Mina reflektioner efter kvällens avsnitt
Jonathan: Verkar ha skärpt sig lite sen sist tycker jag, det är inte lika mycket snack om "sexig bondmora" och inte lika mycket kroppsfixering. Han verkar tänka lite mer med rätt huvud nu och pratar om att lyssna och visa respekt, det tycker jag han växte ett par snäpp av. Men det var inte så mycket man fick se av honom. Tycker även det var gulligt av Malin att överraska honom med frukosten.
Peter: Ganska intetsägande tycker jag, släktträff, lite tjafs mellan damerna gällande blomplantering, han hade lite egen tid med Helene som verkar ha starka känslor. Kanske det blir lite tjafs på sikt mellan henne och Anna- Lena som också verkar mycket intresserad av Peter.
Erik: Äntligen börjar han öppna upp sig lite och tror han blev lite rädd när Mikaela ville lämna och kanske insåg att han skulle bli lite mer "orättvis" som han sa. Ja inte en dag för tidigt och han började även ge lite närhet, höll om Mikaela i soffan, sen tog han (vad jag kunde se) initiativ att gå iväg med henne och även då hölls det om

, saknade dock en kyss mellan honom och Mikaela. Men han verkar onekligen har mycket känslor för henne som inte visats innan. Blir intressant att se hur det utvecklas mellan dem.
Sebastian: Det intressanta var egentligen det på slutet, efter hans dejt med Anna och han sa att han inte kände det han ville känna när dem pussades och att han inte kände det där extra för henne. Där blev jag lite paff för trodde Anna var en favorit men tydligen inte. Han känner troligen mera för Marie och Marie sa ju också att hennes känslor för Sebastian blir allt starkare. Sen såg jag nu i kväll att Aftonbladet skrivit om deras dejt och att inte heller Anna tydligen kände nåt..."vi hade trevligt men inte mer"..."var inte så romantisk som det såg ut"...Hon funderade också på att lämna gården stod det och funderade på vad hon egentligen gjorde där. Dock övertalade tydligen produktionen henne att stanna. Så det blir nog Marie för Sebastians del, trots att hon verkar lite ytlig så verkar hon dock ha ett varmt hjärta, bryr sig om Sebastian, lagar god mat och hon sa ju att dem som känner henne beskriver henne som omtänksam och jordnära så man ska kanske inte döma henne för snabbt.