2014-11-10, 13:08
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
Nu finns det ingen mening att spela spelet mer innan nästa patch. All gear du har/hittar kommer vara "skräp" när patchen kommer. Sen nya set... Finns det nån av de som ens kan bli bättre än de vi har nu?

Alla Ancient legendary kommer också bli helt värdelösa till nästan Season, och nästa season, efter de.. Sen när andra expansion släpps så kommer finnas gula level 80 items som bättre än de vi har nu... Så här kan vi hålla på i evighet. Om du tänker så här hela tiden då blir spelen totalt meningslösa vilket spel du än spelar!
Tänk lite här och nu istället för tänka 5 år framåt. Om du spelar D3 nu så finns paragons, levels, man kan alltid uppgradera ens core stats som vit och strentgh, int, dex, den attributen som gör din klass bättre i dps.

Sen sa blizzard att Ancient gear droppas till dem som redan har de bästa man kan ha items, alltså inte till en nydingad level 70.. De klart med tiden kommer folk ha de också, men då kommer finnas nya utmaningar! D3 är ett spel hela tiden är i progress så länge de finns spelare så kommer blizzard ha skapa nya saker, och nerfa och adda saker. Att spelet skulle bli för enkelt de tror jag inte. Har någon tagit G-rift level 100 ännu? svaret är nej, de finns fortfarande extremt bra gear där ute farma efter...
Citera
2014-11-10, 13:39
Medlem
Ööö... Jag skrev att spelet är meningslöst tills nästa patch kommer. Det håller jag fast vid. Kanske inte lika meningslöst som vid bytet från vanilla till RoS men fortfarande meningslöst. Lirade lite nyss och lootade en WH men det känndes inte så rewarding längre. Vi är i närheten av gear change. Vad tror ni seriöst kommer hända när patchen kommer? Jag tror att de flesta kommer tokfarma efter ancients. Pusha GR med gear man farmar ihop innan patchen kommer knappast hända.

Sen hur fan e detta gnäll? Det är så det känns för mig just nu och lite om hur jag TROR att spelet kommer se ut när patchen väl kommer. Jag trodde att alla kan ha en åsikt här.....

Låt mig tillägga att jag faktiskt ser fram emot ancient gear.
Senast redigerad av MrJiM 2014-11-10 kl. 13:58.
Citera
2014-11-10, 14:09
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ööö... Jag skrev att spelet är meningslöst tills nästa patch kommer. Det håller jag fast vid. Kanske inte lika meningslöst som vid bytet från vanilla till RoS men fortfarande meningslöst. Lirade lite nyss och lootade en WH men det känndes inte så rewarding längre. Vi är i närheten av gear change. Vad tror ni seriöst kommer hända när patchen kommer? Jag tror att de flesta kommer tokfarma efter ancients. Pusha GR med gear man farmar ihop innan patchen kommer knappast hända.

Sen hur fan e detta gnäll? Det är så det känns för mig just nu och lite om hur jag TROR att spelet kommer se ut när patchen väl kommer. Jag trodde att alla kan ha en åsikt här.....

Knappast lönlöst då ancient gear kommer bli ultra rare så med tanke på att jag vid paragon 425 nu först fick min första maximus och jag har fortfarande inte sett röken av en furnace eller en shard of hate på min barb så tycker jag inte det är lönlöst att spela, tvärtom det är ju precis vad man ska göra och öka sin paragon.
Citera
2014-11-10, 15:04
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:

Okej nu förstår jag du pratar naturligtvis om Seasons? De lär vara rätt meningslöst, om de items du bara ute efter. Då bättre vänta tills nästa season2 börjar. Under tiden får väl hitta på något annat
Citera
2014-11-10, 16:34
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Dem längst ner till höger, vit till 10 cc.
Dina pets får dmg från all din sheet.
Jag skulle inte gjort mig av med någon utav dem, även fast dem är ganska dåliga, men om du ska, - Den med 43 pet aps. På den första resource till 10 cc.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kruzifixxion-2633/hero/50140499
Där är min pet doc, om du behöver inspiration :>
Tack ska kika

