2014-11-16, 23:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Vilket "jobb" dillar du om nu? Du tycker inte att du går för långt?
Mordet. Nej.
Citera
2014-11-16, 23:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag hänvisar inte till Pastakryddas hypotes, jag ifrågasätter den. Försöker du att skapa en trådsanning?

Om Pastakryddas hypotes är riktig, hur gick mordet till, tror du?
Du får börja med att länka till den om jag skall kunna svara på det ...

och jo - du försöker nu göra en trådsanning om att VB borde slagits .. Vilket du inte har några som helst belägg för - samt är ju dina teorier om förmågan att slåss efter medvetslöshet mest bara kul ..
Citera
2014-11-16, 23:38
Medlem
Citat:
Jag pratar om situationen efter uppvaknandet. Låg VB stilla och lät KJ utföra jobbet, tror ni?

Öhh, är du seriös nu eller trollar du bara. Det är bara att titta på vilken judotävling som helst där nån blivit utstrypt. Man är inte pigg...
Citera
2014-11-16, 23:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferengi
Öhh, är du seriös nu eller trollar du bara. Det är bara att titta på vilken judotävling som helst där nån blivit utstrypt. Man är inte pigg...
Det låter inte som KJ har beskrivits. Han skulle alltså ha strypt VB i lägenheten till medvetslöshet, och osett tagit henne någon annanstans. Därefter, när hon låg medtagen men uppvaknad efter medvetslösheten, huggit henne många gånger och låtit henne gå en plågsam död till mötes. Varför inte göra det lätt för sig och anta att mördaren bara högg när VB inte var beredd? Ju enklare, ju mer sannolikt. http://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv
Citera
2014-11-16, 23:51
Medlem
ME077s avatar
Jag skulle tro att VB slogs och klöstes för sitt liv och att det är därför just händerna saknas. GM bör haft skador, synliga eller ej... Fanns det några vittnesmål om att KJ haft några skador på kroppen eller i ansiktet dagarna - veckan efter mordet? Några fotografier andra än de som fanns från Fallen Angel 11/5?
Citera
2014-11-17, 00:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jag skulle tro att VB slogs och klöstes för sitt liv och att det är därför just händerna saknas. GM bör haft skador, synliga eller ej... Fanns det några vittnesmål om att KJ haft några skador på kroppen eller i ansiktet dagarna - veckan efter mordet? Några fotografier andra än de som fanns från Fallen Angel 11/5?
Rättsläkarundersökningen - han har ärr både på armar och bål ...
Citera
2014-11-17, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
I dommen skriver dom at:

"Tejpen i Vatchareeya Bangsuans hår kommer från tejprullen i bostaden."

Detta är ju OSANT !!!

Det kunde ju aldrig bevisas att det var samma tejp, så varför skriver dom detta i dommen ???

LULEÅ TINGSRÄTT
Brottmålsenheten
DOM B 1300-13
2014-01-22
meddelad i Luleå

http://www.fildirekt.se/dl/1390534647.pdf

Sammanfattningsvis görs till stöd för att Kristoffer Johansson är gärningsman
gällande följande.
Den rättsmedicinska utredningen visar att Vatchareeya Bangsuan
mördats och att hon företett skador kring halsen. Vatchareeya Bangsuans blod har
återfunnits på mattan i bagageutrymmet, på listen till bagageutrymmet samt på
handskar och en plastpåse, som funnits i bagageutrymmet på Kristoffer Johanssons
bil. På plastpåsen har konstaterats fingeravtryck från Kristoffer Johansson. DNA
från Kristoffer Johansson har påträffats på handskarna. Hund har sökt och markerat
liklukt i bagageutrymmet. Tejpen i Vatchareeya Bangsuans hår kommer från
tejprullen i bostaden.
Vatchareeya Bangsuans blod har funnits på tejprullen i
bostaden.

Texten som citeras i inlägget ovan är slutet av åklagarens sakframställan såsom den återges i domen. Det är alltså inget som Tingsrätten skrivit som sitt eget ställningstagande. Även den tilltalades egen berättelse återges på ett likartat sätt på de följande sidorna i domen.

Det vore problematiskt om rätten valde att censurera parternas egna framställningar utifrån vad rätten senare anser vara bevisat. Men jag tror att inläggen här i tråden snarare beror på ett missförstånd avseende vilka olika avsnitt som ingår i en dom och vilken part som citeras.
Citera
2014-11-17, 07:51
Medlem
Citat:
Jag har bestämt mig. Jag tror att synliga blåmärken syns.

VB borde efter sin karateträning givit KJ tillräckligt med skador för att de skulle upptäckas. KJ kunde inte hålla i armarna och utdela hugg samtidigt, och VB slogs för sitt liv om den situationen uppstod.

Du är så fel ute precis som vanligt för VB fick aldrig den chansen att visa sitt karate kunnande som var på nybörjarnivå, hon blev helt enkelt oförmögen att skydda sig och även att tillfoga mördaren några skador.

Våldet mot henne var med stor sannolikhet överraskande och oförutsägbart i situationen,
hon hade ingen chans att värja sig mot mördaren, hon blev förmodligen knackad först och därmed försvarslös.
Citera
2014-11-17, 08:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Du är så fel ute precis som vanligt för VB fick aldrig den chansen att visa sitt karate kunnande som var på nybörjarnivå, hon blev helt enkelt oförmögen att skydda sig och även att tillfoga mördaren några skador.

Våldet mot henne var med stor sannolikhet överraskande och oförutsägbart i situationen,
hon hade ingen chans att värja sig mot mördaren, hon blev förmodligen knackad först och därmed försvarslös.
Vad menar du med "knackad"?
Citera
2014-11-17, 09:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Jag tror ToZon menar slagen hårt någonstans.
Citera
2014-11-17, 13:17
Medlem
Citat:

Våld mot huvudet enligt rättsläkarens rapport, FUP sid 414 samt utlåtande sid 419.
Citera
2014-11-17, 13:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Våld mot huvudet enligt rättsläkarens rapport, FUP sid 414 samt utlåtande sid 419.
Menar du att hon slogs medvetslös innan hon dödades? Det är lika troligt som att hon stryptes till medvetslöshet innan hon dödades. Och styrker inte alls det Pastakrydda skrev, att rättsläkaren har sagt att VB hade en plågsam död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in