2014-11-11, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimikry6
Tror många bara ser det som en kul grej och att få synas i tv. Som Marie, henne får jag såna vibbar av.
Jag är nog lite tvärtom mot vad många här tycker, jag gillar mest att följa dom lite äldre bönderna, där det verkligen är kärlek för livet dom är ute efter. Hade gärna sett den äldre kvinnan istället för Jonathan med i programmet.

Hade också gärna sett Madeleine med dem fina alpackorna istället för Jonathan, hon hade en härlig personlighet, lite excentrisk och verkade ha ett stort inre djup och bra tankar kring kärleken. Även intressant att det var en man hon kände sen innan som fanns med bland hennes brev. Hade varit intressant att följa.
Citera
2014-11-11, 01:57
Medlem
Jag tycker utan diskussion att Ida är den snyggaste & vackrast i bonde söker fru i år, om man ska se till normen så kanske hon inte har alla drag som en "fotomodell.
Men vad gör väl det, när hon har sådan utstrålning.

Smaken är som baken, och tur är väl det. Då blir tydligen dom snyggaste tjejerna över (enligt mig) alltså Ida!
Citera
2014-11-11, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Hade också gärna sett Madeleine med dem fina alpackorna istället för Jonathan, hon hade en härlig personlighet, lite excentrisk och verkade ha ett stort inre djup och bra tankar kring kärleken. Även intressant att det var en man hon kände sen innan som fanns med bland hennes brev. Hade varit intressant att följa.

Ah var det Madeleine hon hette. Jag blev faktiskt lite förvånad att hon inte kom med för hon verkade både trevlig och verkligen redo för livslång kärlek. Ja undrar hur det blev med den killen som hon redan kände sen innan, får man nog veta sen.
Måste nog säga att såhär långt så är denna omgång den som varit sämst av alla jag sett. Men det kanske blir nån bra twist på det hela, hoppas det.
Citera
2014-11-11, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jekavski
Då jag känner en av dessa tjejer privat har jag nu till slut svårt att låta bli att skriva här.

1. Klippning, klippning och klippning. Det är så mycket som är klippt så att allt inte kommer med och man väljer sådant som ger "bättre" TV-siffror än vad som är närmast sanningen ibland.

2. Snacket om vem som är snygg, vem som inte är det, vem som ser ut som någon annan bla bla bla bla bla. Har ni sådana komplex själva att ni tvunget måste kommentera så negativt om folk bara för att ni inte själva anser er bättre? Ge er bara. Vad tjänar ni ens på det mer än att boosta egot för en halv sekund?

Ni har alla fått en hjärna.
Använd den.
Om inte, låt bli att skriva så idiotiskt som ni gör i denna och många andra trådar.

Istället för att bara tala om vilka idioter alla är så kan du väl komma med något positivt som bidrar något till diskussionen? Ditt inlägg är ju totalt onödigt. Känner du dig själv bättre nu när du talat om hur korkade alla är? Ge dig själv. Vad tjänar du på att vara så otrevlig och spydig? "Ni har alla fått en hjärna, använd den", ja om du börjar med att själv följa det rådet så. Det är inte du bestämmer vad andra ska tycka och tänka och dina teorier är bara löjliga.
Citera
2014-11-11, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Istället för att bara tala om vilka idioter alla är så kan du väl komma med något positivt som bidrar något till diskussionen? Ditt inlägg är ju totalt onödigt. Känner du dig själv bättre nu när du talat om hur korkade alla är? Ge dig själv. Vad tjänar du på att vara så otrevlig och spydig? "Ni har alla fått en hjärna, använd den", ja om du börjar med att själv följa det rådet så. Det är inte du bestämmer vad andra ska tycka och tänka och dina teorier är bara löjliga.

Riktigt bra sagt!! Håller med fullständigt
Citera
2014-11-11, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jekavski
Då jag känner en av dessa tjejer privat har jag nu till slut svårt att låta bli att skriva här.

1. Klippning, klippning och klippning. Det är så mycket som är klippt så att allt inte kommer med och man väljer sådant som ger "bättre" TV-siffror än vad som är närmast sanningen ibland.

2. Snacket om vem som är snygg, vem som inte är det, vem som ser ut som någon annan bla bla bla bla bla. Har ni sådana komplex själva att ni tvunget måste kommentera så negativt om folk bara för att ni inte själva anser er bättre? Ge er bara. Vad tjänar ni ens på det mer än att boosta egot för en halv sekund?

Ni har alla fått en hjärna.
Använd den.
Om inte, låt bli att skriva så idiotiskt som ni gör i denna och många andra trådar.

