2014-11-10, 21:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var inte så hon skrev. "Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^". "Bara" är din fantasi.

Citat:
Stämmer. Min text kommer från Facebook.

Alltså din fantasi inte min ... Så nu lyckades kasta strunt runt dig igen utan att ha täckning för det...
Citera
2014-11-10, 21:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Alltså din fantasi inte min ... Så nu lyckades kasta strunt runt dig igen utan att ha täckning för det...
Det måste ha varit din fantasi, annars hade du kastat dig över inlägget som en hök. Det var inte min fantasi, eftersom texten fanns.
Citera
2014-11-10, 21:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Jag efterlyser inte massor av blod, men jag efterlyser NÅGOT som pekar på att hon mördades i KJ:s lägenhet. Sådana tecken finns ej. Inga spår vare sig fysiska eller något som någon hund har kunnat sniffa upp. Inget. Nada. Rien.

Skulle KJ (som har stora svårigheter att ens ta hand om sin egen personliga hygien) kunna ha städat bort spår och dofter så väl? Well, alla får ha sin uppfattning. Jag har min.
Ja, det var nystädat på hall och köksgolv den 8:e maj ... och ja, det är inga svårigheter att städa bort lukt om hon ligger en stund på blank yta ...
Citera
2014-11-10, 21:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det måste ha varit din fantasi, annars hade du kastat dig över inlägget som en hök. Det var inte min fantasi, eftersom texten fanns.
Din text är inte riktad till KJ...

"Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^".

Jag talade om vad hon sagt till KJ ...

Alltså du försökte återigen ge sken av något annat än vad hon faktiskt sagt och gjort.
Dessutom, inte ens det du citerar säger något annat än plugga.

Hon gjorde klart för KJ redan innan att det var plugga och inget annat som gällde - troligen dödade han henne för att hon sedan nobbade sex igen och ville just plugga och inget annat.
Citera
2014-11-10, 21:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Min fetning.

Att det skulle vara nonsens håller jag inte med dig om. När den kriminaltekniska undersökningen gjordes i KJ:s lägenhet, fanns det knappast någon mat alls i kylskåp eller frys. Den lilla mat som fanns i kylskåpet var gammal och mjölken hade gått ut redan i mars! I frysen låg en liten stek samt några grönsaksförpackningar. Soppåsen svämmade över av gamla mögliga matkartonger.
Innan KJ greps åt han som en fluga och hade troligen gjort så under mycket lång tid. Han verkade mest leva på chips, godis och öl.
När han hamnade på häktet fick han plötsligt mat på regelbundna tider, tre gånger om dagen. Möjligen också kaffe och smörgås till kvällen. Om man sitter häktad kan jag tänka mig att måltiderna blir ett välkommet avbrott i den dagliga rutinen. Inte kunde han motionera heller, mer än kanske en timme om dagen. Några kalorier brände han knappast. Istället gick han upp i vikt, och det ganska snabbt. Beträffande vikten säger han så här i ett förhör, sidan 1831 i fup:

F2: Ja, du…du sa att…du har sagt tror jag, om jag minns rätt, att du väger 68 kg.
H: Ja, någonstans. 68, 69…
F2: Så att din vän Vatchareeya, hon väger alltså mer än 68 kilo då?
H: Jag har ingen aning, men sist som jag pratade med hon om vikt då vägde hon typ 70, så…
F2: Okej.
H: Och jag pendlar mellan 70 och 65 och när vi vägde in oss på …ehh…det här…på häk…på
häktet så vägde jag ungefär 69, 70 med…70 med…med kläder, så att nånste…nånstans
runt…ner på 69.

Ja, han säger mycket den gossen - men endast lite av det han säger stämmer ju så vad är hans utsaga att bry sig om.

Edit
Hittade det du citerar .. sid 1834 ... inte 1831

Edit 2
Viktangivelsen ges när han skall övertyga polisen om hur svag och oförmögen han är ..

