2014-11-11, 17:13
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag har svårt att se problemet med att Sverige blir av med en homohatande religiös extremist som Birro. Naturligtvis borde både han och andra homohatande religiösa extremister jagas ut ur landet med högafflar och kan de dessutom jaga ut varandra så är det ju ännu bättre.
För mig får man gärna jaga ut bögarna och muslimerna på samma gång!
Citera
2014-11-11, 17:28
Medlem
Citat:
Jag har svårt att se problemet med att Sverige blir av med en homohatande religiös extremist som Birro. Naturligtvis borde både han och andra homohatande religiösa extremister jagas ut ur landet med högafflar och kan de dessutom jaga ut varandra så är det ju ännu bättre.

Klart du inte gör. Du kanske tillhör aftonbladetläsarna som gillar olika? Dvs så länge alla tycker lika. Om någon har åsikter utanför den extremt smala mallen, så ska de ju självklart jagas med högafflar.

Vilket trist liv det måste vara att endast tolerera de som tycker exakt samma sak som alla andra.
Citera
2014-11-11, 17:38
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
För mig får man gärna jaga ut bögarna och muslimerna på samma gång!
Vad har dom stackars bögarna gjort?
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Klart du inte gör. Du kanske tillhör aftonbladetläsarna som gillar olika? Dvs så länge alla tycker lika. Om någon har åsikter utanför den extremt smala mallen, så ska de ju självklart jagas med högafflar.

Vilket trist liv det måste vara att endast tolerera de som tycker exakt samma sak som alla andra.
Du får läsa på lite om det här med att inte tolerera intolerans för att platsa i den här diskussionen. Jag förespråkar ett fritt samhälle, men människor som är emot det fria samhället har inget här att göra. Och det finns ingen motsättning i det (nej tjafsa inte emot, läs på i stället).

Birro har problem både med homosexuella och aborter. Han vill begränsa människors frihet. Så iväg med honom till Italien, eller vart han nu tycker passar. Samma sak med muslimska jihadister, de vill begränsa människors frihet på samma sätt som Birro. Hejdå, ses i syrien genom en drönarkamera.

Det här handlar inte om att rensa ut oliktänkande, det handlar om att säkra det fria samhället. Du kommer förmodligen inte fatta, men gör ett försök.
Citera
2014-11-11, 17:51
Medlem
Citat:

Du får läsa på lite om det här med att inte tolerera intolerans för att platsa i den här diskussionen. Jag förespråkar ett fritt samhälle, men människor som är emot det fria samhället har inget här att göra. Och det finns ingen motsättning i det (nej tjafsa inte emot, läs på i stället).

Birro har problem både med homosexuella och aborter. Han vill begränsa människors frihet. Så iväg med honom till Italien, eller vart han nu tycker passar. Samma sak med muslimska jihadister, de vill begränsa människors frihet på samma sätt som Birro. Hejdå, ses i syrien genom en drönarkamera.

Det här handlar inte om att rensa ut oliktänkande, det handlar om att säkra det fria samhället. Du kommer förmodligen inte fatta, men gör ett försök.
Nu har jag inte stenkoll på Birros åsikter. Men...

Vad menar du? Är inte aborträtten redan reglerad? Är det så hemskt att diskutera var gränserna ska gå?

Återigen så tror jag inte att han vill förbjuda bögar att böga. Utan sätta gränser för t ex adoption. Finns ett antal andra restriktioner angående adoption.

Att diskutera gränsdragningar är sunt. Det är bara aftonbladetfundamentalister som kräver att alla ska tycka exakt lika.

Vi som gillar olika på allvar hanger t ex här på Flashback och diskuterar med andra som har helt andra åsikter. Och får åtminstone ibland ett utbyte av det.

Återigen så verkar du ha ett ganska grått och trist liv som måste jaga en i sammanhanget ganska mellanmjölkig Birro med högaffel.
Senast redigerad av Brille68 2014-11-11 kl. 17:54.
Citera
2014-11-11, 18:13
Medlem
Kobolds avatar
Var det verkligen så lätt att bli av med honom?
Citera
2014-11-11, 18:30
Medlem
Man kan tycka att en man som bekänner sig till en tro som gett organiserad pedofili ett nytt ansikte, borde vara försiktigare med att uttala sig svepande om andra religioner.
Citera
2014-11-11, 18:57
Medlem
AuJjas avatar
Citat:

Citat:

Javisst kräk du på bara, men även du måste inse att det är skillnad på vilket hot mot ditt "fria samhälle" som 1st Birro utgör, jämfört med 100000st fundamentalistiska islamister?
Citera
2014-11-11, 19:29
Moderator
Ruskigbusss avatar
Tråden handlar nu inte om virtanen, aftonbladet, katolicismen, pedofili, eller ens islam - utan om att Birro fått emotta hot pga något han skrivit.

OT har rensats.
Citera
2014-11-11, 19:36
Medlem
Fiffiniffis avatar
Först och främst: Jag håller inte med Birro om mycket. Ungefär 90% av de texter han skriver himlar jag med ögonen åt. Med det sagt så vill jag påstå att resterande 10% brukar vara klockren. Birro är en typiskt vattendelare.

Där står jag i förhållande till Birro. Med detta sagt:

Jag har satt mig in i ämnet någorlunda väl. Men jag har ännu inte sett en enda av alla människor som hatar/hotar/förlöjligar honom berätta vad som är faktuellt fel i den han skrev?

Kan någon härinne upplysa mig om detta? Vad var det som var så himla konstigt med det han skrev?
Citera
2014-11-11, 19:48
Medlem
Vedklyvens avatar
Är det så konstigt att Birro blivit dödshotad.

Hela jävla islamiska världen håller ju på att hata och kriga o ha ihjäl varandra på de mest ohyggliga sätt. Något som kommer att importeras till Sverige. Hur kan någon tro något annat?

Bäst att förbereda sig att sticka från Sverige och följa Birros exempel.

Sverigeförstörarna gör ju hela tiden framsteg.
Citera
2014-11-11, 19:51
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Var det verkligen så lätt att bli av med honom?

Tänkte med på det. Jämför situationen med t ex Åkessons. Det tog ett litet islamkritiskt uttalande från den gode Birro...med påföljande mediemobb glupskt slukandes honom...och han flydde landet efter en kvart. Sätter ju Åkessons sjukskrivning i sitt rätta ljus. Tror inte folk fattar hur stark Åkesson har varit egentligen, som fixat sin position under så många år.

När det gäller sakfrågan tror jag det är dags till att börja uppmana till en allmän bojkott eller nåt av svensk media. Tror inte folk förstår vilket hot dom utgör mot landets demokrati och yttrandefrihet egentligen...
Citera
2014-11-11, 20:12
Avslutad
Nu har ett MC "gäng" slutit upp bakom Birro, vilka är MC Privateers ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in