Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-04, 23:46
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Med tanke på vad som stod skrivet i NA idag så är min teori att åtalet kommer skjutas upp MER än två veckor... Först ska JH ta del av den omfattande förundersökningen... Sen ska åklagaren i sin tur gå igenom allt material igen😳.
Det lär nog dra ut på tiden MINST en månad har jag en känsla av...

Håller nog med där. Minst en månad.
Citera
2014-11-05, 14:28
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Frågan är då om en rättegång ens kommer hinna hållas innan året är slut med tanke på alla de röda dagarna i december. Kanske blir det inte rättegång förrens i januari? Det ska bli väldigt spännande att få veta vad som tog så långt tid, exempelvis på brottsplatsen som var avspärrad under en väldigt lång tid.
Citera
2014-11-05, 18:30
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastk0tt3
Frågan är då om en rättegång ens kommer hinna hållas innan året är slut med tanke på alla de röda dagarna i december. Kanske blir det inte rättegång förrens i januari? Det ska bli väldigt spännande att få veta vad som tog så långt tid, exempelvis på brottsplatsen som var avspärrad under en väldigt lång tid.

Även om själva rättegången kanske inte hinner bli klar före jul så måste väl ändå åtal hinna väckas så att FUP blir tillgänglig???
Eller vad tror ni om den biten?
Citera
2014-11-05, 22:31
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Även om själva rättegången kanske inte hinner bli klar före jul så måste väl ändå åtal hinna väckas så att FUP blir tillgänglig???
Eller vad tror ni om den biten?

Har ALLA intresserade/involverade här i tråden gett upp och slutat bry sig?😳
Citera
2014-11-05, 22:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Glömt vad jag skrev? (FB) Askersund: kvinna gripen för mord på en annan kvinna. Tomten kommer till snälla barn.
Citera
2014-11-05, 22:38
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Nej knappast, vänta bara tills fuppen dyker upp
Citera
2014-11-08, 23:26
Medlem
Någon som vet ifall de som sitter häktade blir serverade julmat under julen?

Jonna kanske får smaka på lite julmust, prinskorv och köttbullar där inne i cellen när vi andra läser FUP:en....
Citera
2014-11-08, 23:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Någon som vet ifall de som sitter häktade blir serverade julmat under julen?

Jonna kanske får smaka på lite julmust, prinskorv och köttbullar där inne i cellen när vi andra läser FUP:en....
Det ena behöver inte förta det andra. JH får också en FUP att läsa mellan tuggorna.
Citera
2014-11-09, 23:44
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det ena behöver inte förta det andra. JH får också en FUP att läsa mellan tuggorna.

Återstår att se om JH tycker hon "gjort ett bra jobb" 😳😳😳.
Ursäkta mina ord men enligt mitt sätt att se det hela är hon helt galet sjuk i hela huvudet!
Kan inte för mitt liv ens komma i närheten av att förstå hur man först klarar av att mörda en medmänniska och att dessutom därefter rent mentalt psykiskt "klara av" att stycka offret i delar?
Hela den här storyn är så makaber så mer än hälften vore nog....
Att hon dessutom "inte led av en psykisk störning" är ju än mer makabert att veta😳.
Kan rapportera (om det är av något intresse) att lägenheten i Askersund fortfarande är helt ödelagd...
Undrar hur JA mår..😳. Stackars kille att råka ut för en "maniac" som JH...
Citera
2014-11-10, 07:39
Medlem
Citat:
Återstår att se om JH tycker hon "gjort ett bra jobb" 😳😳😳.
Ursäkta mina ord men enligt mitt sätt att se det hela är hon helt galet sjuk i hela huvudet!
Kan inte för mitt liv ens komma i närheten av att förstå hur man först klarar av att mörda en medmänniska och att dessutom därefter rent mentalt psykiskt "klara av" att stycka offret i delar?
Hela den här storyn är så makaber så mer än hälften vore nog....
Att hon dessutom "inte led av en psykisk störning" är ju än mer makabert att veta😳.
Kan rapportera (om det är av något intresse) att lägenheten i Askersund fortfarande är helt ödelagd...
Undrar hur JA mår..😳. Stackars kille att råka ut för en "maniac" som JH...
Med en dåres envishet (angående det av mig, fetade): Hon är alltså inte sjuk i lagens mening. Det betyder inte att hon är psykiskt kärnfrisk.
Citera
2014-11-10, 13:51
Medlem
naaserhorns avatar
ingen som vet något nytt inom detta fall?

mvh
Citera
2014-11-10, 15:21
Medlem
Kexet65s avatar
Ett litet mailsvar kom i min mail idag:
(Således verkar den 19:e november vara ett nytt datum att hoppas på folks )

Hej!
Den 4 november inkom åklagaren med en framställan om förlängd åtalstid till den 19 november 2014.
När åtalet inkommer så kan man begära ut förundersökningsprotokollet genom att mejla in en beställning eller ringa in till tingsrätten. Det går att få handlingar skickade per mejl om det önskas.

Med vänlig hälsning

R**e**a N***n
Domstolshandläggare, Avdelning 2, Örebro tingsrätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in