2014-11-11, 23:04
Medlem
thewellovedones avatar
Ska jag vara helt ärlig så anser jag att Marcus Birro var för snäll! Han hade ju kunnat säga sanningen; att muslimer är ett vidrigt patrask som man borde sparka ut med huvudet före ur både EU, Israel och USA
Citera
2014-11-11, 23:12
Medlem
Om man säger något kritiskt om islam i Sverige så blir man tvungen att fly landet, riktigt sundt samhälle...
Är ni på riktigt nöjda över utvecklingen som sker i det här landet? Tänk bara på vilket land våra barnbarn kommer växa upp i.

Äckliga Sovjet-light.
Citera
2014-11-12, 05:48
Medlem
fakkuehhs avatar
uppmanar fan folk att markera for virtanen nar ni ser honom pa stan
Citera
2014-11-12, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Nu har ett MC "gäng" slutit upp bakom Birro, vilka är MC Privateers ?

Varför skulle dem ställa sig bakom Birro?

Vart hittar du information om det?. Privateers är väl ett "skoj" gäng ?
Citera
2014-11-12, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Trollar du? Talar du om PK-kvinnorna som ljög i TV om att de hade erhållit näthat, när det var frågan om helt vanliga brev (mannen kunde gripas genom jämförelse med DNA på breven/frimärkena), samt de låtsades som att det handlade om unga, vita heterosexuella män inom extremhögern, när det handlade om en svart man som hade adopterats till Sverige från Portugal, som var aktiv inom sossarna och vars sexualitet förmodligen var en aning störd? Jag skrev låtsades, då mannen redan var känd och gripen när PK-kvinnorna gick ut med hans brev, så de lär ha vetat exakt vem som låg bakom dem.

Däremot är det känt från enkätstudier att SD-kvinnor utsätts i högre omfattning för våld, hot och trakasserier på grund av sitt politiska uppdrag än både sina manliga kollegor inom partiet (i andra partier är båda könen mer jämnt utsatta) och i mångfaldigt högre omfattning än kvinnorna/politikerna aktiva i de andra riksdagspartierna. Det är tvivelaktigt dock att påstå att SD-kvinnor skulle utgöra en del av PK-eliten.

Men med tanke på ditt nick, så gissar jag att du trollar.

Åter igen, vari består deras PK-stämpel!? Att de är kvinnor som säger ifrån?
Tror du helt allvarligt att hoten kommer från EN person?
Snälla svara på detta, för om du inte vet hur mycket hot kvinnor i någon form av offentlighet tar emot (och anmäler) så tycker jag nästan synd om dig ety du tycks bo under en sten...
Citera
2014-11-12, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Det där har jag funderat mycket kring. Man säger att de egentligen inte tror, man använder bara islam som ett maktmedel eller något att gömma sig bakom. Dock borde väl även terrorister kunna vara troende och uttolkare av vad de anser vara sann tro. Tro är väl inte förbehållet fredliga människor som sköter sig?

Jag skrattar inte, jag har själv levt under hot iom mitt arbete. Men att hot skulle komma från PK-vänster(män) muslimer (män) eller bara mot stackars Birro som inte är PK, det är att avslöja en del ofördelaktiga saker om ens världsuppfattning minst sagt..

95 procent av dödshot som anmäls uppskattas komma från sk svenska män.
Citera
2014-11-12, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag har svårt att se problemet med att Sverige blir av med en homohatande religiös extremist som Birro. Naturligtvis borde både han och andra homohatande religiösa extremister jagas ut ur landet med högafflar och kan de dessutom jaga ut varandra så är det ju ännu bättre.

FYI (sticker ut min haka och försvarar Birro i den här frågan). Han är INTE homohatare.
http://mobil.dn.se/debatt/min-gud-dras-i-smutsen-av-praster-och-biskopar/
Citera
2014-11-12, 18:02
Medlem
Skrikapas avatar
Det är bra att det blir debatt. Det är befriande att se att människor blir upprörda. Att det det skrivs och debatteras.

