2014-10-22, 20:40
Medlem
Finns det någon rysk motsvarighet till Göran Frisk? En gammal ärkefiende sedan 80-talets "ubåtsjakter" så att säga. En Igor, Boris eller Dimitrij som nu bor någonstans långt borta i Sibirien, bortglömd sedan länge, levandes på pimpelfisk och vodka men som nu tinar upp och vars ilska återigen väcks till liv........

Angående Göran Frisk citat så gillar jag när han säger saker i stil med:
" Vi är inga blåbär vettu" " Det här är inga blåbär vettu" " Det är inge snack om den saken".
Citera
2014-10-22, 20:54
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Haha, helt otroligt. Riktigt skön när han sitter i SVTs studio
Citera
2014-10-22, 21:17
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Jag kan sitta och kolla på "Alltså det här är ingen lek va. Det är inte Fia med knuff." om och om igen. Allting är så bra med hans ordval, sättet han säger det på och hans ansiktsuttryck är stenhårt.

Vad för Flashback-awards kommer Göran att kamma hem i år?
Årets citat - Måste han ju vinna både guld, silver och brons i.
Årets hedersflashbackare - Skulle inte förvåna mig det minsta.
Årets civilkurage - Kom jag att tänka men mnaaaa, för Göran är ju detta inget annat än standardläge.
Citera
2014-10-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Jag kan sitta och kolla på "Alltså det här är ingen lek va. Det är inte Fia med knuff." om och om igen. Allting är så bra med hans ordval, sättet han säger det på och hans ansiktsuttryck är stenhårt.

Vad för Flashback-awards kommer Göran att kamma hem i år?
Årets citat - Måste han ju vinna både guld, silver och brons i.
Årets hedersflashbackare - Skulle inte förvåna mig det minsta.
Årets civilkurage - Kom jag att tänka men mnaaaa, för Göran är ju detta inget annat än standardläge.

Nej, det vore en skymf om han vann ett sådant pris, av just den anledning du nämner.

Någon som har länk till dagens "det här är inget datorspel" och den med "seglat sen barnsben..." eller någon som kan hänvisa till klippet? Är väl från Aftonlövets livesändning?
Citera
2014-10-22, 21:41
Medlem
Tigerskotts avatar
Ögonbrynen står alltid uppåt! och är beredda på anfall!
Skönt att se någon som vågar säga vad han tror och tycker istället för att linda in det i en massa svammel som slutar med att frågan inte besvaras! Kung
Citera
2014-10-22, 21:50
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Får Göran Zachrisson-vibbar. Kompetent men så jäkla flummig med orden emellanåt haha. Gör han till ÖB, krigsförklarar väl ryssen innan frukost.

- Bör man vara orolig?
- ABSOLUT! Absolut. Lås dörrarna.

Haha grinar. Fan så gott att höra nån snacka från kulorna.

Fast det där är ju bara rubbat. Först säger han att de vill gömma sig i ubåtarna. Sedan att de plötsligt kommer att storma upp på land och ta gisslan.

Alltså ryssarna skulle ju kunna besegra Sverige med gäng flickscouter om de ville. Hade de illasinnade planer skulle det ju märkas mycket tydligare än några vaga ringar på vattenytan.
Citera
2014-10-22, 21:55
Medlem
red.berrys avatar
Göran: "Jajamänsan! Ubåtar som den här sätter i land Spetsnaz förband, och förbereder sabotage av olika slag, till exempel spränga alla mobilmaster så slipper vi prata i mobiltelefon"

"Har dom sprängt några mobilmaster?"

Göran: "Nej, nej. Dessa krigare förbereder sig för krig, krigsförberedelser kallas det för"
Citera
2014-10-22, 21:56
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Göran är definitivt en het kandidat när det vankas röstning till vem alla dårar på FB ska skicka julkort till.

/ Leif
Citera
2014-10-22, 22:04
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Göran är definitivt en het kandidat när det vankas röstning till vem alla dårar på FB ska skicka julkort till.

/ Leif

Absolut en kandidat, har vykort med Alexander Nevsky K-555 på som jag funderar på att skicka
Citera
2014-10-22, 22:05
Medlem
Tigerskotts avatar
En amatöranalys skulle kunna ge diagnosen "Paranoid schizofreni" fast stora plus på att han säger vad han tycker och är en skön prick
Citera
2014-10-22, 22:06
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Vad har könet med saken att göra? Visst är det kul att höra någon mossig gubbe säga att ryssarna är väldigt tåliga mot att äta enahanda mat, men inte är det seriösa nyheter precis.

Göran Frisk är man och har därför lätt för att fatta beslut och det omgående. Det är en fördel särskilt för en krigare. Kvinnor tenderar i fält att vara passiva, stilla och blir då skjutna. Eftersom de effektivaste stridande krigarna (män) rör på sig, är aktiva och fattar beslut direkt och det räddar liv i strid (sitt egna liv).

Här får du en bild i Frisk anda som illustrerar hur Försvarsmakten och ubåtsjakt inte är:
http://www.amorina.se/images/detailed_images/stort-fiaspel.jpg
Senast redigerad av Hegamon 2014-10-22 kl. 22:19.
Citera
2014-10-22, 22:11
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Göran Frisk är man och har därför lätt för att fatta beslut och det omgående. Det är en fördel särskilt för en krigare. Kvinnor tenderar i fält att vara passiva, stilla och blir då skjutna. Eftersom de effektivaste stridande krigarna (män) rör på sig, är aktiva och fattar beslut direkt och det räddar liv i strid (sitt egna liv).

Här får du en bild i Frisk anda som illustrerar hur Försvarsmakten och ubåtsjakt inte är:
http://www.amorina.se/images/detailed_images/stort-fiaspel.jpg

Ja eller hur? Det stämmer ju allra mest idag när kvinnliga soldater och officerare är fler än någonsin. Nu har det iofs inget med Frisk att göra då¨jag aldrig hört honom ha något emot kvinnliga soldater. Fast den här tråden blir ju tragikomisk där alla som inte håller med Frisk genast stämplas som genusteoretiker eller lattesörplande feminister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in