2014-11-06, 22:22
Medlem
Fyfan, sjukaste gamet! Vi vann ett 73 minuters game med warlock, lina, jakiro, silencer och earthshaker mot lifestealer, viper, windrunner, pugna och sandking.

Gamet börjar med att att 4 stycken pickar. En kille som har visat att han ska välja void disconnectar i 10 minuter och när han väl kommer tillbaka slumpar han jakiro. Den besvikelsen. Vi kämpar early game, men efter 50 minuter har vi fortfarande inte fått ner något t3 torn. De får istället ner två av våra racks, men ändå på något sätt lyckades vi vinna
Citera
2014-11-06, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legocal
Fyfan, sjukaste gamet! Vi vann ett 73 minuters game med warlock, lina, jakiro, silencer och earthshaker mot lifestealer, viper, windrunner, pugna och sandking.

Gamet börjar med att att 4 stycken pickar. En kille som har visat att han ska välja void disconnectar i 10 minuter och när han väl kommer tillbaka slumpar han jakiro. Den besvikelsen. Vi kämpar early game, men efter 50 minuter har vi fortfarande inte fått ner något t3 torn. De får istället ner två av våra racks, men ändå på något sätt lyckades vi vinna

Den typen av games är så jävla mysiga, hosta upp replayen så man kan mysa lite själv
Älskar själv när man sitter där efter att ha vunnit något som borde varit över för längesen och bara skakar på huvudet och säger typ: Nae! Va!
Citera
2014-11-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albrektsson
Den typen av games är så jävla mysiga, hosta upp replayen så man kan mysa lite själv
Älskar själv när man sitter där efter att ha vunnit något som borde varit över för längesen och bara skakar på huvudet och säger typ: Nae! Va!

1008633014

4 racks ska det dessutom vara de fick ner. Jag menade racksen på två sidor
Citera
2014-11-07, 16:28
Medlem
Letar efter fler att köra ranked party med, 2-5 pers spelar ingen roll, dra ett PM, 4k mmr+
Citera
2014-11-12, 00:49
Medlem
SWAGINATIONs avatar
Alltså, jag spelade mycket, men under the rekindling soul updaten så reworkade dom ju PL, sen länkade en polare (i en fett seriös FB grupp) att Icefrog skulle göra ÄNNU en rework på PL och jag undrar bara om det är något fusk eller om det är vad han själv har sagt?

Känns som att den nya reworken har fuckat upp en del (phantom cancer var ju en grej och som erfaren PL lirare, så känns den mer OP nu (vid rätt picks))

Ska han ändra han ännu en gång?

edit: är fett jävla packad nu, men hoppas jag formulerat mig rätt, det jag vill veta är OM icefrog faktiskt har planer att ändra han ytterligare?
Citera
2014-11-12, 15:21
Medlem
Efter 23 matcher med Sand King har jag 4 vinster, dvs 17% win rate. Tror inte ens jag spelar dåligt med hjälten, fattar inte vad som händer.
Citera
2014-11-12, 15:25
Medlem
Chevrons avatar
Hur exakt ändrades dropsystemet? "Enbart baserat på tid"

Har inte sett några item drops alls i ett stort antal matcher nu.

Också: folk som klagar på att man är dålig när vi alla spelar i 2300-MMR-bracket. Brukar påtala det och antyda att vi spelar i något slags paralympics, vilket brukar fungera som comeback.
Citera
2014-11-12, 17:27
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWAGINATION
Alltså, jag spelade mycket, men under the rekindling soul updaten så reworkade dom ju PL, sen länkade en polare (i en fett seriös FB grupp) att Icefrog skulle göra ÄNNU en rework på PL och jag undrar bara om det är något fusk eller om det är vad han själv har sagt?

Känns som att den nya reworken har fuckat upp en del (phantom cancer var ju en grej och som erfaren PL lirare, så känns den mer OP nu (vid rätt picks))

Ska han ändra han ännu en gång?

edit: är fett jävla packad nu, men hoppas jag formulerat mig rätt, det jag vill veta är OM icefrog faktiskt har planer att ändra han ytterligare?

