2014-10-17, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheWindCriesMary
Det mesta handlar nog om musikstilen, allt är så mörkt, mystiskt förbannat och... Man blir så deprimerad.

HAHAHAHAH är slipknot mörkt??? Lmfao, du borde lyssna på lite brutal death metal lilla gubben så får du se.
Citera
2014-10-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkarmedenpingvin
HAHAHAHAH är slipknot mörkt??? Lmfao, du borde lyssna på lite brutal death metal lilla gubben så får du se.
Jag tycker ju i och för sig att Iron Maiden är hårdare än sten, heh... De har dock något verk här och där man kan nynna till, slipsknutarna.
Citera
2014-10-21, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkarmedenpingvin

Lika mycket gimmicks i brutaldöds som i det Slipknot sysslar med.
Citera
2014-10-22, 14:36
Medlem
zupdawgs avatar
Verkligen synd att folk inte ens försöker förstå Slipknot, folk ser bara maskerna och den aggressiva musiken och säger direkt nej.

Sedan snacket om att de låter som Stone Sour är väldigt ytligt, det är två helt olika band som råkar ha samma sångare, samma unika röst. Visserligen var Joey med och skrev de andra albumen men inte detta.

Hursom är deras nya platta riktigt bra
Citera
2014-10-23, 15:58
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
Verkligen synd att folk inte ens försöker förstå Slipknot, folk ser bara maskerna och den aggressiva musiken och säger direkt nej.

Sedan snacket om att de låter som Stone Sour är väldigt ytligt, det är två helt olika band som råkar ha samma sångare, samma unika röst. Visserligen var Joey med och skrev de andra albumen men inte detta.

Hursom är deras nya platta riktigt bra

Inte köpt en fysisk skiva (säger man så) på flera år men The grey chapter fick jag i postlådan idag. Riktigt solid skiva faktiskt mycket bättre än en sega All hope is gone.
Citera
2014-11-14, 11:46
Medlem
Kan någon förklara detta med Slipknot?

Hej,

Ta mig inte fel jag gillar Slipknot för det mesta men jag fattar inte logiken i deras lineup. Förutom standard rock/metall bandformat så har dom s.k. Custom Percussion, en DJ och en snubbe som sysslar med sampling och media. Vad jag inte förstår med detta vad är poängen med allt detta om man inte kan höra vad dom sysslar med. Visst, jag är ingen hardcore fan men allt jag hör i deras låtar är trummor, gitarr(er) och sången. Resten hör jag inte eller iallafall inte nog för att distinkt kunna skilja ut dom i mixen. Kan någon förklara detta?
Citera
2014-11-14, 11:50
Medlem
Beemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzman35
Hej,

Ta mig inte fel jag gillar Slipknot för det mesta men jag fattar inte logiken i deras lineup. Förutom standard rock/metall bandformat så har dom s.k. Custom Percussion, en DJ och en snubbe som sysslar med sampling och media. Vad jag inte förstår med detta vad är poängen med allt detta om man inte kan höra vad dom sysslar med. Visst, jag är ingen hardcore fan men allt jag hör i deras låtar är trummor, gitarr(er) och sången. Resten hör jag inte eller iallafall inte nog för att distinkt kunna skilja ut dom i mixen. Kan någon förklara detta?

I hur många band hör du basisten?
Det handlar om backup, liknande ljud.
Citera
2014-11-14, 12:30
Medlem
Potentatens avatar
De måste ju ha någon som lägger in ett pipande tjut i refrängen på sceptic så hela låten förstörs.
Citera
2014-11-14, 12:52
Medlem
SYSTEMexes avatar
Live så kör de backup vocals, lägger in småljud här och där allt för att göra ljudet komplett...

Sen att bara röja som fan på scenerna är också en anledning varför de är så många
Citera
2014-11-14, 13:29
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beemo
Döv, eller bara dåligt musiköra? Basen hörs alltid när det finns bas. Och hörs den inte så är någonting fel, antingen på ljudet eller på bandet. Det finns musik där basen inte är lika framstående som andra instrument, men det är ju då meningen.
Citera
2014-11-14, 14:32
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beemo

Wat. Hör du inte basen? Är du döv?

On topic så tycker jag det känns overkill att ha så pass många bandmedlemmar. Såvida man inte kallar sig för KSMB och kör med 17 medlemmar.
Citera
2014-11-14, 15:02
Medlem
Beemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Döv, eller bara dåligt musiköra? Basen hörs alltid när det finns bas. Och hörs den inte så är någonting fel, antingen på ljudet eller på bandet. Det finns musik där basen inte är lika framstående som andra instrument, men det är ju då meningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Wat. Hör du inte basen? Är du döv?

On topic så tycker jag det känns overkill att ha så pass många bandmedlemmar. Såvida man inte kallar sig för KSMB och kör med 17 medlemmar.

Pratar inte om dubstep, förmodade att eftersom det är 18 årsgräns på FB så va det ingen som lyssnar på det.

Det finns otaliga band där man inte regelbundet hör basisten. Självklart är detta meningen, det förstår ju alla. Basen fungerar ju som en backup, för att lyfta fram det andra instrumenten. Sen har vi självklart band som RHCP, Protest the hero osv som valt att ge basisten mer rum. Men generellt så har basisten en mer bakgrundsroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in