2014-11-17, 14:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Menar du att hon slogs medvetslös innan hon dödades? Det är lika troligt som att hon stryptes till medvetslöshet innan hon dödades. Och styrker inte alls det Pastakrydda skrev, att rättsläkaren har sagt att VB hade en plågsam död.
Nej, våld mot huvudet är ju ett faktum - det finns med i rapporten, så det handlar inte om "troligt" - utan har förekommit i något skede..

Varför medvetslös? Det räcker väl gott om hon var groggy.

Dessutom tog det tid innan döden inträdde - så även om hon i något skede knockats så har hon högst sannolikt hunnit vakna också innan döden inträdde ...

Ingenting som talar emot Pastakryddas återgivning om att döden varit plågsam med andra ord .. (Varför du nu hänvisar till Pastakrydda istället för läkaren direkt är dock ytterligare ett trådmysterium)
Citera
2014-11-17, 14:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, våld mot huvudet är ju ett faktum - det finns med i rapporten, så det handlar inte om "troligt" - utan har förekommit i något skede..

Dessutom tog det tid innan döden inträdde - så även om hon i något skede knockats så har hon högst sannolikt hunnit vakna också innan döden inträdde ...

Ingenting som talar emot Pastakryddas återgivning om att döden varit plågsam med andra ord .. (Varför du nu hänvisar till Pastakrydda istället för läkaren direkt är dock ytterligare ett trådmysterium)
Jag kan inte hänvisa till läkaren direkt, eftersom hon inte säger att VB dog en plågsam död. Däremot kan jag hänvisa till Pastkryddas försök till denna trådsanning.
Citera
2014-11-17, 14:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag kan inte hänvisa till läkaren direkt, eftersom hon inte säger att VB dog en plågsam död. Däremot kan jag hänvisa till Pastkryddas försök till denna trådsanning.
Ett utdraget dödsförlopp brukar vara synonymt med plågsam död om vederbörande är vid medvetande...

Skadan i hjärtat var väldigt liten, mindre än en cm. Det innebär att man förblöder
långsamt. Utifrån skadebilden har det varit fråga om en mer sipprande blödning och
ett utdraget dödsförlopp.

TR sid 44

De många sticken
mot bröstkorgens fram- och baksida medför dock att gärningen, oavsett vad som
kan ha föregått denna, präglats av stor hänsynslöshet. Skäl saknas vidare att sätta
ifråga riktigheten av rättsläkarens bedömning att fråga varit om ett utdraget
dödsförlopp. Detta har varit ägnat att öka lidandet för VB.

TR sid 84

Eftersom man inte vet om hon var vid medvetande eller inte kan man inte med säkerhet tala om lidande och dödsångest --- så bestäm dig för vad du själv vill ha för linje -- vaken och led eller nedslagen och medvetslös.
Citera
2014-11-17, 15:05
Medlem
Reviewss avatar
Jag tog i ett tidigare inlägg upp Vampire Diaries och avsnittens längd. De avsnitt jag har kollat upp har haft en längd på 40 min och VB skickade sitt sista sms kl 18.40. Samtidigt som avslutat avsnitt i sådana fall.
Citera
2014-11-17, 15:11
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Våldet mot huvudet är väl en trolig orsak till att hon skulle ha blivit såpass omtumlad att hon inte förmådde göra starkt motstånd i situationen. Knivhuggen var trots allt tätt samlade (10x10 cm).
Citera
2014-11-17, 15:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag tog i ett tidigare inlägg upp Vampire Diaries och avsnittens längd. De avsnitt jag har kollat upp har haft en längd på 40 min och VB skickade sitt sista sms kl 18.40. Samtidigt som avslutat avsnitt i sådana fall.
Nej, jag har kollat upp TV-tablån för aktuellt datum -- programmet gick mellan 18-19. Tänk på att även om programmet inte fyller en hel timme så har man reklam som fyller ut tiden.

