2014-11-10, 23:03
Medlem
Fjodorovs avatar
Efter uttalandet:
Citat:
"Köper inte snacket om att 'religioner' är farliga. Vad har den största delen av världens religiösa terrorism gemensamt? Islam. Fakta."

Så blev givetvis PK-eliten med anhang och en hel del muslimer och andra avskum börjat dödshota Markus Birro. Detta ska ha skett tiotalet gånger och Birro kunde helt enkelt inte ta alla dödshoten och beslutar sig därför att fly landet.

Så nu har PK-svinen lyckats jaga ut ännu en människa från Sverige för att han/hon säger något annorlunda.

Citat:
Utspelet väckte mycket starka reaktioner och flera vänsterprofiler gick till hårt angrepp mot Marcus Birro. Aftonbladets skribent Fredrik Virtanen liknade bland annat att Birro vid ett "näthatande SD-troll" och konstaterade att han personligen "inte ville fika" med författaren.

Andra valde istället att rikta dödshot mot Marcus Birro.

"Nu har jag blivit hotad till livet mer än tio gånger under några dagar. För att inte tala om alla andra hot och allt hat", skriver han på sin blogg och beklagar att nästan inga andra kristna har stöttat honom under den gångna veckan.
http://www.friatider.se/marcus-birro...-efter-d-dshot

Vad tycker ni? Och vad krävs det för att vi ska bli av med det här? Ska det inte kunna gå att kritisera någonting utan att få sitt liv hotat? Hur ska man då kunna upprätthålla en demokrati om det sker såhär så fort man ventilerar en åsikt som inte är politiskt korrekt?
Citera
2014-11-10, 23:26
Medlem
Passepartouts avatar
Vad tycker ni?

- Jag tycker det är förbannat obehagligt, den intellektuella nivån skrämmer mig.

Och vad krävs det för att vi ska bli av med det här?

- Det är dags att media på allvar börjar kritisera sina heliga kor: islamister, feminist- och vänsterfanatiker. Aftonbladet bör på första sidan i storformat be Birro om ursäkt (å Virtanens vägnar) och sedan avskeda idioter som som sprider sin hatpropaganda. Jag kommer inte att gå in på AB:s hemsida förrän detta sker. Hoppas tidningen går i konkurs snart.

Ska det inte kunna gå att kritisera någonting utan att få sitt liv hotat?

- Jo det ska det göra, det här är åt h-e.

Hur ska man då kunna upprätthålla en demokrati om det sker såhär så fort man ventilerar en åsikt som inte är politiskt korrekt?

- Begreppen "åsiktsdemokrati" versus "yttrandefrihetsdemokrati" är centrala. Ska bara vissa bestämda demokratiska åsikter godtas eller ska vi värna om yttrandefriheten? Problemet med åsiktsdemokrati är att vissa personer bestämmer vad som är demokrati och inte, resten har inte rätt att yttra sig om det faller utanför (den värdeladdade) demokratins ramar.

Marika Formgren har skrivit en glasklar essä om problemet (Magasinet Neo #4–2014): http://magasinetneo.se/artiklar/demo...mokrater-emot/
Senast redigerad av Passepartout 2014-11-10 kl. 23:31.
Citera
2014-11-11, 00:13
Medlem
Theangleaxes avatar
Det citatet är ju brainless och jag försvarar inte islam men det var ju dumt sagt. Islam är ju en religion men som är djupt präglad av politisk extremism i media likt klux klan och några enstaka celler som breivik etc. Om du inte missat citera ett ord där uppe är ju citatet motsägelsefullt
Senast redigerad av Theangleaxe 2014-11-11 kl. 00:16.
Citera
2014-11-11, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Vad tycker ni? Och vad krävs det för att vi ska bli av med det här? Ska det inte kunna gå att kritisera någonting utan att få sitt liv hotat? Hur ska man då kunna upprätthålla en demokrati om det sker såhär så fort man ventilerar en åsikt som inte är politiskt korrekt?

Det är fucked up, vi behöver fler som vågar säga sanningar och färre nyttiga idioter och apologetiker som kvickt rycker ut i försvar för Islam, islamister och allt invandringsrelaterat men tiger som muren när någon vit, heterosexuell man drabbas av hat.