H: Hur sannolikt är det att en person som då…jag ska bara för…ni har frågat mig så väl…så
många gånger tidigare…jag tänker fråga er en annan sak. Hur sannolikt är det att en person
som knappt kan bänka 20 kilo kan lyfta en person som väger mer än vad jag gör i kuperad
terräng i uppförsbacke 200 meter? Jag har aldrig….jag, när jag tvungen att begrava min hund
och var…jag var tvungen att bära han…han nerför trappen. Det var det längsta jag kunde bära han och han vägde inte ens tjugo. Förklara det då. Hur sannolikt låter det att den
personen kan göra det`?
F2: Mmm. Ja, jag har ju uppfattat frågan.
H: Mmm. Men på era fråg…
F2: Ja, du…du sa att…du har sagt tror jag, om jag minns rätt, att du väger 68 kg.
H: Ja, någonstans. 68, 69…
Senast redigerad av micro113 2014-11-10 kl. 21:46.
Citera
2014-11-10, 21:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, det var nystädat på hall och köksgolv den 8:e maj ... och ja, det är inga svårigheter att städa bort lukt om hon ligger en stund på blank yta ...

Då tycker jag att du backar upp det påståendet med något, möjligen har du rätt, men visa något som talar för att du inte enbart tycker och tror.
Citera
2014-11-10, 22:50
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ja, han säger mycket den gossen - men endast lite av det han säger stämmer ju så vad är hans utsaga att bry sig om... Edit 2 Viktangivelsen ges när han skall övertyga polisen om hur svag och oförmögen han är ...

Förvisso ljuger han friskt. Men i just det här fallet hänvisar han faktiskt till "invägningen" som tydligen gjordes på häktet och där han hade kläderna på. Så just den uppgiften tror jag är med sanningen överensstämmande. I så fall bör den ju också finnas i hans journal.

"H: Och jag pendlar mellan 70 och 65 och när vi vägde in oss på …ehh…det här…på häk…på
häktet så vägde jag ungefär 69, 70 med…70 med…med kläder, så att nånste…nånstans
runt…ner på 69."
Citera
2014-11-10, 22:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Förvisso ljuger han friskt. Men i just det här fallet hänvisar han faktiskt till "invägningen" som tydligen gjordes på häktet och där han hade kläderna på. Så just den uppgiften tror jag är med sanningen överensstämmande. I så fall bör den ju också finnas i hans journal.

"H: Och jag pendlar mellan 70 och 65 och när vi vägde in oss på …ehh…det här…på häk…på
runt…ner på 69."
Vi kan också se att den klene lille stackaren orkat med både hemvärn och leka krig .. vilket tyder på god snarare än klen fysik..
Citera
2014-11-10, 23:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vi kan också se att den klene lille stackaren orkat med både hemvärn och leka krig .. vilket tyder på god snarare än klen fysik..
Vem har bäst fysik? Maratonlöparen eller tyngdlyftaren? Kan de byta sport med varandra?

KJ:s uppgift under airsoft liknar mest maratonlöparens. Han springer i skogen med lätta plastgevär. GM:s uppgift passar tyngdlyftaren mer, lyfta tunga kroppar och bryta lårben.
Senast redigerad av Quarrel 2014-11-10 kl. 23:12.
Citera
2014-11-10, 23:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vem har bäst fysik? Maratonlöparen eller tyngdlyftaren? Kan de byta sport med varandra?

KJ:s uppgift under airsoft liknar mest maratonlöparens. Han springer i skogen med lätta plastgevär. GM:s uppgift passar tyngdlyftaren mer, lyfta tunga kroppar och bryta lårben.
Deltagande i hemvärnet kräver mer än att lyfta plastgevär ...

Det krävs ingen tyngdlyftare för att flytta en kvinna på 60 kilo.
Citera
2014-11-10, 23:23
Medlem
Äre nån schyst jävel som kan skriva lite kortfattat om vad som hänt sista månaden/månaderna?
Citera
2014-11-10, 23:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Deltagande i hemvärnet kräver mer än att lyfta plastgevär ...

Det krävs ingen tyngdlyftare för att flytta en kvinna på 60 kilo.
Han var aldrig med i hemvärnet. Han var med i hemvärnsungdom. Där är maxålder 20.

Du förstår jämförelsen i alla fall. Fysiken från airsoft passar inte in på GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in