Citat:
Ursprungligen postat av
rayravioli
Som jag minns omnämns inte detta hus i förundersökningen så polisen har nog inte undersökt det närmare, men gissningsvis har någon varit där och tittat under sökinsatserna (huset ligger inom sökområde 4, sid. 9 i FUP). Personligen tycker jag att geografin talar mot att huset skulle ha använts i samband med brottet. Det finns ingen direkt bilväg mellan fyndplatsen och detta hus, och till fots är det väl ett par kilometer genom skogen. Har du nån tanke förutom kopplingen till det tidigare brottet?
Har inte heller något minne av att jag sett den stugan nämnas men ville höra om någon annan hade bättre koll främst här i tråden om den nämnts i början. (Har sökt men inte hittat nåt.)
Min tanke med denna stuga är att KJ dumpat VB:s kroppsdelar i sin "hemmiljö" på ställen där han har god lokalkännedom. Så jag tror även mordet och efterföljande styckningen skett på plats/platser där KJ är väl bekant med.
Ang bilväg så nej självklart finns det ingen genväg med bilväg tvärs genom skogen rakt till gula huset men det är inte svårt ta sig mellan med bil för det. Bara svänga upp höger i nästa korsning om du kör tillbaks mot stan på flarkenvägen så är du uppe på småvägarna där forten och gula huset ligger. Behöver aldrig passera bebyggelse.
Detta är dock bara en teori iom att varken mord eller styckningsplats hittats och de platserna kan rimligtvis inte finnas alltför långt från stan tidsmässigt.