Vi behöver fler människor som Richard Dawkins och Lawrence Krauss i t.ex. The Unbelievers som utmanar vanföreställningar och hyllar sanningen och förnuftet. Inte bara vad gäller religioner och tro kontra vetenskap utan vetenskap och fakta i allmänhet framför känslor och uppfattningar. Om jag hade ett ansikte menat för TV och mer tid skulle det vara frestande att ge sig på ett sådant projekt. En dokumentärserie med fokus på invandringen i Sverige, från hur folket tar sig hit egentligen till konsekvenserna för landet. Hjernevask i kvadrat. Inga överdrifter och inget fokus enbart på det negativa eller positiva, utan en så bra beskrivning av verkligheten som möjligt, helt naket och ocensurerat utan PK-filter och disclaimers i form av att det i slutändan är så himla berikande på något esoteriskt plan. Min förhoppning är att någon annan redan håller på med ett sådant projekt, vore skam om så inte var fallet.
Citera
2014-11-11, 00:33
Medlem
Redas avatar
All heder åt Marcus Birro. Han borde bli "Årets svensk" som vågar varna för den tilltagande islamiseringen av Europa.
Citera
2014-11-11, 00:36
Medlem
LOVECAPSLOCKs avatar
Det är just därför som DD (direktdemokraterna) ska "styra landet".. inte en jävel kan säga ett skit om någonting. Alla jävla PKn, socialbidragstagande läsare av bloggen realisten, alla jävla paradise hotel följare osv kan då helt enkelt ta sig i röven. Likaså islamisterna.

Tänk er hur minareter kan förbjudas ... och inte en jävel kan säga någonting . Det spelar ingen roll vad folk säger och tycker om saken: det spelar ingen roll.

Men jag måste säga att Birro verkligen tar på sig offerkoftan ordentligt här, och då menar jag ordentligt.

Citat:
Min familj gråter. Jag är rädd. Mina barn undrar vad som hänt. Det är vad mordhoten betytt. Jag orkar inte mer.

Jävla mes. Var det någon tonåring som skickade ett PM på facebook?
Citera
2014-11-11, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Efter uttalandet:

Så blev givetvis PK-eliten med anhang och en hel del muslimer och andra avskum börjat dödshota Markus Birro. Detta ska ha skett tiotalet gånger och Birro kunde helt enkelt inte ta alla dödshoten och beslutar sig därför att fly landet.

Så nu har PK-svinen lyckats jaga ut ännu en människa från Sverige för att han/hon säger något annorlunda.

http://www.friatider.se/marcus-birro...-efter-d-dshot

Varför ska vi ha alla dessa muslimer i landet, de passar inte in här!
Utvisa skiten så det blir lugn och ro här igen.
Inga jävla halvapor ska komma hit och domdera om vad som får sägas, skrivas och tecknas här i landet!
Senast redigerad av Gothicat 2014-11-11 kl. 00:49.
Citera
2014-11-11, 00:44
Medlem
Vi måste alltid säga ifrån mot all form av extremism, det är ett gigantiskt problem i vårat samhälle just nu att man bara blundar för viss form av extremism, farlig utveckling..

Dock är uttalandet dåligt det med, att dra nära en miljard muslimer över samma kam är inte ok. Generalisera så stora grupper med människor är både korkat och provocerande.

Men att media allierar sig med extremistgrupper som söker upp folk, hotar etc, är värre. Ta researchgruppen+expressen i valrörelsen som ett klockrent exempel. Media kommer aldrig fatta hur mycket dem underminerar demokratin, jag är ärligt talat mer orolig över medias beteende än alla extremister i Sverige tillsammans.
Citera
2014-11-11, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logain
Men att media allierar sig med extremistgrupper som söker upp folk, hotar etc, är värre. Ta researchgruppen+expressen i valrörelsen som ett klockrent exempel. Media kommer aldrig fatta hur mycket dem underminerar demokratin, jag är ärligt talat mer orolig över medias beteende än alla extremister i Sverige tillsammans.

Det vore inte så dumt nej om svenskarna kom på att journalisterna faktiskt granskar folket åt makten och inte makten åt folket som dom ska göra. Det är verkligen inte bra för demokratin.
Citera
2014-11-11, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOVECAPSLOCK
Jävla mes. Var det någon tonåring som skickade ett PM på facebook?

Låter som det är du som är tonåringen i sammanhanget. I verkligheten består barnfamiljer sällan av NinjaChuckNorris som skrattar och dödshot och karatesparkar sig ur varje situation trygg i förvissningen om att nästa avsnitt erbjuder en blank sida och nya fräscha utmaningar. Att fru Birro, eller mamma Birro, gråter när familjen dödshotas är knappast jättekonstigt. Nog för att jag aldrig varit något större fan av gråtande som respons, men vet många kvinnor som gråter för betydligt mindre. Att man blir rädd är inte heller en inadekvat reaktion på multipla dödshot, som mycket väl kan komma från helt satans galna islamister som inte drar sig för att skära huvudet av någon framför en kamera och mässa om att gud är stor under tiden.

Så knyt upp dina 28 cm och hoppkicka dig i säng nu, klockan är mycket.
Citera
2014-11-11, 01:21
Medlem
elefantpenis2002s avatar
håller delvis med birro och hela journalistvänstren kan fara och flyga, det är en jäkla åsiktsdiktatur vi lever i.
Citera
2014-11-11, 01:26
Medlem
Klart man ska få kritisera vilken religion eller vilka politiska åsikter som helst. Dock förstår jag att han får dödshot, MÅNGA får dödshot som uttalar sig kritiskt gentemot avvikande politiska åsikter eller religösa sådana. Det är förjävligt men det är så samhället och internet ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in