2014-11-14, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja det blir väldigt svårt att träffa någon om man tänker en massa negativt om sig själv. Man måste börja med sig själv, så är det bara. Ja du skrev det ganska nyligen så.

mm mkt möjligt...jaha ok, ja jag minns inte allt jag skrivit
Citera
2014-11-14, 12:04
Medlem
Vad är egentligen Sebastian för slags bonde? Har inte sett att han har speciellt många djur? Han känns mer som en hobbybonde. Överlag så tycker jag man får se väldigt lite av själva bondelivet om man jämfört med hur det varit tidigare säsonger. Undrar hur det blir om det bara skulle återstå en tjej och det bara är näst sista avsnittet? Känns som risken finns att det kan bli så.
Citera
2014-11-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Vilket smittande skratt Peter har. Vilken av bönderna tycker du har mest utstrålning? Pirrar det i kroppen och har du känslor för någon av dem?

Ja men det förstår du väl att jag har, måste du väl inte fråga?
Citera
2014-11-14, 13:05
Medlem
Citat:
Vad är egentligen Sebastian för slags bonde? Har inte sett att han har speciellt många djur? Han känns mer som en hobbybonde. Överlag så tycker jag man får se väldigt lite av själva bondelivet om man jämfört med hur det varit tidigare säsonger. Undrar hur det blir om det bara skulle återstå en tjej och det bara är näst sista avsnittet? Känns som risken finns att det kan bli så.
Det var spännande och roligt när de åkte och besökte Lizette.
Citera
2014-11-14, 13:10
Medlem
Citat:

Sebastian gård bestod mest av skogsbruk som jag tolkade det och sen bedrev han småskalig köttproduktion. Gården han driver har gått i arv tydligen och han är nionde generationen på gården. Vid sidan av gården jobbar han som brandman också. Ja skulle endast en tjej återstå så får dem väl "göra om" programmet på nåt sätt, var väl det Linda menade när hon sa att "i år har vi fått göra drastiska förändringar och göra om programmet som vi aldrig tidigare gjort"
Senast redigerad av Hjortfelt 2014-11-14 kl. 13:18.
Citera
2014-11-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Det var spännande och roligt när de åkte och besökte Lizette.

Ja både Anna-Lena och Helene ville ju gärna bli hennes gudmor
Citera
2014-11-14, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Sebastian gård bestod mest av skogsbruk som jag tolkade det och sen bedrev han småskalig köttproduktion. Gården han driver har gått i arv tydligen och han är nionde generationen på gården. Vid sidan av gården jobbar han som brandman också. Ja skulle endast en tjej återstå så får dem väl "göra om" programmet på nåt sätt, var väl det Linda menade när hon sa att "i år har vi fått göra drastiska förändringar och göra om programmet som vi aldrig tidigare gjort"

Ja det vore spännande om de blev tvungna att göra om programmet för det har ju aldrig hänt något sådant tidigare. Du verkar ha bra koll på programmet och vad som hänt tidigare avsnitt, ser att jag missat lite av det som hänt.
Citera
2014-11-14, 14:04
Medlem
[quote=AlexandraIda|51100464]Ja det vore spännande om de blev tvungna att göra om programmet för det har ju aldrig hänt något sådant tidigare. Du verkar ha bra koll på programmet och vad som hänt tidigare avsnitt, ser att jag missat lite av det som

Bra koll vet jag inte.....kanske bara råkade lägga lite av det Sebastian gjorde på minnet.....
Senast redigerad av Hjortfelt 2014-11-14 kl. 14:17.
Citera
2014-11-14, 14:19
Medlem
[quote=Hjortfelt|51100572]
Citat:
Ja det vore spännande om de blev tvungna att göra om programmet för det har ju aldrig hänt något sådant tidigare. Du verkar ha bra koll på programmet och vad som hänt tidigare avsnitt, ser att jag missat lite av det som

Bra koll vet jag inte.....kanske bara råkade lägga lite av det Sebastian gjorde på minnet.....

Okej! Ja det är nog bara en slump att du har koll på allt som händer i programmet.
Citera
2014-11-14, 14:25
Medlem
[quote=AlexandraIda|51100741]
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt

Okej! Ja det är nog bara en slump att du har koll på allt som händer i programmet.

Slump och slump....har väl bara ett bra minne när det gäller folks sysselsättning då sånt intresserar mig............
Citera
2014-11-14, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruccoless
Kom att tänka på ang. Peters damer, är dom inte väldigt tantiga för spannet 45-52? Kläder , allt tjafs med blommorna och när lunch ska ätas.. Är inte där än men har både kollegor och vänner i den åldern som inte alls varken klär sig eller uppför sig så. Eller så det väl den sortens kvinnor han dras till

Jo otroligt tantiga får man lov att säga, min morsa är betydligt äldre men klär sig mycket mer modernt, en vän till familjen är över 80 och jag ser inte ens henne som en "tant" i den bemärkelsen då hon är ungdomlig till sättet. Så Peters damer kör en äldre stil och det är väl det dem trivs med helt enkelt
Citera
2014-11-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ja det blir väldigt svårt att träffa någon om man tänker en massa negativt om sig själv. Man måste börja med sig själv, så är det bara. Ja du skrev det ganska nyligen så.

Kanske är så till viss del, men det händer ju även att dem som tänker mycket negativt om sig själva finner någon. Tänker på Catharina som dejtade Mikael förra säsongen, hon talade väldigt nedsättande om sig själv, hade dålig självkänsla, var paff att Mikael valde henne kvar på gården i andra valet. Hon kunde inget om något, det hon kunde var att baka hallongrottor, men Mikael trodde hon kunde mycket mer och hon blev hans slutliga val. Det jag tänker är nog att man får finna någon som kan se bakom den negativa fasaden.....för att ändra sitt tänkande om sig själv över en natt är inter det lättaste, har man dessutom enbart blivit behandlade som skit av alla tjejer, aldrig fått uppleva någon kärlek så är det än svårare. Catharina hade ju aldrig fått höra att någon älskad henne innan hon träffade Mikael, men sen tror jag hon ändrade sitt tankesätt. Visst man ska börja med sig själv men det krävs nog också att man har den motsatta parten som stöd, att man får höra att man är älskad, värdefull, någons allt, då blir det nog enklare tror jag i alla fall........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in