2014-10-29, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helliano
http://android.conanecu.ro/oppo-n3-announced-one-of-the-most-interesting-phones-you-can-get/

Frågan är om de släpper detta som PM idag eller väntar till rapport?
Rally bör vi se på ett sådant PM i vilket fall.
Där kom PM:et:
https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2014/10/29/fingerprint-cards-ab-oppo-presenterar-n3-en-smartphone-med-fpc1021-touchsensor.html
2014-10-29, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helliano
http://android.conanecu.ro/oppo-n3-announced-one-of-the-most-interesting-phones-you-can-get/

Frågan är om de släpper detta som PM idag eller väntar till rapport?
Rally bör vi se på ett sådant PM i vilket fall.

+1,70:- kr hittills. Lite förvånande att inte ökningen är större ändå.
2014-10-29, 13:23
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
För att de nu har Huawei och MasterCard som kunder, och en mer realistisk VD.
Om det innebär guld och gröna skogar framöver hade aktien redan idag handlats därefter. Uppenbarligen görs den det dock inte, vilket talar för att marknaden (aktiesparare) fortfarande är skeptisk.
2014-10-29, 18:48
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Om det innebär guld och gröna skogar framöver hade aktien redan idag handlats därefter. Uppenbarligen görs den det dock inte, vilket talar för att marknaden (aktiesparare) fortfarande är skeptisk.
Precis som med 4g/LTE så släpar biometrin efter ca 3-6 månader jämfört med vad analytikerna trodde för ca 1 år sedan. Omsättningen har förskjutits i tid. Men inget tyder på att det har förskjutits i storlek. Självklart blir marknaden skeptisk när prognoser inte slår in. Det med rätta! Men man måste också vara realistisk åt andra hållet. Bara för att några gaphalsar skriker om en kurs på 1000kr på avanzas forum så betyder det inte att dom flesta som investerar i aktien gör den absurda värderingen.

FPC måste ha blivit av med den värsta växtvärken q2 2015 och då leverera svarta siffror. I det läget bör man kunna sätta kursen efter p/e 30-40 med förbehållet att biometrin fortfarande går mot att bli en allmän standard som ska finnas i alla mobiler.

I dagsläget så ser jag det som ett klockrent köp, även om risken naturligtvis är relativt hög.
2014-10-29, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jdlundberg
Det där fungerar säkert också. I vilket fall så kan vi vara relativt överens om att fingeravtryck inte är framtiden, right?

Får jag välja mellan att visa upp handen eller att gå ner i spagat över kassan så är jag relativt säker över mitt val.

Jag älskar Pankas kommentarer lika mycktet som MOD hatar dom. Lite humor i ett forum skadar inte.
2014-10-30, 15:36
Medlem
blitzkriegerns avatar
Men borde det inte vara så att aktien sjunker ganska mycket om deras omsättning inte når upp till de lovade 500 Mkr trots den goda nyheten som kom igår?
2014-10-30, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blitzkriegern
Men borde det inte vara så att aktien sjunker ganska mycket om deras omsättning inte når upp till de lovade 500 Mkr trots den goda nyheten som kom igår?

Folk är ju i alla fall förvarnade nu, och förväntar sig inte ett resultat på en halv miljard. Men ja, jag tror kursen kommer sjunka lite efter rapporten.
2014-10-30, 19:30
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Folk är ju i alla fall förvarnade nu, och förväntar sig inte ett resultat på en halv miljard. Men ja, jag tror kursen kommer sjunka lite efter rapporten.
Varför? De har ju redan sagt vad resultatet blev.
2014-10-30, 21:02
Medlem
blitzkriegerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Varför? De har ju redan sagt vad resultatet blev.
Källa på det?
2014-10-30, 21:28
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blitzkriegern
Källa på det?

Läs PM.
2014-10-30, 21:29
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikspyan
Det blev (som jag visste) inte 500 miljoner i omsättning i år! Men nu tror dårarna på avanzas forum blint på nya prognosen på 1 miljard i omsättning nästa år! Och många tror på fullaste allvar på en kurs på 1000-2000 kronor 2016, detta medans kursen rör sig stadigt söder ut! Vilka drömmare!

Mastercard, som utvecklat ett betalkort med fpc sensor, har i dagsläget runt 2 miljarder kort ute i världen. De nya korten fungerar i alla gamla betalstationer och i de nya stationerna som blir allt mer populära kommer man kunna betala på 1 sekund i affären, utan att behöva komma ihåg nån jäkla pinkod. Skulle du inte vilja ha det kortet? Vem skulle inte vilja?

Kortet lanseras någon gång 2015. Naturligtvis kommer inte alla 2 miljarder kort bytas ut direkt. Men du kan ju börja räkna på det...

Visst, några tusen kronor på kursen redan 2016. Men det finns enorm potential
Senast redigerad av Pangon90 2014-10-30 kl. 21:31.
2014-10-31, 03:44
Medlem
blitzkriegerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Läs PM.
Men där står det väl inte direkt om deras inkomst utan mer om affären med Oppo, eller har jag fel?
De har väl inte redovisat det här kvartalets resultat än, och om inte, då kommer väll kursen kunna sjunka med ett par kronor om de redovisar en vinst på kanske 200 Mkr, eller är jag het ute och cyklar?
Mvh Blitzkriegern

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in