2014-11-14, 16:16
Medlem
HejAntons avatar
Började precis spela DotA2 häromdagen, är erfaren med Mobas sen tidigare men blir ändå tokförvirrad av hur de kan skilja sig så mycket, trots att de är så lika.

Just nu spelar jag bara ensam mot bottar, och ibland åker jag på stryk där med. Skulle någon kunna rekommendera mig en intressent Hero som jag kan spela lite oftare och försöka lära mig lite bättre? Är den både rolig och inte alltför komplicerad lär den gå hem, vilken roll den har spelar ingen roll egentligen.

Hur ser förresten metan ut i DotA? Hört saker om att man spelar tri-lane och dylikt. Hur är det med djungeln förresten? Använder man sig av djunglare i DotA på samma sätt som man gör i League?

Edit: Fattar inte heller hur tower aggro fungerar, lyckas få på mig tornet i alla möjliga olika situationer. Hur väljer den vem den ska skjuta på?
Senast redigerad av HejAnton 2014-11-14 kl. 16:49.
Citera
2014-11-14, 17:01
Medlem
TheBITs avatar
Alltså vad är dealen med drops nu? Inte fått ett dropp på 20-30 games
Citera
2014-11-14, 18:01
Medlem
peffe22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Började precis spela DotA2 häromdagen, är erfaren med Mobas sen tidigare men blir ändå tokförvirrad av hur de kan skilja sig så mycket, trots att de är så lika.

Just nu spelar jag bara ensam mot bottar, och ibland åker jag på stryk där med. Skulle någon kunna rekommendera mig en intressent Hero som jag kan spela lite oftare och försöka lära mig lite bättre? Är den både rolig och inte alltför komplicerad lär den gå hem, vilken roll den har spelar ingen roll egentligen.

Hur ser förresten metan ut i DotA? Hört saker om att man spelar tri-lane och dylikt. Hur är det med djungeln förresten? Använder man sig av djunglare i DotA på samma sätt som man gör i League?

Edit: Fattar inte heller hur tower aggro fungerar, lyckas få på mig tornet i alla möjliga olika situationer. Hur väljer den vem den ska skjuta på?
http://dota2.gamepedia.com/Aggro

Jag tycker du kan pröva shadow shaman, rolig kan döda men initialt bör han spelas som support.

angående djunglare används dom om det passar i gamet. Hur det fungerar i lol kan jag inte minnas då jag inte var det största fanset av det spelet.
Citera
2014-11-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peffe22
http://dota2.gamepedia.com/Aggro

Jag tycker du kan pröva shadow shaman, rolig kan döda men initialt bör han spelas som support.

angående djunglare används dom om det passar i gamet. Hur det fungerar i lol kan jag inte minnas då jag inte var det största fanset av det spelet.

Kan inte hålla med om SS. Han är så squishy att han kräver väldigt bra positionering.

Bättre alternativ är isåfall Sven och Vengeful Spirit som är Semi-carries dvs kan fylla support rollen men senare glida in i en core funktion.
Citera
2014-11-14, 19:59
Medlem
Omni kanske, en roll som fyller en bra funktion som support, eller Tide??
Citera
2014-11-14, 21:42
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton

Sven är en rätt enkel hero att börja med. Warlock också om du föredrar heroes med range så du får hålla dig i bakgrunden. Crystal maiden är hyffsad. Som support iallafall.
Citera
2014-11-15, 01:41
Medlem
Lägger nog ner detta spelet nu... Jag har nog aldrig sett värre community. Det verkar bara bli värre dag för dag. Folk bråkar hela tiden, spenderar hela spelet med att skriva till varandra, feedar motståndarlaget med kurir och med sig själva etc etc. Mina senaste 10 games är där kanske 1 där det inte har varit allvarliga bråk. Det blir nog att hitta ett annat spel.
Citera
2014-11-15, 05:56
Medlem
Krasigts avatar
De har nu announcat Oracle

http://blog.dota2.com/2014/11/the-foreseers-contract-is-coming/

Citat:
Fortune's End
Channels Oracle's power into a bolt of scouring energy for up to 2.9 seconds. When released the bolt strikes the targeted enemy, dealing damage and purging in an area around them. The purge duration is equal to the time spent channeling.
Range: 650
Radius: 215
Damage: 75/150/225/300
Purge Duration: 0.5-2.5 seconds
CD:12 Mana:130

