2014-11-15, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
FSA finns där. Stämmer. Men majoriteten av krigarna tillhör Nusra. Dröjer garanterat inte länge innan motsättningarna mellan JaN och FSA blossar upp igen. Kan även bidra med informationen att SAA har skickat ganska stora förstärkningar till Daraa under de senaste dagarna. Bland annat Tigern.
Vad menar du med blossat upp? Kriget fortsätter fortfarande mellan SRF och Nusra dock så undviker FSA rebeller Nusra råttor i offensiven mot assad regimen.
Citera
2014-11-15, 01:20
Medlem
Mellan dina kurdiska propagandaposter så har jag och många andra i denna tråden både länkat och skrivit om rebellernas framfart i söder. Alla vet att SAA har det tufft där nere men det är samtidigt det enda stället i Syrien där regeringen trycks tillbaka..
Du undrar varför det skrivs så lite om FSA? Svaret är helt enkelt att dem inte har något inflytande längre i denna konflikten, det är därför västvärlden har varit så skeptiska till att hjälpa FSA ännu mer. Bara titta hur det gick för dem nu senast i Idlib.

Jag uppmanar dig att titta på denna, nyligen gjorda, intervju med Robert Fisk som är en legendarisk mellanöstern korrespondent. Ta och lyssna på vad om han säger om FSA.

https://www.youtube.com/watch?v=3UJf1ZvKIGc
Citera
2014-11-15, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drittan
Vad menar du med blossat upp? Kriget fortsätter fortfarande mellan SRF och Nusra dock så undviker FSA rebeller Nusra råttor i offensiven mot assad regimen.

Mellan Nusra och FSA i Daraa, som för några månader sen när Nusra kidnappade några av ledarna av FSA där nere. Snart kommer antagligen Nusra köra över FSA i Daraa. Kommer leda till mer folk, eftersom de flesta kommer byta sida... och nya vapen.

Attacken mot Sheik Miskeen började med att en lastbil sprängdes vid en checkpoint. Har FSA börjat med självmordsbombare? Njäe. Nusra var fullt delaktiga i den attacken. Till och med amerikansk media skriver att Nusra var med och tog över både Sheik Miskeen och Nawa. Sluta tro att FSA ens är en faktor när dom rullar själva. Varför stöttar du AQ?
Citera
2014-11-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hebbe25
Mellan dina kurdiska propagandaposter så har jag och många andra i denna tråden både länkat och skrivit om rebellernas framfart i söder. Alla vet att SAA har det tufft där nere men det är samtidigt det enda stället i Syrien där regeringen trycks tillbaka..
Du undrar varför det skrivs så lite om FSA? Svaret är helt enkelt att dem inte har något inflytande längre i denna konflikten, det är därför västvärlden har varit så skeptiska till att hjälpa FSA ännu mer. Bara titta hur det gick för dem nu senast i Idlib.

Jag uppmanar dig att titta på denna, nyligen gjorda, intervju med Robert Fisk som är en legendarisk mellanöstern korrespondent. Ta och lyssna på vad om han säger om FSA.

https://www.youtube.com/watch?v=3UJf1ZvKIGc
''ROBERT FISK'' varför skulle jag läsa om en man som påstår att det var Al nusra som förstörde Armeniska kyrkan i Deir ez zor när det bara finns ISIS i Deir ez zor? Tog faktiskt rober fisk seriöst förr men efter att han påstod att det var Al nusra som förstörde armeniska kyrkan i deir ez zor så är han ett skämt i mina ögon.
Citera
2014-11-15, 01:29
Medlem
Citat:
''ROBERT FISK'' varför skulle jag läsa om en man som påstår att det var Al nusra som förstörde Armeniska kyrkan i Deir ez zor när det bara finns ISIS i Deir ez zor? Tog faktiskt rober fisk seriöst förr men efter att han påstod att det var Al nusra som förstörde armeniska kyrkan i deir ez zor så är han ett skämt i mina ögon.