TV 6 aktuellt datum:
18:00 The vampire diaries
19:00 Simpsons
http://www.tv.nu/arkiv/2013-05-04

Citat:
Våldet mot huvudet är väl en trolig orsak till att hon skulle ha blivit såpass omtumlad att hon inte förmådde göra starkt motstånd i situationen. Knivhuggen var trots allt tätt samlade (10x10 cm).
Ja, det var helt säkert en trolig orsak till det.
Citera
2014-11-17, 15:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
TV6 brukar avbryta program med reklam, vilket innebär att sändningstiden överstiger programmets längd. Vampire Diaries slutade således efter kl 18:40.
Citera
2014-11-17, 15:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ett utdraget dödsförlopp brukar vara synonymt med plågsam död om vederbörande är vid medvetande...

Skadan i hjärtat var väldigt liten, mindre än en cm. Det innebär att man förblöder
långsamt. Utifrån skadebilden har det varit fråga om en mer sipprande blödning och
ett utdraget dödsförlopp.

TR sid 44

De många sticken
mot bröstkorgens fram- och baksida medför dock att gärningen, oavsett vad som
kan ha föregått denna, präglats av stor hänsynslöshet. Skäl saknas vidare att sätta
ifråga riktigheten av rättsläkarens bedömning att fråga varit om ett utdraget
dödsförlopp. Detta har varit ägnat att öka lidandet för VB.

TR sid 84

Eftersom man inte vet om hon var vid medvetande eller inte kan man inte med säkerhet tala om lidande och dödsångest --- så bestäm dig för vad du själv vill ha för linje -- vaken och led eller nedslagen och medvetslös.
Jag vet inte vad som gällde, jag vet bara att Pastakrydda saknar belägg för sitt påstående att rättsläkaren har sagt att VB dog en plågsam död.
Citera
2014-11-17, 15:33
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
TV6 brukar avbryta program med reklam, vilket innebär att sändningstiden överstiger programmets längd. Vampire Diaries slutade således efter kl 18:40.

Ja, då är det reklamtiden som fyller ut rest.
Citera
2014-11-17, 15:52
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Rättsläkarundersökningen - han har ärr både på armar och bål ...

Ärr, både nya och årsgamla, som är orsakade av ett omvittnat självskadebeteende.
Citera
2014-11-17, 15:58
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ärr, både nya och årsgamla, som är orsakade av ett omvittnat självskadebeteende.
Vilket väl inte behöver utesluta att några av dessa nya är resultatet av offrets kamp
mot sin blivande baneman.
Citera
2014-11-17, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Du är så fel ute precis som vanligt för VB fick aldrig den chansen att visa sitt karate kunnande som var på nybörjarnivå, hon blev helt enkelt oförmögen att skydda sig och även att tillfoga mördaren några skador.

Våldet mot henne var med stor sannolikhet överraskande och oförutsägbart i situationen,
hon hade ingen chans att värja sig mot mördaren, hon blev förmodligen knackad först och därmed försvarslös.

Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Våld mot huvudet enligt rättsläkarens rapport, FUP sid 414 samt utlåtande sid 419.

Citat:
Menar du att hon slogs medvetslös innan hon dödades? Det är lika troligt som att hon stryptes till medvetslöshet innan hon dödades. Och styrker inte alls det Pastakrydda skrev, att rättsläkaren har sagt att VB hade en plågsam död.

Jag skrev "våldet mot henne var med stor sannolikhet överraskande och oförutsägbart"

Detta har gjort henne oförmögen att försvara sitt liv, ett slag i skallen och det blir dimmigt för att inte säga en kortare medvetslöshet eller omtöckning och hon var därmed försatt ur stridbart skick. Hon kan mycket väl lidit oerhört av det våld som därefter följde och att det var utdraget vittnar om stickskadorna, både fram och baksida av kroppen samt antalet stickskador.

Behöver jag vara med tydlig eller räcker detta Q.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in