De flesta ser dock detta som en nerf på pl, visst han är mycket bättre på att slåss nu än tidigare, och kan göra big plays med sin nya försvinna-hoppa spell. Heron går dock inte att splitfarma & base siega med som förut, vilket är en stor nerf.

Heron kommer definitivt ändras tror jag, som han är nu är han bara konstig.
Citera
2014-11-12, 17:34
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Hur exakt ändrades dropsystemet? "Enbart baserat på tid"

Har inte sett några item drops alls i ett stort antal matcher nu.

Också: folk som klagar på att man är dålig när vi alla spelar i 2300-MMR-bracket. Brukar påtala det och antyda att vi spelar i något slags paralympics, vilket brukar fungera som comeback.

Det hela är ju i linje med att valve förändrar itemdrops i stort, om detta kommer sluta bra eller inte vet jag ej, men de flesta i trading communityn är ju i halvt upplopp. Många menar att detta gör valve för att stoppa folk som köper sets ifrån market istället för att öppna kistor / köpa från shop. Där man ska försöka mjölka ut folk att köpa fler kistor för att få det där item setet de är ute efter.

Förut var allt lösa items -> sen blev det hela sets från kistor med typ immortals som lösa -> nu tar de bort items drop helt i princip-> de släpper nästan inga nya set lösa i shoppen alls -> senaste kistan de släppte går det inte änns att tradea items från förrns typ februari.

Har även jag inte sett ett enda item droppa i alla de games jag lirat sen detta ändrades, tycker det är sjukt dåligt. Även om det ska vara f2p så är det sjukt kul när man får en drop.

Edit: ot, 666 inlägg. Satan confirmed
Citera
2014-11-12, 21:19
Medlem
SWAGINATIONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
De flesta ser dock detta som en nerf på pl, visst han är mycket bättre på att slåss nu än tidigare, och kan göra big plays med sin nya försvinna-hoppa spell. Heron går dock inte att splitfarma & base siega med som förut, vilket är en stor nerf.

Heron kommer definitivt ändras tror jag, som han är nu är han bara konstig.

Vet inte, känns som den är rätt OP, har inte hunnit spela än för att jag varit upptagen
men kollade iaf på den här videon och av att bara se är den ju rätt OP!

Här är iaf klippet om du vill se det, han gör rätt roliga videos!

https://www.youtube.com/watch?v=djZudVHa_2Q&list=UUHd_diOoX2PP33hpixxm6tA
Citera
2014-11-13, 01:43
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra
2 Null, blade mail och phase (ca level 7-10) då slår du cphårt for the time being. Helt klart en "jag vill slåss nu" build. Funkar allra bäst mot ett lag med få eller dyranvända stuns, bara att tpa ut med blade mail när man blir gankad. Vem "kom på" denna builden?
bone7 va?
Citera
2014-11-14, 00:59
Medlem
chessjamts avatar
Borde det inte vara spöstraff på idiot-spirit breakers som bara chargar in i motståndarlag och feedar? Vi ligger till bra i vårt lag men tack vare SB och att ytterliggare några till i laget tycker om att gå solo 1v3 så blir motståndarna mer och mer feedade. Plus också att supporten i laget inte wardar alls när det t.o.m. är två osynliga i motståndarlaget. Fick spendera större delen av min tid att agera support som viper, men vi förlorar ändå för att alla dras som flugor till skit så fort de ser någon av motståndarna. Gank och mer än halva vårt lag är död.

Hur fan kan jag klättra i rating när jag hamnar med såna här lagkamrater? Visst, jag vet att jag alltid kan spela bättre och att vi alla gör misstag, man ska strunta i egot och allt det där, men det verkar som att jag är fan ödesbestämd att hela tiden spela support oavsett vilken hjälte jag än väljer.
Senast redigerad av chessjamt 2014-11-14 kl. 01:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in