2014-11-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Undrar om Erik kan ha ADHD och asperger?

Eller är hans beteende pga hans mamma hade jourhem för soc-ungar?
Han verkar ha ett väldigt omoget sätt och problem med närhet.

Många som undrat. Såg du inte förra avsnittet, då Ida tog ett initiativ och gick ut till honom då han befann sig i ladan, för att prata lite med honom (han hade ju bett tjejerna att ta egna initiativ till pratstunder, då han själv inte fixade såna initiativ) och han dyker ner i lådan som han rotar i utan att säga ett smack till henne (han pratar bara om prylarna han rotar efter). Hans förklaring till programintervjuaren är att han inte kan prata samtidigt som han ägnar sig åt en syssla. Asperger eller vadå??
Citera
2014-11-12, 21:56
Medlem
ruccolesss avatar
Kom att tänka på ang. Peters damer, är dom inte väldigt tantiga för spannet 45-52? Kläder , allt tjafs med blommorna och när lunch ska ätas.. Är inte där än men har både kollegor och vänner i den åldern som inte alls varken klär sig eller uppför sig så. Eller så det väl den sortens kvinnor han dras till
Citera
2014-11-12, 22:30
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruccoless
Anna och Marie ska ut och plocka torv och urtypen för bimbo sitter med handväskan och sminket i högsta hugg , hoppas han har något vett i behåll och väljer Anna .. Missade slutet , gick Annas och Sebastians date bra?
Sebastian sa först att Anna var den typen av tjej som borde passa honom väldigt bra.
Sedan uttryckte han dock att han kanske inte hade de rätta känslorna för henne.

Citat:
Ursprungligen postat av ruccoless
Kom att tänka på ang. Peters damer, är dom inte väldigt tantiga för spannet 45-52? Kläder , allt tjafs med blommorna och när lunch ska ätas.. Är inte där än men har både kollegor och vänner i den åldern som inte alls varken klär sig eller uppför sig så. Eller så det väl den sortens kvinnor han dras till
Jo, de är väldigt tantiga. Ser snarare ut som om de är tio år äldre än uppgiven ålder.
Dock så är ju även Peter rätt gubbig för att "bara" vara 52 år. Alla ser äldre ut enligt min åsikt.
Citera
2014-11-12, 22:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Vad är det för tatuering Erik har bakom ena örat?

Det är ingen tatuering, det är såret efter lobotomeringen...
Citera
2014-11-12, 23:33
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Är det bara jag som tycker att Sebastians blonda botoxbrud ser ut som en transa?
Citera
2014-11-13, 00:30
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Är det bara jag som tycker att Sebastians blonda botoxbrud ser ut som en transa?

Nej.

I övrigt så är det extremt lite bonde över programmet. Iofs är det egentligen ett datingprogram.
Men man kan ifrågasätta namnet.

Johannes är ju tydligen en pendlande industriarbetare som där hans bror sköter om själva lantbruket.

Erik ja han bor på en gård och vi har sett en fyrhjuling. Är han bonne eller bor han bara på landet?

Bohuslänningen har man ju sett att han är mjölkbonde efter som det stod så men, de kunde lika gärna stått astronaut, grek, sopåkare eller lärare. Men han är nog den om är met bodne av alla eftersom mjölkbonde är så mycket mer arbetsintensivt än "köttbönder" som man kan bedriva mer som deltid och hobby.

Sebastian verkar ingen bonde alls egentligen och verkar väldigt ny på det hela.
Citera
2014-11-13, 00:33
Medlem
Flor-Idas avatar
Vilken tråkig skitsäsong. Inte en enda intressant bonde. Den enda som kan hitta något bestående är Peter. Hans damer är ute efter "sista chansen", så den som blir utvald stannar nog kvar.

Muskelbyggaren väljer botoxbruden, som sticker så fort resan (= gratis semester) är avklarad. Därefter startar hon en blogg om "hur det egentligen var", samt med diverse skönhets- och shoppingtips. Gäsp.

