2014-11-13, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Min poäng är att det inte handlar om att islam är så mycket värre än kristendomen, utan att det handlar om att ett samhälle måste sekulariseras och bryta stat och kyrka. Det har skett i västvärlden.

Jag skrev tidigare att vi har muslimer som vinner mark i Sverige som vill ha religiösa måltider, religiös klädsel som poliser och vårdpersonal och att integrationen ska lösas med hjälp av moskéerna. Vi har en islamist som minister som vill bygga fler moskéer.

Vi har varit sekulariserade, man kan inte ta in hur många muslimer om helst och tro att vi även i fortsättningen kommer vara det.
Citera
2014-11-13, 22:20
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Tycker snarare att det är du som har svårt med förståelsen. Frågan gällde vilka förslag som finns utöver att minska invandringen.
Varför skulle SD svara på det? Det är inte de som vill ha den extrema invandring vi har idag. Det är 7K och då får de ta fram lösningarna, vilket de givetvis inte har lyckats med. De har inte ens ett embryo till en plan för hur de ska komma tillrätta med problemen. Skandal!

För övrigt var ju Jomshof lysande i debatten och verkade ligga åtminstone på dubbla intelligensnivån jämfört med sina mediokra motståndare, som varken verkade kunna ta till sig grundläggande fakta eller hade någon form av realistiska lösningar på Sveriges omfattande problem med integration och invandring.

Det enda de kunde komma med var det gamla vanliga snömoset som de kört med i decennier. Och vi ser nu resultatet.
Citera
2014-11-13, 22:21
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Är väl knappast relevant vad övriga partier tycker när frågan är vad SD har för idéer om integration av de invandrare som redan finns här?

SDs idé är helt enkelt att när massinvandringen stoppas så kan problemen sluta ackumuleras i allt större skala. Först då kommer de integrationspolitiska åtgärder som redan finns en masse börja få en påvisbar effekt.

Ta Rosengård tex, en beryktad stadsdel med ett enormt stort genomflöde av nyanlända.
På 2 år byts 50% av befolkningen ut av andra nyanlända.
De som kan flyttar därifrån. De börjar sin klassresa i Sverige. Gott så. Redan här hade situationen alltså kunnat börja de-eskalera av sig självt.

Men sjuklövern vägrar låta det ske, utan ökar hela tiden invandringen ännu mer. Så länge det fortgår kan områden som Rosengård inte börja förbättras.
Senast redigerad av Sockerpappan 2014-11-13 kl. 22:25.
Citera
2014-11-13, 22:22
Medlem
Citat:
Så SD har inga egna tankar om integration, trots att invandring är deras huvudfråga? Lösningen på alla problem är att minska invandringen, mer behövs inte? Alla som finns här kommer då magiskt att integreras automatiskt? Är det SD:s ståndpunkt?

Om man hade andra lösningar skulle ju argumentet att man behöver minska invandringen vara väldigt motsägelsefullt. Sjuklöverns inställning är ju att man faktiskt kan fortsätta som nu och hitta en nya lösning på integrationen.
Citera
2014-11-13, 22:24
Medlem
Dr.MadSciences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Ta Rosengård tex, en beryktad stadsdel med ett enormt stort genomflöde av nyanlända.
På 2 år byts 50% av befolkningen ut av andra nyanlända.
Haha, vad har fått dig att tro det?
Citera
2014-11-13, 22:26
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Inte ens Pew som gillar att överdriva muslimernas påverkan tror att det inte är en minoritet.

http://www.pewresearch.org/fact-tank/2014/05/02/support-for-al-qaeda-was-low-before-and-after-osama-bin-ladens-death/

Det där skulle jag inte kalla för en liten minoritet, enligt din länk stöds Al-Qaida av ca 100 miljoner muslimer. Detta gäller då bara just Al-Qaida, och länderna på Arabiska halvön (där stödet rimligtvis är större än i många andra muslimska länder) är inte inräknade, inte heller flera andra muslimska länder.
Senast redigerad av Gullinkambe 2014-11-13 kl. 22:31.
Citera
2014-11-13, 22:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ännu en som inte förstått att frågan inte handlar om vad övriga partier vill. Sitter ni och klistrar in tidigare använda inlägg för att ni inte orkar skriva nya eller? Se min jämförelse med kärnkraften så förstår du hur korkat det ser ut.
SD vill minska massinvandringen till hanterbara nivåer, för att på så sätt lättar kunna integrera de som redan finns här. Är det så svårt att förstå?

Dessutom måste givetvis svenskundervisning existera. Som det er ut nu finns inte ens en bostad att få tag på, för en nyanländ. Det blir långvariga boenden på flyktingförläggning som gäller.

