2014-11-18, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Noterade också att hon sa så... Hon verkar ha intalat sig själv att hon är oskyldig..
Ja, om det inte är Rami som har avslutat misshandeln.
Citera
2014-11-18, 16:11
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Ja, om det inte är Rami som har avslutat misshandeln.

Nånting (man vet aldrig) säger mig att han är oskyldig till den misshandel Yara utsattes för hennes sista dag, men knappast att han var ovetandes om vad hon utsattes för.
Citera
2014-11-18, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Nånting (man vet aldrig) säger mig att han är oskyldig till den misshandel Yara utsattes för hennes sista dag, men knappast att han var ovetandes om vad hon utsattes för.

Och någonting säger mig att Rami är skyldig till en hel del sadistisk misshandel tidigare av Yara. Främst förhören med flera barn där Yara bl.a. pekar ut Rami som den som brände henne med cigaretter.

Och är han skyldig till den tidigare så tror jag att han är inblandad nu. Han var inte en passiv åskådare utan en aktiv deltagare. Hon döljer något som Rami gjort med flickan och Rami har ändrat sin historia för att hon skall hålla tyst. Så ser pakten ut. Tror jag.
Citera
2014-11-18, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Och någonting säger mig att Rami är skyldig till en hel del sadistisk misshandel tidigare av Yara. Främst förhören med flera barn där Yara bl.a. pekar ut Rami som den som brände henne med cigaretter.

Och är han skyldig till den tidigare så tror jag att han är inblandad nu. Han var inte en passiv åskådare utan en aktiv deltagare. Hon döljer något som Rami gjort med flickan och Rami har ändrat sin historia för att hon skall hålla tyst. Så ser pakten ut. Tror jag.
Jag tror också att han deltog i misshandeln. Även sista gången. Kanske med sparkar, barbent, sedan duschade benen och fötterna. Tid fanns det ju mellan olika händelser.
Citera
2014-11-18, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Madi håller sig benhårt till sin historia. Och det efter 7 månaders häkte och diverse medicinering. Hon månde vara galen men hon är inte det minsta dum. Inte alls.

Hon har läst FUP väl vad gäller den tekniska delen iaf och har möjligen haft en hel del hjälp av advokaten, vissa direkta frågor försöker hon skapa en motsägande bild och diverse förklaringar.
Dock är inte hennes version ett dugg trovärdig gällande hennes roll och vetande.

Hon gör sitt yttersta för att ta sig ur skruvstädet.
Citera
2014-11-18, 16:31
Bannlyst
Citat:
Jag tror också att han deltog i misshandeln. Även sista gången. Kanske med sparkar, barbent, sedan duschade benen och fötterna. Tid fanns det ju mellan olika händelser.

Tror med att Rami har varit med. Eller att han gjort det. Tror de båda är sadister.
Blir bara mer och mer arg. Hoppas någon ger dem stryk.

Vissa av Madis kommentarer visar hur hon kände inför Yara, som att hon var hennes ansvar "när hon var hemma" och att Madis ansvar var samma som skolans.

Detta säger mig en del. Hon såg inte Yara som en anhörig, utan ett jobb. Antagligen ett jobb ingen av dem ville ha.
Citera
2014-11-18, 16:32
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:

Är kanske så, jag har bara så jävla svårt att inte blanda in egna känslor, som förälder. Att ens försöka förstå hur mycket misshandel som krävs för att rättsläkarna ska behöva fråga om flickan körts i en mangel. Deras egna barn, vart var dem, satt dem och tittade på? Amani berättade ju för Yaras mamma att hon slog Adnan, så dem är väl vana vid våld kan man tänka.. Vet inte varför, men jag har målat upp en bild av Rami som en nedtryckt men ändå snäll kille som vill alla väl, även Yara.
Citera
2014-11-18, 16:33
Medlem
micro113s avatar
Expressen/KP
Åklagaren tar upp de blodiga kläder som fanns i lägenheten bland annat ett par blå byxor.
-När hade Yara de på sig, frågar åklagaren.
-Hon kan ha haft dem under jeansen när hon kom hem. Troligen för att blodet inte skulle sippra fram och synas på jeansen och vi skulle bli oroliga, säger kvinnan.
Hon påstår därmed på nytt att Yara misshandlats innan hon kom hem.

Hon säger ju inte alls att Yara misshandlats innan hon kom hem -- hon säger väl snarare att Yara misshandlats innan hon gick till skolan i så fall. För Yara kunde ju knappast veta att hon skulle blöda och skydda jeansen från blodet innan det faktiskt var aktuellt....
Citera
2014-11-18, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Expressen/KP
Åklagaren tar upp de blodiga kläder som fanns i lägenheten bland annat ett par blå byxor.
-Hon kan ha haft dem under jeansen när hon kom hem. Troligen för att blodet inte skulle sippra fram och synas på jeansen och vi skulle bli oroliga, säger kvinnan.

Hon säger ju inte alls att Yara misshandlats innan hon kom hem -- hon säger väl snarare att Yara misshandlats innan hon gick till skolan i så fall. För Yara kunde ju knappast veta att hon skulle blöda och skydda jeansen från blodet innan det faktiskt var aktuellt....

Hela den här grejen med att hon kom hem sent, och redan blivit misshandlad då, det är för att de vet att hon blev misshandlad mellan 13.30 och 16.00, och de har listat ut att även polisen kan se detta. Tror jag.
Citera
2014-11-18, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Expressen/KP

Precis, en remarkabel förklaring till varför jeansen inte hade blod i tyget. Hon försöker tänka till här utifrån de tekniska bevisen om blod på olika klädesplagg och då ger en högst osannolik förklaring där Yara skulle tänkt på detta om hon innan skolpromenaden hade blodigt sår eller helt ovetandes skulle bli misshandlad av okänd eller slå en kullerbytta på skolan denna dag.
Citera
2014-11-18, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaFleur
Hela den här grejen med att hon kom hem sent, och redan blivit misshandlad då, det är för att de vet att hon blev misshandlad mellan 13.30 och 16.00, och de har listat ut att även polisen kan se detta. Tror jag.

Det tror jag också och jag tror hon blev slagen ganska svårt redan tidigt. Direkt efter skolan. Då det endast är dom två som har facit så tror jag hela alibibyggandet den eftermiddagen snarast styrker det hela än friar någon av dem.

Tänker jag.
Citera
2014-11-18, 17:38
Medlem
Fortsätter rättegången i morgon? Blir illamående av brottet och den misstänkta manipulativa kvinnans snack. Hoppas innerligt att de där två får vad de förtjänar. Lilla tjejen. ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in