Aspergerkillen o den självutnämnde brudmagneten lär kamma noll. Ingen av tjejerna kommer orka med dem nån längre tid. Och inte lär dessa töntbönders attraktionskraft öka heller efter vad de presterat i rutan.
Senast redigerad av Flor-Ida 2014-11-13 kl. 00:35.
Citera
2014-11-13, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja det är onekligen ett speciellt sätt att träffa någon på. Vanligtvis brukar man ju dejta en person i taget så det är nog ganska svårt att träffa flera stycken samtidigt och sedan välja ut en av de. Det blir ju lite svårt då om man vill vara så rättvis mot alla hela tiden och inte särbehandla någon, det måste man ju göra för att hitta någon. Det går inte att vara helt rättvis och det är ju inte otrohet att gå iväg ensam med tjejerna, ser man det så har man inget i programmet att göra. Tjejerna vill ju känna sig utvalda och få bekräftelse på att de duger annars är klart de tröttnar. Det gör man ju om den man dejtar inte ger något tillbaka, då tappar man ju tron på sig själv och att man duger som man är.

Ja visst är det ett väldigt speciellt sätt att träffa sin kärlek på men dem har ju gått in i det med öppna ögon i alla fall och som du säger, en viss särbehandling måste ju ske eftersom man ska välja en slutgiltigt som man förhoppningsvis kommer leva med. Det sa ju en av Eriks tjejer i kvällens avsnitt, "det är ju en han ska vara ihop med inte alla 3". Det är ju sant och man måste ju bli lite mer intim med dem för att kunna veta. Sen är det ju enklare om man dejtar en tjej i taget, själv skulle jag aldrig klara 4 tjejer samtidigt. Men Erik blev ju lite mer fysisk med Mikaela nu i kväll så han verkade bli omskakad av hennes "hot" om att lämna.
Citera
2014-11-13, 00:42
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vilken tråkig skitsäsong. Inte en enda intressant bonde. Den enda som kan hitta något bestående är Peter. Hans damer är ute efter "sista chansen", så den som blir utvald stannar nog kvar.

Muskelbyggaren väljer botoxbruden, som sticker så fort resan (= gratis semester) är avklarad. Därefter startar hon en blogg om "hur det egentligen var", samt med diverse skönhets- och shoppingtips. Gäsp.

Aspergerkillen o den självutnämnde brudmagneten lär kamma noll. Ingen av tjejerna kommer orka med dem nån längre tid. Och inte lär dessa töntbönders attraktionskraft öka heller efter vad de presterat i rutan.

Jag håller med i det du säger, men jag tycker inte att det är en tråkig säsong. Alla säsonger har sin charm och sina bönder och man får ta deras personligheter därefter.

Tror tyvärr annars att du har rätt i det du säger att Sebastian väljer botox före Mossberg, som annars verkar vara den som är genuint intresserad.

Erik och Jonte kammar säkert noll, det håller jag med om. De är inte på ett kontaktplan över huvud taget för ett förhållande.

Peter och "shoppinglady" är ju bekräftat sedan tidigare, som tur är.
Citera
2014-11-13, 00:56
Medlem
Mina reflektioner efter kvällens avsnitt

Jonathan: Verkar ha skärpt sig lite sen sist tycker jag, det är inte lika mycket snack om "sexig bondmora" och inte lika mycket kroppsfixering. Han verkar tänka lite mer med rätt huvud nu och pratar om att lyssna och visa respekt, det tycker jag han växte ett par snäpp av. Men det var inte så mycket man fick se av honom. Tycker även det var gulligt av Malin att överraska honom med frukosten.

Peter: Ganska intetsägande tycker jag, släktträff, lite tjafs mellan damerna gällande blomplantering, han hade lite egen tid med Helene som verkar ha starka känslor. Kanske det blir lite tjafs på sikt mellan henne och Anna- Lena som också verkar mycket intresserad av Peter.

