Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-08, 19:49
Moderator
Dr Kings avatar
Alexandra skräller och visar sig faktiskt kunna en del.
Citera
2014-11-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Alexandra skräller och visar sig faktiskt kunna en del.
Så länge hon inte gapar och skriker så är hon faktiskt duktig. Starkt att klara myntfrågan.
Citera
2014-11-08, 19:55
Bannlyst
Skäms fan över Alexandra...
Citera
2014-11-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Skäms fan över Alexandra...
Ja hon är verkligen tramsig, men hennes kunskaper får man ju dock creda henne för. Sista frågan var ju dock väldigt enkel. Dom vinner väl miljonen nu
Citera
2014-11-08, 20:07
Medlem
Förövrigt måste Java-skämtet ha varit det sämsta någonsin. Var ju inte roligt någonstans
Citera
2014-11-09, 11:14
Medlem
Har inte riktigt hämtat mig ännu från chocken med allt detta tramsande från tjejerna. skönt att få vila från dom nu ett tag. Men har en äcklig känsla av att dom vinner miljonen nu. Visst var det dåligt av dom att inte kunna vilket pappersark som är störst men sedan har dom ju fått en hel del kluriga frågor som jag inte haft en suck på. Myntfrågan var rejält klurig och den klarade dom utan livlina. Hoppas på grund av deras tramsighet att dom får en riktigt svår fråga och antingen åker ur eller hoppar av för detta är fanimej det tramsigaste jag nånsin varit med om.
Citera
2014-11-13, 21:34
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja hon är verkligen tramsig, men hennes kunskaper får man ju dock creda henne för. Sista frågan var ju dock väldigt enkel. Dom vinner väl miljonen nu
Nja, hon har haft en del tur. Först sa hon att hon läst latin i tre år, sen får hon en fråga angående latin. Hade de frågat varifrån ordet "idrott" kommer hade hon nog gått bet. Dock känns det som att hon kvinnan som är med inte bidrar särskilt. Inte Rickard heller. Blir mest en lång monolog med Alexandra som förklarar hur viktigt det är att kvinnor i andra länder får schysta villkor.
Citera
2014-11-13, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Nja, hon har haft en del tur. Först sa hon att hon läst latin i tre år, sen får hon en fråga angående latin. Hade de frågat varifrån ordet "idrott" kommer hade hon nog gått bet. Dock känns det som att hon kvinnan som är med inte bidrar särskilt. Inte Rickard heller. Blir mest en lång monolog med Alexandra som förklarar hur viktigt det är att kvinnor i andra länder får schysta villkor.
Jo, men dom har ändå haft en del riktigt kluriga frågor så man får ju säga att dom har öppet mål imorgon. Med 2 livlinor kvar ska det väl mycket till om dom bommar miljonen. Då lovar jag att vi får ett jämställt samhälle...
Citera
2014-11-13, 21:44
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Jo, men dom har ändå haft en del riktigt kluriga frågor så man får ju säga att dom har öppet mål imorgon. Med 2 livlinor kvar ska det väl mycket till om dom bommar miljonen. Då lovar jag att vi får ett jämställt samhälle...
Känns som om TV4 ger dem lite snälla frågor för att de kämpar för kvinnors rättigheter De flesta frågor har de ju faktiskt inte ens behövt fundera särskilt länge på. In med en fråga om alkoholmolekylers struktur eller rysk 1500-talshistoria så ska du se att korthuset faller
Citera
2014-11-13, 21:52
Medlem
Citat:
Känns som om TV4 ger dem lite snälla frågor för att de kämpar för kvinnors rättigheter De flesta frågor har de ju faktiskt inte ens behövt fundera särskilt länge på. In med en fråga om alkoholmolekylers struktur eller rysk 1500-talshistoria så ska du se att korthuset faller
Iofs är jag inte emot jämställdhet och visst är alla lika mycket värda men hade dom inte varit så himla tramsiga så hade man unnat dom vinsten. Tycker inte frågorna varit så enkla egentligen, men som du säger dom har haft flyt. Att dom kunde myntfrågan talar väl dessvärre för att dom kniper miljonen.
Citera
2014-11-13, 21:55
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Iofs är jag inte emot jämställdhet och visst är alla lika mycket värda men hade dom inte varit så himla tramsiga så hade man unnat dom vinsten. Tycker inte frågorna varit så enkla egentligen, men som du säger dom har haft flyt. Att dom kunde myntfrågan talar väl dessvärre för att dom kniper miljonen.
Myntfrågan är egentligen inte så svår, om man bara kan sitt latin.

Guld = aurium, även om "öre" inte låter jättelikt, så anar man ju att de två har ett samband. Med de alternativen givna så klart. Utan alternativ hade det varit mycket skickligt att ta frågan. Nu hade Pascalidou läst latin i tre år så hon kunde ju den frågan. Frågan är dock om hon den andra egentligen kan nånting. Har hon svarat rätt på en enda sak? Lite Sören och Axel över dem, en kan alla svar och den andre håller bara med eller gissar fel

Nästa fråga borde vara typ: Vem är arkitekten bakom Vasilijkatedralen i Moskva?

A. Dmitrij Donskoj
B. Postnik Jakovlev
C. Jurij Dolgorukij
D. Dmitrij Pozjarskij

Fast å andra sidan var det en som fick frågan: "Vem var första kvinnan i rymden?" som miljonfråga för ett par år sedan
Senast redigerad av Knugen-Skuk 2014-11-13 kl. 22:02.
Citera
2014-11-13, 21:58
Medlem
Citat:
Myntfrågan är egentligen inte så svår, om man bara kan sitt latin.

Guld = aurium, även om "öre" inte låter jättelikt, så anar man ju att de två har ett samband. Med de alternativen givna så klart. Utan alternativ hade det varit mycket skickligt att ta frågan. Nu hade Pascalidou läst latin i tre år så hon kunde ju den frågan. Frågan är dock om hon den andra egentligen kan nånting. Har hon svarat rätt på en enda sak? Lite Sören och Axel över dem, en kan alla svar och den andre håller bara med eller gissar fel
Jo, fast det är ju ingen garanti att man kan det bara för att man läst latin, men jag förstår vad du menar. Kul dock med ett par intelligenta deltagare än dom som brände 4 livlinor på dom låga nivåerna för ett par veckor sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in