2014-11-10, 23:33
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vem har bäst fysik? Maratonlöparen eller tyngdlyftaren? Kan de byta sport med varandra?

KJ:s uppgift under airsoft liknar mest maratonlöparens. Han springer i skogen med lätta plastgevär. GM:s uppgift passar tyngdlyftaren mer, lyfta tunga kroppar och bryta lårben.

Nog ligger det mycket i det. De kan ha varit två män om transporten till fyndplatserna. Ett överfyllt bagageutrymme fr.o.m den 17 maj talar för att annan bil än KJ´s har använts.
Citera
2014-11-10, 23:48
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nog ligger det mycket i det. De kan ha varit två män om transporten till fyndplatserna. Ett överfyllt bagageutrymme fr.o.m den 17 maj talar för att annan bil än KJ´s har använts.

Två män säger du, då räknar du bort kombinationen MB/AN i alla fall. Många som är inne på att det kan ha varit två stycken. Det skulle förklara en del. Nu är jag inte som zemixon och vräker ur mig MB/AN. För att KJ är rätt GM det är uppenbart. Men vilka kan tänkas täcka upp för KJ och varför. Det är en naturlig frågeställning som man inte får ihop riktigt.
Citera
2014-11-10, 23:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Två män säger du, då räknar du bort kombinationen MB/AN i alla fall. Många som är inne på att det kan ha varit två stycken. Det skulle förklara en del. Nu är jag inte som zemixon och vräker ur mig MB/AN. För att KJ är rätt GM det är uppenbart. Men vilka kan tänkas täcka upp för KJ och varför. Det är en naturlig frågeställning som man inte får ihop riktigt.
Tror du verkligen att Reviews räknar bort MB/AN?
Citera
2014-11-11, 00:04
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Har jag sagt det. Det var Hen själv som nämnde "kan ha varit 2 män".
Citera
2014-11-11, 00:17
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det är nog snart bara du kvar som håller på och förföljer det där stackars paret.
Senast redigerad av Grandioso 2014-11-11 kl. 00:46.
Citera
2014-11-11, 00:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Han var aldrig med i hemvärnet. Han var med i hemvärnsungdom. Där är maxålder 20.

Du förstår jämförelsen i alla fall. Fysiken från airsoft passar inte in på GM.
Ja och vad tror du att de gör -- leker med knallpulver på kaserngården?
Citera
2014-11-11, 00:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
KJ och hans bror eller pappa möjligen. Att det är KJ:s fordon som använts är redan fastlagt via den tekniska bevisningen...
Senast redigerad av micro113 2014-11-11 kl. 00:38.
Citera
2014-11-11, 00:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja och vad tror du det gör -- leker med knallpulver på kaserngården?

Utbildas i första hjälpen, orientering, att leva i naturen och skytte med 22:long, inte mycket mer än så.
Citera
2014-11-11, 00:27
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess

Eftersom blod återfanns i bagageutrymmet och jag inte anammar planteringsteorin så verkar den kombinationen föga trolig i mina öron.
Jag är fortfarande högst tveksam till att KJ har utfört allt detta på egen hand. Vill egentligen inte spekulera i ev medhjälpare. Försöker mera se till de fakta som har presenterats. Jag får där inte ihop en helhetsbild med KJ som ensam GM. Menar för den skull inte att det måste vara så. Det handlar bl. a om tidsmarginaler, tillvägagångssätt, avsaknad av verktyg, hantering och utplacering av kroppen.
Skulle han vara helt oskyldig ser jag egentligen bara en förklaring till blodet och det är att någon i hans närmaste omgivning har ställt in en läckande ryggsäck eller väska i bagageutrymmet. För vidaretransport.
Mest troligt är dock att han är delaktig, antingen som GM eller medhjälpare.
Citera
2014-11-11, 00:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja och vad tror du det gör -- leker med knallpulver på kaserngården?
Ja, inte släpar de runt på kroppar och bryter lårben iaf. Och dessutom var det över ett år mellan KJ slutade med hemvärnsungdom och försvinnandet. Airsoft är lättare och passar maratonlöpare bättre än tyngdlyftare. Ärligt talat, vem tror du skulle klara en airsoftövning bäst? En maratonlöpare eller en tyngdlyftare? Du kan inte påstå att KJ:s fysik som airsoftare hjälper honom nämnvärt som GM.
Citera
2014-11-11, 00:31
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
KJ och hans bror eller pappa möjligen. Att det är KJ:s fordon som använts är redan fastlagt vida den tekniska bevisningen...

Bror eller pappa? Tror iaf jag inte en sekund på.

Att det har använts vid tiden för brottet, ja. Nu pratar jag om transporten ut till fyndplatserna.
Citera
2014-11-11, 00:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja, inte släpar de runt på kroppar och bryter lårben iaf. Och dessutom var det över ett år mellan KJ slutade med hemvärnsungdom och försvinnandet. Airsoft är lättare och passar maratonlöpare bättre än tyngdlyftare. Ärligt talat, vem tror du skulle klara en airsoftövning bäst? En maratonlöpare eller en tyngdlyftare? Du kan inte påstå att KJ:s fysik som airsoftare hjälper honom nämnvärt som GM.
Jo, de får precis som alla andra lära sig att förflytta skadade faktiskt.

Han klarade hemvärnet med den packning och de förflyttningar i terräng som det innebär - samt att faktiskt ta in instruktioner - vilket du också försökt hävda att ha inte skulle klara...

Hans fysik som ung man hjälper honom som GM ... en fysik som han väl visat att han besitter via sina fritidsintressen .. Ingen fel på den fysiken inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in