelser har lagrats på varandra.
Med varmt tack till Pethrus för hans sammanställning där jag hämtat följande:
"(14:30)
Hon står med Yara vid änden på sängen i sovrummet, mellan fönstet och sängen. Amani skäller på Yara och säger: "Vad har du sagt? Vad har du gjort? Vad gjorde du i Landskrona?"
Något i Landskrona har hetsat upp Madi så till den grad att Yara anförtror sina klasskamrater att den gröna ödlan skall skydda henne från döden.
Man kan inte gissa vad det skulle kunna vara mer precist utifrån L.Isla*s vittnesmål. Bara att det troligtvis handlar om att Madi blivit utskämd. Det finns alltså en ganska precis punkt, där Madis hat kulminerar.
Men det har pyrt och grott länge. Det förvånar mig lite att ingen frågat henne något såenkelt som "varför var du arg på Yara?" Olika former av "varför slog du ihjäl henne" är inte ett helt prima sätt att närma sig frågan.
Så tycker jag.

Madi er visst villig til å påføre Yara 13 nye frakturer og utallige andre sår og merker og slite hår av henne for å få vite hva hun har sagt i Landskrona. 5-6 dager og netter tilbrakte Yara sammen med en jevnaldrene jente og hennes litt eldre søster. Har svenske staten vist interesse for hva Yara kan ha sagt til disse to jentene? Er de hørt? Skal de høres? Dette er en stor tråd. Jeg kan ha gått glipp av noe.
Citera
2014-11-18, 13:42
Medlem
eireanns avatar
Det är helt ofattbart att denna underbara, fantastiska och osjälviska kvinna kunnat mörda Yara, ju mer hon berättar desto mer övertygad blir jag att den där förbannade brödkaveln själv tog sig in i lägenheten och slog ihjäl flickan.
Amani måste verkligen tro att vi svenskar är dumma som spån.
Citera
2014-11-18, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Det är helt ofattbart att denna underbara, fantastiska och osjälviska kvinna kunnat mörda Yara, ju mer hon berättar desto mer övertygad blir jag att den där förbannade brödkaveln själv tog sig in i lägenheten och slog ihjäl flickan.
Amani måste verkligen tro att vi svenskar är dumma som spån.

Förhöret är en orgie i lögner och självömkan från denna kvinna.

Må hoppas att denna TR inte handfaller sig åt någon form av s.k. förståelse för kvinnan och dessa lögner med hänvisning till typ religion eller hot från klanen.

I våra ögon är hon aningen knäpp men i hennes omgivning är hon förmodligen normal, just "normal" har Rami använt frekvent i sina förhör.
Därmed inte sagt att det är ok att i deras ögon slå ihjäl ett barn men konsekvenserna av upprepad misshandel blev tyvärr Yara's död och ingen av dem (paret) gjorde något för att förhindra detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in