Vilka styrde i Deir Ezzor innan ISIS kom dit?
Citera
2014-11-15, 01:29
Medlem
Citat:
Mellan Nusra och FSA i Daraa, som för några månader sen när Nusra kidnappade några av ledarna av FSA där nere. Snart kommer antagligen Nusra köra över FSA i Daraa. Kommer leda till mer folk, eftersom de flesta kommer byta sida... och nya vapen.

Attacken mot Sheik Miskeen började med att en lastbil sprängdes vid en checkpoint. Har FSA börjat med självmordsbombare? Njäe. Nusra var fullt delaktiga i den attacken. Till och med amerikansk media skriver att Nusra var med och tog över både Sheik Miskeen och Nawa. Sluta tro att FSA ens är en faktor när dom rullar själva. Varför stöttar du AQ?
På vilket sätt stöttar jag AQ? Jag är emot alla salafistiska grupper som förstör syriernas revolution.
Citera
2014-11-15, 01:30
Medlem
Citat:
Vilka styrde i Deir Ezzor innan ISIS kom dit?
Al nusra
Jabhat asala
och andra FSA grupper dock så förstördes kyrkan i de här fallet av ISIS och inte nusra.
Citera
2014-11-15, 01:33
Medlem
Citat:
På vilket sätt stöttar jag AQ? Jag är emot alla salafistiska grupper som förstör syriernas revolution.

Där sa du något. Hela revolutionen är kapad, nu är syftet att islamisterna hela Syrien. FSA har hoppat i säng med salafiter. Salafiter som kommer hugga FSA i ryggen när tiden är inne. Detta är en av anledningar till att jag stöttar SAA, moderata rebeller existerar knappt längre. Dom kommer aldrig kunna bli en maktfaktor igen. Så då har du två val SAA eller Nusra/ISIS. För mig är valet självklart...
Citera
2014-11-15, 01:35
Medlem
Citat:
Där sa du något. Hela revolutionen är kapad, nu är syftet att islamisterna hela Syrien. FSA har hoppat i säng med salafiter. Salafiter som kommer hugga FSA i ryggen när tiden är inne. Detta är en av anledningar till att jag stöttar SAA, moderata rebeller existerar knappt längre. Dom kommer aldrig kunna bli en maktfaktor igen. Så då har du två val SAA eller Nusra/ISIS. För mig är valet självklart...
Hela revulotionen är inte kapad. FSA är den största gruppen i Daara och Aleppo dock så styr salafisterna fronten i söda syrien ja.
Senast redigerad av Drittan 2014-11-15 kl. 01:41.
Citera
2014-11-15, 01:40
Medlem
I de här fallet var pojken som rädda sin syster video monterad men flera liknande incidenter har skett i syrien där blood törstiga assadister skjuter mot barn.
https://www.youtube.com/watch?v=QI-hLk0mvPc&feature=youtu.be&app=desktop
Citera
2014-11-15, 01:47
Medlem
sanchoos avatar
Är kriget över snart? Har rebellerna några viktiga/stora städer?
Citera
2014-11-15, 03:11
Medlem
Hur många kommer läsa mitt inlägg, 10? 20?

Det är obetydligt att uppmärksamma något i denna tråd. Ingen kurd försöker "kapa" tråden. Dock kan man inte komma ifrån att kurderna har betydande roller i både irak och syrien. Tex strids dugglighet, varav väst är i stor behov av " boots on the ground"

Men ni måste förstå att detta krig, berör kurder mycket. Nu snackar jag inte om lidande, tvärtom. Vi har friat ännu en del av kurdistan. Detta leder självklart till nationalism och stolthet, som reflekterar på tråden.

Ignorera det och fortsätt som vanligt, annars blir det värre.

-----

Jag har märkt att assad fått mer legimitet av omvärlden, det är mycket troligt att han sitter kvar efter kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in