2019-01-14, 06:02
Medlem
Det är spaningsledningen som leder en mordutredning där åklagaren är chefen.
Om spaningsledningen hade haft som motiv att klämma de som låg bakom mordet och utförde det, är jag övertygad att mordet på Bangsuan hade blivit löst på mycket kort tid, därför det var ett mycket lättlöst mord.
Mordutredarna ser det som en utmaning att lösa ett brott, och ger arbetstillfredsställelse när ett mord blivit löst och inte som mordet på Bangsuan som är olöst, därför de som står bakom mordet och utfört det har inte ställts till ansvar.
Poliskåren tar inte mutor eller utför planteringar och tar inte order från politikerna.
Jag anser att det funnits politisk inblandning i mordet på Bangsuan, som gjorde att hela utredningen har havererat, det kunde misstänkas på mycket tidigt stadium att gärningsmännen hade utländsk bakgrund och skulle därför skyddas, med att utse en oskyldig som skulle få skulden för mordet.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-14 kl. 06:14.
Citera
2019-01-14, 08:29
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Sker kroppsdelandet utanför lägenheten (ja, jag utgår inte från annat än att rätt man redan
sitter för detta rysliga illdåd) så kan det ju knappast ses som att det ägt rum för att det varit
"nödvändigt", att det varit fråga om någon transportstyckning.
Då handlar det rimligen om något annat. Då torde det vara något som genomförs för nöjes skull.
Av ren lust. Utfört av en person som enligt en vittnesuppgift gillade att plocka isär grejer.
(Hur kunde det kännas att ta itu en människokropp mån tro? Ja, dags att ta reda på det nu
när man hade chansen.)

Det enda som möjligen kunnat vara nödvändigt (i en styckningsakt förlagd utanför
gärningsmannens hem) är att avlägsna händerna på offret då säkert en hel del spår från
mördaren hamnat under naglarna. För en viss kamp bör nog ha utspelat sig och VB lyckats
komma åt att riva sin baneman.

Att det var absolut ofrånkomligt att det som fanns av VB måste in genom någon glugg och
ner på ett isbelagt värn och därför nödvändiggjordes ett kroppsdelande som en viss enveten
aktör i tråden gör gällande, ja, det kan man nog tillåta sig att vara rätt skeptisk gentemot...
("Beställaren" och dennes så proffsiga "hit men" är allt ute på hal is... )

Samme aktör får det att låta som att det är fullständigt säkerställt att kroppsdelar från VB
förvarats i detta omsusade värn men det är det ju inte som bekant.
Det kan mycket väl ha varit gamla råttlik vovvarna markerade för den där gången...
Troligare med råttlik där än i någons bagageutrymme och det adresserar vi till nämnde aktör.

Jag tror som du. Styckningen utfördes av nyfikenhet eller ren lust. Han ville äta människokött vilket inte normala människor önskar göra. När polisen frågar honom om sökningarna på datorn har han inga problem att berätta varför han sökt på hundens anatomi men sökningarna på människors kroppsdelar vill han inte minnas. Jag undrar om ryktet om hunden stämmer. Att han styckade den och slängde delarna från en bro ner i älven. Det är så konstigt så jag tror faktiskt att Kristoffer berättat för någon hur han gjorde. Det är inte en historia som någon bara skulle hitta på sådär. Enligt experter så blir det inget blodbad om en hund skulle bita i en elkabel. Nej, Kristoffer är nog en riktigt skruvad person som man gör klokt i att hålla ögonen på när han kommer ut. Jag tycker att han är riktigt obehaglig.
Citera
2019-01-14, 08:41
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bra fråga. Trosan som hittades på Lejonbacksvägen var vit, resningsansökan punkt 137. Trosan som hittades på Barsks tjänsterum var svart, resningsansökan punkt 138. Så vad är det för trosa som ÄR undersökt? Barsks frus? För jag kan inte tänka mig att bevismaterial i en seriös mordutredning förvaras i en papperspåse på golvet i en kriminalkommissaries tjänsterum.

Varför inte? Var vill du att de ska förvaras någonstans?
Citera
2019-01-14, 08:43
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det var ju ett antal transvestiter där dagarna innan (ev även den aktuella kvällen) så stringtrosor kanske användes vid dessa träffar?

Kanske därför VB skrev han/hon är galen eller något i den stilen om detta nu stämmer.

I ett inlägg från KJs fb stod det bland annat att Ploy inte gillade att bli gruppad. Detta var i samband med ett bastubad 2012 och efter VB lämnat sällskapet och knallat hem.

Var kommer den uppgiften från?
Citera
2019-01-14, 09:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag tror som du. Styckningen utfördes av nyfikenhet eller ren lust.
Finns det någonting kring själva kvarlevorna som tyder på annat än en transportstyckning.

Citat:
Han ville äta människokött vilket inte normala människor önskar göra.
Finns det någonting som tyder på att någon skulle ha ätit av kvarlevorna?

Citat:
När polisen frågar honom om sökningarna på datorn har han inga problem att berätta varför han sökt på hundens anatomi men sökningarna på människors kroppsdelar vill han inte minnas.
Vad hade han gjort för sökningar på människors kroppsdelar?