Edit:
Varför fan tog de inte bort conduit? Och nu med en 1min lång speedbuff?! Känns som att istället för att fixa roligare oh bättre grifts så blir det ännu mer fiskande efter pylons. Jag menar, kan ju glömma att se någon barb i top 100 som inte använt pylon, om inte de nya set-itemsen kommer vara grymma.
Senast redigerad av Out-of-Step 2014-11-10 kl. 16:38.
Citera
2014-11-10, 17:33
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Dem längst ner till höger, vit till 10 cc.
Dina pets får dmg från all din sheet.
Jag skulle inte gjort mig av med någon utav dem, även fast dem är ganska dåliga, men om du ska, - Den med 43 pet aps. På den första resource till 10 cc.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kruzifixxion-2633/hero/50140499
Där är min pet doc, om du behöver inspiration :>
En fråga bara , hur fan överlever du med den karaktären i HC? Eller du kör aldrig Grift med den? Jag dör ca 10+ ggr i varje grift högre än 30 med min WD.
Citera
2014-11-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
En fråga bara , hur fan överlever du med den karaktären i HC? Eller du kör aldrig Grift med den? Jag dör ca 10+ ggr i varje grift högre än 30 med min WD.

Har clearat 36, men det var typ 1-2 månader sedan. Ska ta mig an 38/39, när mitt internet är stabilt igen, tror nog det är max för pet.

Countess Julia Cameo gör allt (Ingen idé att gå in i GR som pet wd utan den amun), sen bara hålla uppe 23 fetishes + zombie dog, låta dem tanka och kasta lite pirando.

Linka/pm'a gärna din.
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-11-10 kl. 21:12.
Citera
2014-11-10, 21:20
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Har clearat 36, men det var typ 1-2 månader sedan. Ska ta mig an 38/39, när mitt internet är stabilt igen, tror nog det är max för pet.

Countess Julia Cameo gör allt (Ingen idé att gå in i GR som pet wd utan den amun), sen bara hålla uppe 23 fetishes + zombie dog, låta dem tanka och kasta lite pirando.

Linka/pm'a gärna din.
Okej! Jag har inte testat så mycket WD de senaste månaderna så det kan hända att jag gör något grovt fel . Har även unity och en SoJ som jag inte testat än.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Icy-2422/hero/8125444
Citera
2014-11-11, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Okej! Jag har inte testat så mycket WD de senaste månaderna så det kan hända att jag gör något grovt fel . Har även unity och en SoJ som jag inte testat än.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Icy-2422/hero/8125444
Du borde testa med unity och countess, kommer att hjälpa enooormt med survival.
Sen tycker jag helt klart Tallman's finger istället för soj, då du redan har en massa elemental dmg från Jeram. Blackthornes / Aughild för lite elite dmg.

Du saknar också lite skill dmg på två delar, samt en hel del cc, vilket ökar din skada mycket.

Tror om du dör för mycket, så är det till störst del för att du inte har countess cameo... omöjligt att hantera dendär jailern, speciellt om du ska stå och casta dina toads hela tiden för att vara cappad på FA.
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-11-11 kl. 08:38.
Citera
2014-11-11, 09:33
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emol
har du gjort det i hardcore eller i noobcore?
är det inte i hardcore så prova lira det, helt annan stämning att spela.Men säg inte och säg att deras servrar är dåliga/det hänger sig/whatever/därför du inte vill prova, alla spelar på samma villkor

Hehe, har testat att lira HC några gånger, men med dödligt utfall varje gång.
Min spelstil är ganska aggressiv därför har jag aldrig fastnat för HC. Plus att jag måste börja om från scratch, har inget guld, inga gems ingenting. Har nog inte ens levlat blacksmithen till max.
Men du har helt rätt i att den biten fortfarande finns kvar att utforska i spelet
Citera
2014-11-11, 11:47
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emol
har du gjort det i hardcore eller i noobcore?
är det inte i hardcore så prova lira det, helt annan stämning att spela.Men säg inte och säg att deras servrar är dåliga/det hänger sig/whatever/därför du inte vill prova, alla spelar på samma villkor

Jag är alldeles för vårdslös för HC, brukar alltid se film och liknande när jag spelar, så tappar koncentrationen tämligen ofta, e.g. tappar ut för att fixa något osv.

Sen, rusar jag helst rakt in i mobs (oavsett klass) och säller mig mitt i smeten och börjar bomba.
Citera
2014-11-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag är alldeles för vårdslös för HC, brukar alltid se film och liknande när jag spelar, så tappar koncentrationen tämligen ofta, e.g. tappar ut för att fixa något osv.

Sen, rusar jag helst rakt in i mobs (oavsett klass) och säller mig mitt i smeten och börjar bomba.

Haha, man har ju dött p.ga detta i T6 tidigare i RoS, men nu är spelet för enkelt :P

Men ja, jag dog igår på min crusader när jag boostade någon i hellrift, så hade jag glömt något på spisen, och jag gick afk och dog till 2 vita monster Men var något otroligt trött på den karaktären så whatever, prioritet på kastrullen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in