2019-01-17, 19:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Nu vaknade du till liv när karatetränaren kom på tal .
Och du har erfarenhet av hur "hon" sög så du vet detta eller vadå ?
Tycker inte du också att karatetränaren borde ha tystat VB innan frun fick reda på prasslet ?
Du får tänka på att han var pressad , hade pappaskräck m.m .
Nej, lika lite som jag tycker att någon man ska tysta sin älskarinna, eller ha en vid sidan om sin fru över huvud taget.
Citera
2019-01-17, 19:20
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Den är inte bara det. Om du har en objektiv bedömning över det material som finns att tillgå så måste även du se en hel del frågetecken. Nu "vet" jag ju inte vilket eller om du har ett förhållande till fallet som gör att du reagerar som du gör?

Det har inget med objektivitet att göra att ha som regel att stå på mördarens sida .
Frågetecknen uppvägs gott och väl av de bevis som finns att tillgå .
Tror du att det var KIM:s vita trosor man hittade som INTE anal(yserades) ?
Citera
2019-01-17, 19:21
Medlem
Citat:
Nu vaknade du till liv när karatetränaren kom på tal .
Och du har erfarenhet av hur "hon" sög så du vet detta eller vadå ?
Tycker inte du också att karatetränaren borde ha tystat VB innan frun fick reda på prasslet ?
Du får tänka på att han var pressad , hade pappaskräck m.m .

Ja det är inte helt omöjligt att han skulle ha pappaskräck, vad tror du? Onekligen kunde han inte avsluta sin sexuella relation. Varför?
Citera
2019-01-17, 19:23
Medlem
Citat:
Det har inget med objektivitet att göra att ha som regel att stå på mördarens sida .
Frågetecknen uppvägs gott och väl av de bevis som finns att tillgå .
Tror du att det var KIM:s vita trosor man hittade som INTE anal(yserades) ?

Nu skrev du nog så jag inte får ihop texten.
Citera
2019-01-17, 19:23
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, lika lite som jag tycker att någon man ska tysta sin älskarinna, eller ha en vid sidan om sin fru över huvud taget.

Men du påstår ju att han hade fler anledningar att vilja döda VB än KIM .
Vet du hur du ska ha det egentligen ?
Citera
2019-01-17, 19:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men du påstår ju att han hade fler anledningar att vilja döda VB än KIM .
Vet du hur du ska ha det egentligen ?
Precis vad jag skrev.
Citera
2019-01-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Som jag minns omnämns inte detta hus i förundersökningen så polisen har nog inte undersökt det närmare, men gissningsvis har någon varit där och tittat under sökinsatserna (huset ligger inom sökområde 4, sid. 9 i FUP). Personligen tycker jag att geografin talar mot att huset skulle ha använts i samband med brottet. Det finns ingen direkt bilväg mellan fyndplatsen och detta hus, och till fots är det väl ett par kilometer genom skogen. Har du nån tanke förutom kopplingen till det tidigare brottet?

Har inte heller något minne av att jag sett den stugan nämnas men ville höra om någon annan hade bättre koll främst här i tråden om den nämnts i början. (Har sökt men inte hittat nåt.)
Min tanke med denna stuga är att KJ dumpat VB:s kroppsdelar i sin "hemmiljö" på ställen där han har god lokalkännedom. Så jag tror även mordet och efterföljande styckningen skett på plats/platser där KJ är väl bekant med.
Ang bilväg så nej självklart finns det ingen genväg med bilväg tvärs genom skogen rakt till gula huset men det är inte svårt ta sig mellan med bil för det. Bara svänga upp höger i nästa korsning om du kör tillbaks mot stan på flarkenvägen så är du uppe på småvägarna där forten och gula huset ligger. Behöver aldrig passera bebyggelse.
Detta är dock bara en teori iom att varken mord eller styckningsplats hittats och de platserna kan rimligtvis inte finnas alltför långt från stan tidsmässigt.
Senast redigerad av Jozz79 2019-01-17 kl. 19:37.
Citera
2019-01-17, 19:45
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Han skulle kunna erkänna ett brott som han inte gjort, men i Sverige måste han bevisa för polisen att han också kan ha utfört det, och där skulle han fastna omedelbart.

Så om han erkänner och talar om var händerna finns och var höftkulan finns. Inte ens då kommer du att ge dig? Kommer du då påstå att han blivit mutad att falskeligen erkänna av de som beställde mordet?
Citera
2019-01-17, 19:50
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Precis vad jag skrev.

Hur lät dina 100 % säkra bevis för att karatetränaren var mördaren nu igen ?
Varför tror du att händerna och höftkulan fattas ?
Citera
2019-01-17, 19:52
Medlem
Citat:

Ja varför tror du dom fattas?
Citera
2019-01-17, 19:56
Medlem
Finns det möjligt att mordet kunnat begåtts i samförstånd?
Citera
2019-01-17, 19:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du får väl hänga med i tråden.
Citat:
Nu är jag dålig på anatomi, men jag kan tänka mig att höftkulan föll ur sitt fäste när benet kapades, och att den inte behövdes för utställningen i gula huset som fick dådet att se ut som att en knäppskalle utfört det. Den var lika lätt som händerna att göra sig av med. Gissningen att det kunde ha funnits gärningsmannens DNA under naglarna duger åt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in