Citat:
Ursprungligen postat av
AlexandraIda
Ja det blir väldigt svårt att träffa någon om man tänker en massa negativt om sig själv. Man måste börja med sig själv, så är det bara. Ja du skrev det ganska nyligen så.

Kanske är så till viss del, men det händer ju även att dem som tänker mycket negativt om sig själva finner någon. Tänker på Catharina som dejtade Mikael förra säsongen, hon talade väldigt nedsättande om sig själv, hade dålig självkänsla, var paff att Mikael valde henne kvar på gården i andra valet. Hon kunde inget om något, det hon kunde var att baka hallongrottor, men Mikael trodde hon kunde mycket mer och hon blev hans slutliga val. Det jag tänker är nog att man får finna någon som kan se bakom den negativa fasaden.....för att ändra sitt tänkande om sig själv över en natt är inter det lättaste, har man dessutom enbart blivit behandlade som skit av alla tjejer, aldrig fått uppleva någon kärlek så är det än svårare. Catharina hade ju aldrig fått höra att någon älskad henne innan hon träffade Mikael, men sen tror jag hon ändrade sitt tankesätt. Visst man ska börja med sig själv men det krävs nog också att man har den motsatta parten som stöd, att man får höra att man är älskad, värdefull, någons allt, då blir det nog enklare tror jag i alla fall........