2014-11-11, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Efter uttalandet:

Så blev givetvis PK-eliten med anhang och en hel del muslimer och andra avskum börjat dödshota Markus Birro. Detta ska ha skett tiotalet gånger och Birro kunde helt enkelt inte ta alla dödshoten och beslutar sig därför att fly landet.

Så nu har PK-svinen lyckats jaga ut ännu en människa från Sverige för att han/hon säger något annorlunda.

http://www.friatider.se/marcus-birro-l-mnar-sverige-efter-d-dshot

Vad tycker ni? Och vad krävs det för att vi ska bli av med det här? Ska det inte kunna gå att kritisera någonting utan att få sitt liv hotat? Hur ska man då kunna upprätthålla en demokrati om det sker såhär så fort man ventilerar en åsikt som inte är politiskt korrekt?

Men jag fattar inte, glömmer ni/du medvetet att det fan inte finns EN kvinna i offentligheten som lever med dödshot!!??
PK-elit my ass, var är ni när kvinnor går ut i tv och berättar om alla brev de får där det står att de ska knullas ovh våldtas med diverse tillhyggen!!??
Vad händer med att "upprätthålla demokratin"!!??

Jag ska fan rösta på Fi nästa gång, NI här inne skrämmer mig mer än alla feminister sammantaget!
Citera
2014-11-11, 07:11
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
Klart man ska få kritisera vilken religion eller vilka politiska åsikter som helst. Dock förstår jag att han får dödshot, MÅNGA får dödshot som uttalar sig kritiskt gentemot avvikande politiska åsikter eller religösa sådana. Det är förjävligt men det är så samhället och internet ser ut.

Förefaller onekligen som att dödshoten kommer lättare om man säger något negativt om islam än om många andra religioner. För att nu inte nämna den högre sannolikheten att bli mördad. Likaså om man framför en politisk uppfattning som inte är i linje med Sjuklöverns politik eller den överideologi de försvarar, än om man kritiserar någon annan politik/ideologi.

Sedan är det där med "avvikande politiska åsikter" lite vanskligt i Sverige, när för västvärlden normala politiska åsikter stämplas som avvikande i Sverige, medan de politiska åsikter som de rödgröna och alliansen har framfört och den politik de har bedrivit inom ett stort antal områden under de senaste 20 åren, d.v.s. fram till nyligen samtliga svenska riksdagspartiers politik, är så extrema att de är ovanliga i andra länder eller är helt världsunikt bland jorden alla regeringar. Vad som är avvikande i Sverige blir helt beroende av om man ser omvärlden eller helt avskärmar sig från den. Hela det svenska etablissemanget och en stor del av svenskarna har hittills valt det sistnämnda.
Citera
2014-11-11, 07:26
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukRocco
Men jag fattar inte, glömmer ni/du medvetet att det fan inte finns EN kvinna i offentligheten som lever med dödshot!!??
PK-elit my ass, var är ni när kvinnor går ut i tv och berättar om alla brev de får där det står att de ska knullas ovh våldtas med diverse tillhyggen!!??
Vad händer med att "upprätthålla demokratin"!!??

Jag ska fan rösta på Fi nästa gång, NI här inne skrämmer mig mer än alla feminister sammantaget!

Trollar du? Talar du om PK-kvinnorna som ljög i TV om att de hade erhållit "näthat", när det var frågan om helt vanliga brev (mannen kunde gripas genom jämförelse med DNA på breven/frimärkena), samt de låtsades som att det handlade om "unga, vita heterosexuella män inom extremhögern", när det handlade om en svart man som hade adopterats till Sverige från Portugal, som var aktiv inom sossarna och vars sexualitet förmodligen var en aning störd? Jag skrev låtsades, då mannen redan var känd och gripen när PK-kvinnorna gick ut med hans brev, så de lär ha vetat exakt vem som låg bakom dem.

Däremot är det känt från enkätstudier att SD-kvinnor utsätts i högre omfattning för våld, hot och trakasserier på grund av sitt politiska uppdrag än både sina manliga kollegor inom partiet (i andra partier är båda könen mer jämnt utsatta) och i mångfaldigt högre omfattning än kvinnorna/politikerna aktiva i de andra riksdagspartierna. Det är tvivelaktigt dock att påstå att SD-kvinnor skulle utgöra en del av PK-eliten.

Men med tanke på ditt nick, så gissar jag att du trollar.
Citera
2014-11-11, 07:42
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Måste säga att jag uppskattar Birros ärlighet. Virtanen däremot - usch vilken äcklig PK-hora. Han har väl sniffat för mycket kokain för att våga skriva något annat...

Ja, helt oavsett vad jag tycker om Birro (ärligt talat tycker jag inte någonting specifikt om honom), så är det så klart mer önskvärt att säga något sant, även om det är självklarheter, än ägna sig åt det dårbabbel som en stor del gör i svensk ljugmedia och den svenska offentligheten generellt. Virtanen har redan kommit ut som en riktigt motbjudande person, förmodligen en ren psykopat, med en sådan öppenhet att till och med jag har noterat det, trots att jag inte ens längre följer svensk ljugmedia generellt.
Senast redigerad av Europe 2014-11-11 kl. 07:44.
Citera
2014-11-11, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Trollar du? Talar du om PK-kvinnorna som ljög i TV om att de hade erhållit näthat, när det var frågan om helt vanliga brev (mannen kunde gripas genom jämförelse med DNA på breven/frimärkena), samt de låtsades som att det handlade om unga, vita heterosexuella män inom extremhögern, när det handlade om en svart man som hade adopterats till Sverige från Portugal, som var aktiv inom sossarna och vars sexualitet förmodligen var en aning störd? Jag skrev låtsades, då mannen redan var känd och gripen när PK-kvinnorna gick ut med hans brev, så de lär ha vetat exakt vem som låg bakom dem.