Vad som inte är så värst bra, befriande eller trevligt är att det uppenbarligen finns människor i Sverige 2014 som vill avskaffa yttrandefriheten.

När Tuve Skånberg (KD) för några år sedan motionerade om ett blasfemiförbud i Sverige blev det drag under galoscherna på vänstern. Vi lever ju förfan inte på järnåldern! Fundamentalist! Så löd kritiken från vänstern.

Den atmosfären som rådde då, råder ingalunda nu. Nu rycker vänsterdebattörerna ut till försvar så fort någon gör ett negativt uttalande om religion. I alla fall vissa religioner. De skyddsvärda. Den nya atmosfären gäller inte enbart vänsterdebattörer. Åklagare åtalar en man för att denne skrivit en spydig status på facebook angående ett böneutrop. Mannen mordhotas sedermera av en arg mob. Ingenstans på vänsterkanten skriks det om rätten att häda. Om rätten att yttra sig.

Av någon anledning har en religionstillhörighet blivit likställd med etnicitet.

Om något kan betecknas som en social konstruktion så är det religioner. Oavsett vad de religiösa vill hävda föds man inte som kristen, jude eller muslim. Man blir det genom något som lite raljant kan betecknas som indoktrinering.

Det är så oerhört underhållande men skrämmande att vänstern som förr i tiden idogt ifrågasatte religiösa dogmer och företeelser. Som menade att religion är en slags förslavning. Numera högljutt propagerar för "kvinnors rätt att bära hijab/niqab".

Snacket om sociala konstruktioner, om normkritik, det är helt plötsligt inte intressant. Det blir bara intressant när det handlar om frågor som "vem ska få eller inte få sitta i styrelserummet på börsbolaget?".

Nu skall vänstern istället försvara att kvinnor skall bära särskilda plagg för att det står i en gammal bok (skriven av män, dock inte vita förövrigt). Eller att man inte skall få raljera om vissa religioner.

Min slutsats är att vänstern har abdikerat. Ännu värre, den håller på att begå kollektivt självmord. Den sysslar inte längre med ideologi. Den har blivit en slags ultra-relativistisk populism.
Senast redigerad av Skrikapa 2014-11-12 kl. 18:04.
Citera
2014-11-12, 18:24
Medlem
TheRestrainers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag har satt mig in i ämnet någorlunda väl. Men jag har ännu inte sett en enda av alla människor som hatar/hotar/förlöjligar honom berätta vad som är faktuellt fel i den han skrev?

Kan någon härinne upplysa mig om detta? Vad var det som var så himla konstigt med det han skrev?

Relativister tror att alla religioner är identiska. De tror att alla religioner är kopior av kristendomen. Eftersom x är en synd i religion A det betyder att det måste även vara en synd i religion B. Jag håller inte med det tankesättet. Det är fullt möjligt för en religion att vara extrem. Jag tror att det är dessa så kallade extremister som förstår och utövar sin religion perfekt. Relativister blir upprörda eftersom de kan kan inte eller vill inte förstå att alla religioner är inte samma och att de lär ut olika saker.
Senast redigerad av TheRestrainer 2014-11-12 kl. 18:27.
Citera
2014-11-12, 19:48
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrownEyedBoy
Skit ska skit ha, och förhoppningsvis slipper vi läsa mera dumheter av Birro, Jag kan verkligen inte förstå folk som anser honom vara en klok man, då han faktisk ALDRIG har något att säga, och det han säger tänkte man på själv, när man var barn.
Birro har mycket att säga och säger sånt som väldigt få vågar säger men förmodligen representeras hans åsikter av en stor del av folket. Vad du själv tillför tråden kan man däremot undra.
Citera
2014-11-12, 20:03
Medlem
Hungaros avatar
Sveriges gullegris nr 1 (Islam) kommer aldrig att låta sig kritiseras. Här ska man nämligen kritisera och hata allt som har med kristendomen att göra då det är ondskan själva enligt svensk marxistisk modell.
Citera
2014-11-12, 20:47
Avslutad
Mer tappad person får man leta efter länge och svagare psyke än hos ett barn - denna birro, skrattretande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in