Erik: Äntligen börjar han öppna upp sig lite och tror han blev lite rädd när Mikaela ville lämna och kanske insåg att han skulle bli lite mer "orättvis" som han sa. Ja inte en dag för tidigt och han började även ge lite närhet, höll om Mikaela i soffan, sen tog han (vad jag kunde se) initiativ att gå iväg med henne och även då hölls det om , saknade dock en kyss mellan honom och Mikaela. Men han verkar onekligen har mycket känslor för henne som inte visats innan. Blir intressant att se hur det utvecklas mellan dem.

Sebastian: Det intressanta var egentligen det på slutet, efter hans dejt med Anna och han sa att han inte kände det han ville känna när dem pussades och att han inte kände det där extra för henne. Där blev jag lite paff för trodde Anna var en favorit men tydligen inte. Han känner troligen mera för Marie och Marie sa ju också att hennes känslor för Sebastian blir allt starkare. Sen såg jag nu i kväll att Aftonbladet skrivit om deras dejt och att inte heller Anna tydligen kände nåt..."vi hade trevligt men inte mer"..."var inte så romantisk som det såg ut"...Hon funderade också på att lämna gården stod det och funderade på vad hon egentligen gjorde där. Dock övertalade tydligen produktionen henne att stanna. Så det blir nog Marie för Sebastians del, trots att hon verkar lite ytlig så verkar hon dock ha ett varmt hjärta, bryr sig om Sebastian, lagar god mat och hon sa ju att dem som känner henne beskriver henne som omtänksam och jordnära så man ska kanske inte döma henne för snabbt.
Citera
2014-11-13, 01:35
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Mina reflektioner efter kvällens avsnitt

Jonathan: Verkar ha skärpt sig lite sen sist tycker jag, det är inte lika mycket snack om "sexig bondmora" och inte lika mycket kroppsfixering. Han verkar tänka lite mer med rätt huvud nu och pratar om att lyssna och visa respekt, det tycker jag han växte ett par snäpp av. Men det var inte så mycket man fick se av honom. Tycker även det var gulligt av Malin att överraska honom med frukosten.
Denna "förändring" är dock ingenting som har uppkommit rent spontant. Linda har ju fått säga till honom att han även måste se till personligheten, inte bara gå på det yttre osv om han ska kunna etablera en vettig relation med någon av tjejerna som är kvar.
Eftersom produktionen/Linda har läxat upp honom lite (kanske ännu mer off camera som vi inte har sett) så har han ju viss press på sig att skärpa till sig. Det betyder att "förändringen" inte behöver vara äkta på något sätt. Tvärtom, så kan det mycket väl bara vara för att han är tvungen.
Eller en strategi för att behaga tjejerna, för att de ska gilla honom mer.
Bara tiden kan utvisa om det handlar om en verklig förändring och den tiden har ju knappast vi tv-tittare med honom.
Citera
2014-11-13, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Denna "förändring" är dock ingenting som har uppkommit rent spontant. Linda har ju fått säga till honom att han även måste se till personligheten, inte bara gå på det yttre osv om han ska kunna etablera en vettig relation med någon av tjejerna som är kvar.
Eftersom produktionen/Linda har läxat upp honom lite (kanske ännu mer off camera som vi inte har sett) så har han ju viss press på sig att skärpa till sig. Det betyder att "förändringen" inte behöver vara äkta på något sätt. Tvärtom, så kan det mycket väl bara vara för att han är tvungen.
Eller en strategi för att behaga tjejerna, för att de ska gilla honom mer.
Bara tiden kan utvisa om det handlar om en verklig förändring och den tiden har ju knappast vi tv-tittare med honom.

Ja så kan det ju vara, tänkte inte på det men det var en intressant infallsvinkel. Nej vi tittare lär väl inte få reda på det helt, men man kan ju hoppas för tjejernas skull att det är en äkta förändring och även för Jonathans skull så han kan få en riktig och stadig relation. Linda sa ju även nåt innan säsongen körde igång att vi tittare skulle få vara med om enorma personlighetsförändringar bland bönderna när dem blev kära....sen om hon syftade på Jonathan vet jag inte men tolkade som att hon syftade på alla 4. Hos Erik ser man ju också en början till förändring/förbättring tyckte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in