2014-11-15, 16:45
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
-Vi kan bygga upp vilken försvarsförmåga som helst om vi vill.

- Inga undanflykter.

Han borde bli politiker och stå i kammaren och knäppa resten på näsan, fan. Göran är ett hopp för Sverige.

Han är en föredetting som inte har en aning om dom försvarspolitiska resonemangen som gäller idag. Som jag sagt tidigare...han är en tomte som övervintrat och som inte förstår att vi lever i en annan tid idag.
Citera
2014-11-15, 17:03
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Han är en föredetting som inte har en aning om dom försvarspolitiska resonemangen som gäller idag. Som jag sagt tidigare...han är en tomte som övervintrat och som inte förstår att vi lever i en annan tid idag.

..en annan tid där vi svenskar låter sig att härjas med.
Det är sådana fjollor som du, som förstör vårt fina land. Det är sådana som Göran som ger oss andra normala och vettiga hopp.
Citera
2014-11-15, 17:48
Moderator
OYs avatar
Citat:

Han förstår att inte konstra till det i onödan. Dagens svenska försvarspolitiska resonemang är en bubbla som man lätt sticker hål på. När det kommer till kritan duger endast tydlighet, beslutsamhet och beprövad erfarenhet, Göran står för det.
Citera
2014-11-15, 18:38
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han förstår att inte konstra till det i onödan. Dagens svenska försvarspolitiska resonemang är en bubbla som man lätt sticker hål på. När det kommer till kritan duger endast tydlighet, beslutsamhet och beprövad erfarenhet, Göran står för det.

Göran Frisk var med rätta legendarisk redan på den tiden jag gjorde lumpen som kustjägare på Berga i slutet av 90-talet. Problemet är inte hans fackkunskaper, problemet är att han ser på dagens situation med 80-talsögon. Det är ungefär som om min morfar skulle börja gnälla om dagens trafik och framhålla hur fint det var på 50-talet när vi hade fri fart på svenska vägar.

Göran Frisk är självklart ur en medial aspekt en perfekt figur. Kunnig, pratsam, självsäker och frispråkig. Vad media inte tänker på är att han pratar med skygglappar för ögonen.
Citera
2014-11-16, 11:02
Medlem
itsallalies avatar
Citat:

Rätt tydligt att något inte står korrekt till i skallen. Glömt att ta sin medicin den sista tiden kanske.

Man kan förstå honom, eller ja hans tankesätt kring ämnet, men det blir ju bara så fel...
Citera
2014-11-16, 11:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Vilka försvarspolitiska resonemang? Kan inte du upplysa oss?
Vi har inget försvar och ingen möjlighet att skydda oss mot ryssen.
Citera
2014-11-16, 11:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Göran Frisk var med rätta legendarisk redan på den tiden jag gjorde lumpen som kustjägare på Berga i slutet av 90-talet. Problemet är inte hans fackkunskaper, problemet är att han ser på dagens situation med 80-talsögon. Det är ungefär som om min morfar skulle börja gnälla om dagens trafik och framhålla hur fint det var på 50-talet när vi hade fri fart på svenska vägar.

Göran Frisk är självklart ur en medial aspekt en perfekt figur. Kunnig, pratsam, självsäker och frispråkig. Vad media inte tänker på är att han pratar med skygglappar för ögonen.
Dagens situation är väldigt lik 80 talets, eller den har egentligen aldrig ändrats.
Skillnaden är att idag har vi inget försvar medan ryssen har ett och politiker som fullständigt skiter i vad vi tycker.
Det som är ironiskt är att samma nollor som utrikesministern vilken aktivt bidrog till att skrota försvaret nu talar om att hålla våra gänser!
Vi kan inte hålla några gränser då vi saknar både förband och delvis moderna vapen.
Citera
2014-11-16, 17:27
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Ni säger att han är icke-PK. Hur vet ni det? Har han uttalat sig om massinvandringen?
Man kan inte veta om någon är icke-PK innan h*n har ytrat sina åsikter i invandrignsfrågan. Jag tyckte Magnus Betner verkade icke-PK tills han började prata om islam och SD
Citera
2014-11-16, 17:28
Medlem
Adidass avatar
"Vi ska inte vänta ett smack. Vi ska börja igår!"

Vilken legend. Försvarsmaktens Leif GW!
Citera
2014-11-16, 19:51
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spendera
Finns det någon rysk motsvarighet till Göran Frisk?

Yep http://www.badassoftheweek.com/leonov.html
Citera
2014-11-16, 20:01
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Ni säger att han är icke-PK. Hur vet ni det? Har han uttalat sig om massinvandringen?
Man kan inte veta om någon är icke-PK innan h*n har ytrat sina åsikter i invandrignsfrågan. Jag tyckte Magnus Betner verkade icke-PK tills han började prata om islam och SD
Att vara pk är inte synonymt med att vara för massinvandring. Är du på riktigt?
Citera
2014-11-16, 20:42
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Att vara pk är inte synonymt med att vara för massinvandring. Är du på riktigt?
Nej visst man kan vara en idiot som är för massinvandrig på riktigt då är man inte PK. Men om Göran skulle säga öppet att han är emot massinvandring och kanske även röstar SD. Då VET vi att han inte är PK. Annars inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in