Citat:
Ursprungligen postat av
henkess
Två män säger du, då räknar du bort kombinationen MB/AN i alla fall. Många som är inne på att det kan ha varit två stycken. Det skulle förklara en del. Nu är jag inte som zemixon och vräker ur mig MB/AN. För att KJ är rätt GM det är uppenbart. Men vilka kan tänkas täcka upp för KJ och varför. Det är en naturlig frågeställning som man inte får ihop riktigt.
Eftersom blod återfanns i bagageutrymmet och jag inte anammar planteringsteorin så verkar den kombinationen föga trolig i mina öron.
Jag är fortfarande högst tveksam till att KJ har utfört allt detta på egen hand. Vill egentligen inte spekulera i ev medhjälpare. Försöker mera se till de fakta som har presenterats. Jag får där inte ihop en helhetsbild med KJ som ensam GM. Menar för den skull inte att det måste vara så. Det handlar bl. a om tidsmarginaler, tillvägagångssätt, avsaknad av verktyg, hantering och utplacering av kroppen.
Skulle han vara helt oskyldig ser jag egentligen bara en förklaring till blodet och det är att någon i hans närmaste omgivning har ställt in en läckande ryggsäck eller väska i bagageutrymmet. För vidaretransport.
Mest troligt är dock att han är delaktig, antingen som GM eller medhjälpare.