Däremot är det känt från enkätstudier att SD-kvinnor utsätts i högre omfattning för våld, hot och trakasserier på grund av sitt politiska uppdrag än både sina manliga kollegor inom partiet (i andra partier är båda könen mer jämnt utsatta) och i mångfaldigt högre omfattning än kvinnorna/politikerna aktiva i de andra riksdagspartierna. Det är tvivelaktigt dock att påstå att SD-kvinnor skulle utgöra en del av PK-eliten.

Men med tanke på ditt nick, så gissar jag att du trollar.

Driver du med mig!!??
Att du tror att jag trollar kan jag inte göra så mycket åt, mer än att konstatera att avvikande insikter på slaskback numera ses som trollande.
Men om vi frånser det - VAD gör att kvinnorna räknas som PK utöver att de är kvinnor? Och inte gillar hotbrev? I likhet med Marcus Birro!? Som alltså INTE räkas som PK när han tar emot hot...?
Citera
2014-11-11, 08:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Virtanen däremot - usch vilken äcklig PK-hora. Han har väl sniffat för mycket kokain för att våga skriva något annat...
Som misstänkt våldtäktsman så måste han skruva upp det kulturmarxistiska tonläget så mycket det bara går för att inte nästa gång själv hamna på fel sida om drevet. Han kämpar helt enkelt för sin mediala överlevnad & måste hela tiden bevisa sin trohet till PK-sidan, för att inte själv bli kastad åt vargarna.
Citera
2014-11-11, 08:31
Medlem
Jag antar att ni rasar över att Alice Bah också tar emot hot för att hon inte har en gängse åsikter...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ronniesandahl/article19837428.ab
Citera
2014-11-11, 08:45
Medlem
Men det är ju nödvändigt att jaga bort systemkritiker för att på så vis värna om demokratin! Sarkasm å sido, men det är ju den logiken PK-eliten har.

Att journalistkåren använder fruktan som sitt främsta vapen, dels för att tysta oppositionen och dels för att egga upp de ilskna vänsterextremisterna till att sabotera för oss fria tänkare, är om något diktatur.
Citera
2014-11-11, 08:52
Medlem
Danne90s avatar
"Köper inte snacket om att 'religioner' är farliga. Vad har den största delen av världens religiösa terrorism gemensamt? Islam. Fakta."

Jag förstår mig inte på citaten, först säger han att han inte köper snacket om att religioner är farliga sen anklagar han islam för terrorism. Han motsäger sig själv. Är han verkligen så pantad?

Sen att jag tycker att vi inte ska ha araber här i landet är en annan femma
Citera
2014-11-11, 08:54
Bannlyst
Varför uppmärksammar inte medierna denna typ av hat?
Citera
2014-11-11, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Varför uppmärksammar inte medierna denna typ av hat?

http://www.resume.se/nyheter/media/2014/11/10/virtanen-till-attack-mot-birro-/

Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
"Köper inte snacket om att 'religioner' är farliga. Vad har den största delen av världens religiösa terrorism gemensamt? Islam. Fakta."

Jag förstår mig inte på citaten, först säger han att han inte köper snacket om att religioner är farliga sen anklagar han islam för terrorism. Han motsäger sig själv. Är han verkligen så pantad?

Sen att jag tycker att vi inte ska ha araber här i landet är en annan femma

Han insinuerar rimligtvis att islam är religion i singularis, och att det är enkom islam som är farlig, ingen annan religion.
Citera
2014-11-11, 09:05
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Inte för att man ska dra alla muslimer över samma kam, men islam som religion är väldigt omodern och ouppdaterad. Kristendomen genomgick en upplysning under 1700-talet, islam har vad jag vet inte genomgått något liknande. Islam är kvar på medeltiden i de flesta avseenden. Att man inte får säga så i Sverige utan att bli hatad och kallad rasist är patetiskt. Kritik av religion != kritik av tillbedjarna. Och även om man kritiserar muslimer så kan man inte få det till rasism. Det finns vad jag vet inget raskrav att uppfylla för att bli muslim. Islamofob? Ja, kanske, hur man nu kan få det till något dåligt. Det är väl ingen som säger att kristofobi är dåligt? Mängder av svenskar är det.
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
http://www.resume.se/nyheter/media/2014/11/10/virtanen-till-attack-mot-birro-/

Han insinuerar rimligtvis att islam är religion i singularis, och att det är enkom islam som är farlig, ingen annan religion.
Vilka andra religioner är farliga? Kristendom? Ja, det finns galningar i USA och Uganda som använder kristendom som stöd för sina vansinniga idéer och planer, men jag vågar påstå att de som använder islam som det är många fler.
Senast redigerad av Knugen-Skuk 2014-11-11 kl. 09:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in