Citat:
Kanske är så till viss del, men det händer ju även att dem som tänker mycket negativt om sig själva finner någon. Tänker på Catharina som dejtade Mikael förra säsongen, hon talade väldigt nedsättande om sig själv, hade dålig självkänsla, var paff att Mikael valde henne kvar på gården i andra valet. Hon kunde inget om något, det hon kunde var att baka hallongrottor, men Mikael trodde hon kunde mycket mer och hon blev hans slutliga val. Det jag tänker är nog att man får finna någon som kan se bakom den negativa fasaden.....för att ändra sitt tänkande om sig själv över en natt är inter det lättaste, har man dessutom enbart blivit behandlade som skit av alla tjejer, aldrig fått uppleva någon kärlek så är det än svårare. Catharina hade ju aldrig fått höra att någon älskad henne innan hon träffade Mikael, men sen tror jag hon ändrade sitt tankesätt. Visst man ska börja med sig själv men det krävs nog också att man har den motsatta parten som stöd, att man får höra att man är älskad, värdefull, någons allt, då blir det nog enklare tror jag i alla fall........
Ja jag har också tänkt på det. Man påverkas väldigt mycket om man blivit dåligt behandlad i tidigare relationer. Det är inte lätt och som du skriver så krävs det att den man träffar är förstående för det kan ta lång tid att börja tro på sig, att man duger som man är. Jag har själv haft väldigt dålig självkänsla, har haft svårt att lita på andra och varit väldigt misstänksam så jag vet att det inte är lätt. Men jag vet också att det går att vända negativa upplevelser till något bra. Jag tror att Catharina kände att Mikael verkligen tyckte om henne på riktigt och att han förstod hur hon kände pga. hennes tidigare erfarenheter. Ja så är det ju, att även personer med dålig självkänsla träffar någon att leva men jag tänker att det mesta blir lättare om man börjar acceptera sig själv. Men tro, jag vet hur svårt det kan vara.
...skämt åsido...ja jag hoppas såna tjejer finns. Ska kanske inte skriva mer om detta, känns lite som jag sabbat tråden då den ska handla om BSF.......
. Jag försöker ju alltid vara tydlig med att jag vill nåt seriöst, vill ses så fort som möjligt, vill ha mycket närhet och vill även ge det såklart. Det har tjejer man pratat med tyckt om och varit med på...och sen har dem dragit sig ur. Rätt sårande beteende. Jo att hitta någon på det sättet i sin vardag kanske är bättre än nätet men då ska man ju också ha de nätverken så att säga, jag är ju färdigutbildad och söker jobb så jobb och utbildning går ju bort i dagsläget, sen dem man umgicks med tidigare..många har flyttat, en del är gifta och har sitt så att säga. Som Oskar Caster sa i BSF, man har blivit det där "femte hjulet". annonser i tidningar tror jag mer gäller för den äldre generationen, morsan annonserade i PRO-tidningen efter att ha varit änka i 5 år, en trevlig man svarade, dem hade en lunchdejt och bor nu ihop.