Citat:
Jag undrar om ryktet om hunden stämmer. Att han styckade den och slängde delarna från en bro ner i älven. Det är så konstigt så jag tror faktiskt att Kristoffer berättat för någon hur han gjorde. Det är inte en historia som någon bara skulle hitta på sådär.
Att en historia låter osannolik behöver inte betyda att den är sann. Det kan också tyda på att den är påhittad. Finns det uppgifter i förundersökningen om att han skulle ha styckat hunden?

Citat:
Enligt experter så blir det inget blodbad om en hund skulle bita i en elkabel.
Vad var det för blodbad med hunden?

Citat:
Nej, Kristoffer är nog en riktigt skruvad person som man gör klokt i att hålla ögonen på när han kommer ut. Jag tycker att han är riktigt obehaglig.
Ja, han verkar skum.
Citera
2019-01-14, 09:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför inte? Var vill du att de ska förvaras någonstans?
Vilken otroligt korkad fråga. I ett beslagsförråd, naturligtvis.
Citera
2019-01-14, 09:43
Medlem
rayraviolis avatar
Trosan förvarades förstås inte i arbetsrummet. Den lämnades rimligtvis in till polisstationen i påsen (eller stoppades i påsen där) och lämnades till Barsk. Därför noteras hans kontor som platsen där den upphittades. Jämför med andra material. Ni tror tror väl inte att träbiten S107 förvarades i värnet på Mjösjöberget?
Citera
2019-01-14, 09:43
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Vilken otroligt korkad fråga. I ett beslagsförråd, naturligtvis.

Hur vet du att det inte varit där innan undersökning? Du vet ju ingenting. Du tror bara det värsta om poliser så fort du får chansen.
Citera
2019-01-14, 09:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hur vet du att det inte varit där innan undersökning? Du vet ju ingenting. Du tror bara det värsta om poliser så fort du får chansen.
Jag vet en hel del, eftersom jag har läst FUP.
Citat:
BD1/316-13/G039 Trosa - Okänt/ På golvet i Inge Barsks tjänsterum, i
papperspåse.
Uppdragsgivarens beteckning: BD1/316-13/G039
SKL:s materialnr: 201300745725
Materialhantering: Materialet återgår separat
Metodik: B-SF02*, B-M55*, B-SF03*, B-M56*, B-M71*,
B-SF01*
Trosan kom alltså från golvet till SKL.
Citera
2019-01-14, 10:02
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Finns det någonting kring själva kvarlevorna som tyder på annat än en transportstyckning.

Finns det någonting som tyder på att någon skulle ha ätit av kvarlevorna?

Vad hade han gjort för sökningar på människors kroppsdelar?

Att en historia låter osannolik behöver inte betyda att den är sann. Det kan också tyda på att den är påhittad. Finns det uppgifter i förundersökningen om att han skulle ha styckat hunden?

Vad var det för blodbad med hunden?

Ja, han verkar skum.

Att händerna avlägsnades från armarna tyder på något annat än transportstyckning. Vi vet inte om Kristoffer ätit upp händerna, eller hur? Bara att han hade det som ett mål i livet att äta mänskligt kött är sjukt.

Jag är helt säker på att du sett bilderna på mänskliga händer och ben i förundersökningen i samband med att Kristoffer sökte på hundens anatomi. Men det är väl bara en slump att just de delarna avlägsnades från Vatchareeya.

F2: Mmm. Ja, det…det…i s…någonting i nära samband…nu har jag inte bilder med mig jag
glömde ta dom med det var meningen…det har då framkommit när man speglar och tömmer
en dator att du har…om den lämnar öppet…antingen sparat ner som ett dokument eller i vart
fall varit inne på de sidorna. Där finns det både hur hunden är uppbyggd, skelett och så vidare
men även människokroppen.
H: Jaha.
F2: Är det någonting du känner igen……………….
H: Nä, jag har aldrig varit…

Varför tror du att polisen kollade upp om en hund börjar blöda efter att ha bitit i en elkabel?
Kristoffer säger i förhör att han inte skulle ha styckat sin egen hund. Går det bra med andras?
Han ska också ha lagt upp bilder på facebook på sin hund i styckat skick. Det är alldeles för mycket som ligger nära sanningen för att det ska vara skitsnack. Jag tror inte att det är en slump att hunden blödigt, att Kristoffer googlat på hundens anatomi och senare dumpat den i älven samtidigt som dessa "rykten" då ska uppstå. Ingen rök utan eld.
Citera
2019-01-14, 10:04
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag vet en hel del, eftersom jag har läst FUP.

Trosan kom alltså från golvet till SKL.

Jaha, och? Du hade kunnat förfasa dig om de legat på golvet utan papperspåse. Nu har du ingen anledning att hetsa upp dig.
Citera
2019-01-14, 10:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jaha, och? Du hade kunnat förfasa dig om de legat på golvet utan papperspåse. Nu har du ingen anledning att hetsa upp dig.
Jag är inte upphetsad.
Citat:
Ursprungligen postat av RB 27:10
Föremål, som tagits i beslag, skall väl vårdas, och noggrann tillsyn skall hållas däröver, att det icke förbytes eller förändras eller annat missbruk sker därmed. Lag (1981:828).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in