Tycker även jag att detta var rätt onödigt, vi har väl rätt att skriva våra tankar och funderingar gällande BSF och dess bönder samt deltagare. Att vi skriver nåt som inte du tycker om pga. att du känner någon av tjejerna personligen ger ju inte dig rätt att idiotförklara oss. Vi har väl inte sagt att vi anser oss bättre?! Du lägger massa ord i våra munnar och tycker du kan följa ditt eget råd och börja använda din egen hjärna! AlexandraIda skrev också ett svar till dig som var mycket bra så ta till dig av det tycker jag.
Citera
2014-11-11, 11:47
Medlem
Citat:
Tycker även jag att detta var rätt onödigt, vi har väl rätt att skriva våra tankar och funderingar gällande BSF och dess bönder samt deltagare. Att vi skriver nåt som inte du tycker om pga. att du känner någon av tjejerna personligen ger ju inte dig rätt att idiotförklara oss. Vi har väl inte sagt att vi anser oss bättre?! Du lägger massa ord i våra munnar och tycker du kan följa ditt eget råd och börja använda din egen hjärna! AlexandraIda skrev också ett svar till dig som var mycket bra så ta till dig av det tycker jag.

Håller med om detta! Det är ju ett tv-program som vi tycker till om på basis av vad som visas oss? Klart det att man förstår att alla kanske inte är sig själva på tv eller att det vinklas lite som produktionen vill det. Men man måste väl ändå få skriva om programmet? Inte är detta enda stället där det diskuteras heller.

ser fram emot ett nytt avsnitt i morgon, spännande.
Citera
2014-11-11, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Håller med om detta! Det är ju ett tv-program som vi tycker till om på basis av vad som visas oss? Klart det att man förstår att alla kanske inte är sig själva på tv eller att det vinklas lite som produktionen vill det. Men man måste väl ändå få skriva om programmet? Inte är detta enda stället där det diskuteras heller.

Nej verkligen inte enda stället där BSF diskuteras, det skrivs väl ganska mycket saker om deltagarna på facebook också som jag förstått , självklart måste man få skriva om programmet och våra texter är ju grundade på den bild vi får.
Citera
2014-11-11, 11:58
Medlem
Att vi som skriver här skulle anse oss vara bättre än alla andra är ju bara fantasier helt tagna ur luften."Boosta egot för en halv sekund", ja det är ju precis därför man är här . Oavsett om någon här känner tjejerna i verkliga livet så har man ju rätt att tycka som man vill, så det så. Klart alla fattar att det är mycket som är vinklat på olika sätt och att det är mycket som inte visas. Innan man börjar tala om för andra att de ska göra si eller så kan man ju se till att själv följa de råden, det blir inte speciellt trovärdigt annars
Citera
2014-11-11, 12:28
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Riktigt bra sagt!! Håller med fullständigt

Det verkar som att tråden används till klubben för inbördes beundran. Ni som klagar på andras inlägg och synpunkter anser sig ha de rätta synpunkterna som vi andra skall rätta sig efter.

Programmet är uppbyggt på kärlek och det är pinsamt att se dessa "Bönder" bete sig som tafatta tölpaktiga bönder med drängfasoner som görs till åtlöje inför hela Sverige.
Jag är nästan helt säker på att i nästa avsnitt så lämnar flera tjejer programmet.

Vem vill bygga en framtid med en hulk som äter 30 bananer varje dag och är hjärtsjuk. Hade han haft lite av romantisk ådra då skulle han inte använda dessa avtändande fasoner som att gå omkring i kalsonger och lyfta järnskrot.. Den ene av de kvarvarande tjejerna kommer därför att lämna honom i nästa avsnitt.
Hon den andra ser ut som en boxare som har fått stryk i 15 ronder med sina äckliga Botoxläppar. Jag skulle dra direkt om jag hade henne i samma rum.

Han unga bonden med runda glasögonen ser ju bra ut, men här kommer två av tjejerna lämna honom i nästa avsnitt. Den ena drar med sig den andra för dom har kommit fram till att denna tafatta tönt inte kommer att ge dem någonting annat än irritationer de två veckor som eventuellt förhållande kommer att hålla.

Han orakade töntiga fjanten i 50 årsåldern med mest av drängfasoner som skrattar i alla lägen kommer nog att få ihop det med någon av damerna som ser lika töntiga ut och därför fungerar det nog i någon månad tills tjejen drar.

Programansvariga har ett helvete att folk försvinner för det innebär massor av strul för programmet, därför tvingar man dom som vill dra sig ur att stanna kvar för att inte avsnitten skall bli utan deltagare.
Citera
2014-11-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina

Jag med! Tänkte gå på ett träningspass jag verkligen ville gå på imorgon men ser att det kraschar med Bonde söker fru så blev tvungen att skita i det passet...

Som några fler har påpekat så får den äldre bonden (Peter?) betydligt mindre plats i rutan jämfört med de andra bönderna, vilket jag tycker är riktigt trist. Han och den rödhårige verkar vara så himla lika varandra och skulle nog passa bra ihop, men jag tycker att Peter(?) är rätt tillbakadragen...

Ska bli intressant imorgon att se hur Jonathan kommer att vara då han äntligen har insett att det handlar om att hitta någon att leva med och inte bara ligga med.
Citera
2014-11-11, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Den ene av de kvarvarande tjejerna kommer därför att lämna honom i nästa avsnitt.
Han unga bonden med runda glasögonen ser ju bra ut, men här kommer två av tjejerna lämna honom i nästa avsnitt. Den ena drar med sig den andra för dom har kommit fram till att denna tafatta tönt inte kommer att ge dem någonting annat än irritationer de två veckor som eventuellt förhållande kommer att hålla.

Hur har du fått reda på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in