Citat:
Fate's Edict
Oracle enraptures the target, rendering them unable to attack, granting them 100% spell resistance, and increasing the damage they take from other damage types by 50%. Can be cast on both allies and enemies.
Range: 700
Duration: 3/4/5/6
CD:12 Mana:50

Citat:
Purifying Flames
Burns away impurities from the target, dealing heavy damage and causing them to regenerate life each second for 9 seconds. Can be cast on both allies and enemies.
Range: 750
Heal Per Second: 11/22/33/44
Duration: 9
Damage: 90/180/270/360
CD:3 Mana:55/70/85/100

Citat:
False Promise
Temporarily alters the target ally's destiny, delaying all damage, healing and regeneration effects on them until False Promise ends. Ally is granted invisibility while attacking and moving. Removes all negative status effects when applied.
Range: 1000
Duration: 7/8/9
CD:20 Mana:200

För den som är mer intresserad
http://dota2.gamepedia.com/Oracle
Citera
2014-11-15, 05:58
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Lägger nog ner detta spelet nu... Jag har nog aldrig sett värre community. Det verkar bara bli värre dag för dag. Folk bråkar hela tiden, spenderar hela spelet med att skriva till varandra, feedar motståndarlaget med kurir och med sig själva etc etc. Mina senaste 10 games är där kanske 1 där det inte har varit allvarliga bråk. Det blir nog att hitta ett annat spel.
Har du spelat LoL? Det förekommer 100 gånger mer memes, tio gånger mer bråkande och tiotusentals gånger mer frustration där man inte ens får lämna gamet, trots att folk lämnar själv.
Citera
2014-11-15, 12:01
Medlem
Hur kommer det sig att jag inte kommer upp i det s.k. "high-bracket". Har inte kommit till lvl 13 än och kan inte köra ranked. Måste säga att ta sig till lvl 13 tar lång tid. Jag ville göra ett nytt acc, för att se vart jag blir placerad (mmr).
Jag kör uteslutande supprt (Omni), pickar honom i början, ber någon att välja hard carry, typ Void eller PA. Jag supportar uteslutande denna, wardar, tangos mm. Detta har visat sig vara ett vinnande koncept. Saken är att min KDA-ratio blir ju urkasst. Så fort vi håller på att döda någon drar jag mig undan så carryn får killsen. Är det därför jag inte kommer högre upp i "bracket"?

Mina denys blir inte speciellt högt heller då jag försöker harrassa motståndarna mer än denya. I ärlighetens namn är jag inte speciellt bra, spelar för lite för att kunna bli bättre, därför går jag nästan aldrig carry. Tar oftast fel beslut med mera.
Jag har alltid trott att systemet strävar efter att man skall ha 50% winning/lose. Har man högre placeras man högre i mmr och ranking, men det kanske inte är så simpelt?

Här är min profil:
http://www.dotabuff.com/players/186758048
Senast redigerad av kungen_84 2014-11-15 kl. 12:26.
Citera
2014-11-15, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Har du spelat LoL? Det förekommer 100 gånger mer memes, tio gånger mer bråkande och tiotusentals gånger mer frustration där man inte ens får lämna gamet, trots att folk lämnar själv.

Det låter otroligt att det kan bli värre, men nu vet jag att jag definitivt aldrig ska prova LoL i alla fall.

Jag börjar smått hålla med de som säger att man inte kan ta sig upp i ranking. Jag har hela tiden hållit med de som säger att det är ens egen prestation som räknas då det är lika stor chans att motståndarlaget får idiotspelarna som att man själv får det, men jag kan verkligen inte se hur min prestation hade kunnat rädda dessa matcherna vilket då gör att jag aldrig stiger i ranking eftersom jag går upp när motståndarlaget har idioterna och ner när jag själv har dem.

Jag tar dock gärna emot tips på hur jag ska spela för att kunna vinna ett game när man är två eller tre spelare korta. Just nu väljer jag hjälte efter vad som är bäst för laget. Oftast låter jag de andra välja först och sedan tar jag något som passar in. Köps det inte kurir eller wards hoppar jag alltid in och köper detta oavsett hjälte.
Citera
2014-11-15, 17:43
Medlem
TheBITs avatar
Rätt lustigt att dire anses ha bättre winrate i competative. Personligen har jag alltid tyckt att radiant är bättre, och kollar jag mina stats skiljer det så mycket som 15 procent till radiants fördel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in