Sen kan vi diskutera övriga SD förslag:
Kvotflyktingar
Poängsystem för invandrare där vi tar emot bildade människor från hela världen.
Inga bidrag till etniska föreningar
Inga moskéebyggen
Högre straff
Obligatorisk utvisning
Fler poliser
Ökade repatrieringsbidrag för utländska socialfall
Inga bidrag till anhöriginvandrare
Och Så Vidare

Passar inte svaret får du själv komma med några förslag.
Citera
2014-11-13, 22:29
Medlem
upparinteners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Dina vänner utgör givetvis inte ett tvärsnitt av muslimerna. Istället har du sökt dig till dina vänner, och dina vänner har sökt sig till dig, för att ni delar vissa värderingar. Du kan inte generalisera dina erfarenheter till att gälla allt och alla. Det är ett logiskt felslut.

Jag känner också muslimer. Många av dem är riktigt vettiga. En av dem slogs mot talibaner. Inte heller han har någon förståelse för vår naivitet. Han träffar dagligen fanatiker. De finns. De är många och de utgör ett hot.

Hur ska du ställa dig till den kommande terrorn som kommer att komma? Tror du att dina muslimska kompisar kommer stötta den handlingen?

Tror du kanske att fanatiker blir "snälla" bara för att de får bo i Sverige? Inbillar du dig att fanatikerna inte kommer agera?

Jag hoppas du är medveten om att du kommer få omvärdera din naivitet inom fem år.
rätt löjliga argument som baserar sig på dina åsikter mer än något annat :^)
för att svara på frågorna: Nej, jag är säker på att ingen av mina muslimska vänner kommer att delta i "den kommande terrorn" som du så vackert uttrycker det. Om jag är naiv för att jag inte tror att alla muslimer kommer att organisera sig för att förinta allt vi håller kärt, vad är då du?

Absolut tror jag att fanatikerna är ett definitivt hot mot vår säkerhet, likaså tror jag att kommunister/nazister är det. Trots allt står ändå högerextrema breivik för 2000talets värsta terrorattack i norden.
Du påstår att mina vänner inte utgör ett tvärsnitt för muslimer, så jag antar att du vet vad tvärsnittet är?
Jag förstår att det kan vara svårt att förstå något nytt och annorlunda. Men läs på lite om islam så ska du se att islam faktiskt inte är vad du tror att det är.
Senast redigerad av upparintener 2014-11-13 kl. 22:31.
Citera
2014-11-13, 22:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Oj, en sverigedemokrat som faktiskt har öronen kvar.
Men det finns ju INGA åtgärder som kan hjälpa om vi upprätthåller denna modell. Fattar du inte det? Kom med egna förslag i så fall, så kanske du kan frälsa oss!

Jag kan hjälpa dig!

Höj skatten till runt femtio procent.
Använd överskottet till att tokbygga lägenheter.
Skapa konstgjorda arbeten som är skattesubventionerade.

Du kan fortsätta listan.
Citera
2014-11-13, 22:31
Medlem
sodamans avatar
Kan man se talet på något sätt?
Citera
2014-11-13, 22:33
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Så SD har inga egna tankar om integration, trots att invandring är deras huvudfråga? Lösningen på alla problem är att minska invandringen, mer behövs inte? Alla som finns här kommer då magiskt att integreras automatiskt? Är det SD:s ståndpunkt?
Men allt det här skitsnacket om "integration", en term som definieras av SD:s världsfrånvända motståndare, leder ingen stans. Man har försökt med detta i decennier, men det blir inte bättre. Bara sämre och värre.

Så det viktigaste för Sverige nu är starkt minskad invandring, där har SD helt rätt. Vi måste skapa andrum, ge landets nuvarande invånare, både svenskar och de som invandrat, en chans att bygga landet och konsolidera. Ska det vara så svårt att förstå?

Dessutom måste vi återigen bli stolta som nation och över vår kultur. Först då får vi respekt från de som trots allt invandrar hit, de ser att vi har en nationell kärna och en egen stolthet. Att vi inte är syltryggar, som går alla krav till mötes.

Detta ger en betydligt bättre grogrund för både svenskar och invandrare att leva sida vid sida och skapar samtidigt en möjlighet för alla att vara stolta över landet Sverige. Något som totalt saknas idag och är en stor orsak till att det ser ut som det gör.
Citera
2014-11-13, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Det är INTE rasism att kritisera en religion. Det Jomshof sa är ren och skär sanning och Veronica Palm är ett av de största stolpskott som har suttit i Sveriges riksdag.
Bra sagt! Jag blir så jävla trött på folk som hävdar att det är rasism att kritisera en religion, när ska folk lära sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in