2014-11-10, 11:32
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
Ok tack för svar. Men varför skulle de flygas upp med raket till stationen i rymde o docka när de lika väl kunde ta det lilla rymdskeppet som de gjorde påse andra planeterna? Det var mer det bränsle som jag tänkte på. Att bromsa en sådan rymdfärja måste dra allt bränsle.

Fortfarande värd 10/10 och gjort av ett geni?
Citera
2014-11-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Fortfarande värd 10/10 och gjort av ett geni?

What? Han fick ju svar på den frågan.

Vad är ditt problem med den här filmen egentligen?
Citera
2014-11-10, 11:53
Medlem
PuffTheDragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Jepp, för du vet säkert mycket mer om teoretisk fysik än den här snubben: http://en.wikipedia.org/wiki/Kip_Thorne
Ja och det visar sig faktiskt vara så att...
På sida 24 här finns ett diagram som visar strukturen för ett s.k Kerr-Black Hole.
Senast redigerad av PuffTheDragon 2014-11-10 kl. 12:26.
Citera
2014-11-10, 12:18
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSL

Du glömmer att alla vi som uppskattar filmen tillhör en sekt som måste motarbetas på alla plan!
Citera
2014-11-10, 12:18
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSL

Bara problem med folk som kallar den perfekt och sedan sitter och undrar över en massa misstag.
Och om du kan söka i tråden så har jag skrivit ett inlägg om vilka problem jag tyckte filmen hade så det ger ju svar på din fråga.
Citera
2014-11-10, 12:22
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Du glömmer att alla vi som uppskattar filmen tillhör en sekt som måste motarbetas på alla plan!

Försöker bara få er att vara lite kritiska också innan ni kastar händerna i luften och ger era liv för Christopher Nolan

Sedan har jag inte sagt något om en sekt, du får hålla isär de du lägger ord i munnen på.
Citera
2014-11-10, 12:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Ju mer man läser här inne destu mer mörkrädd blir man. Folk kan inte ha sett mycket film i sitt liv.

Själv tänker jag mest på hur lätt folk kastar iväg högsta betyg, men det ena utesluter väl inte det andra, själv är en femma någonting heligt som man inte bara ger filmer hursomhelst, men sen handlar väl det om smak och tycke. Men ju mer film som man har sett, desto mindre femmor ger man filmer, man får ju då per automatik mer kött på benen för att kritiskt granska filmerna som man ser på.

Sen, varför casta William Devane i en pytteliten roll då han bara är med i en scen... ?
Senast redigerad av Rakii 2014-11-10 kl. 12:36.
Citera
2014-11-10, 12:46
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Försöker bara få er att vara lite kritiska också innan ni kastar händerna i luften och ger era liv för Christopher Nolan

Sedan har jag inte sagt något om en sekt, du får hålla isär de du lägger ord i munnen på.

Jo jag är lite raljerande, du har rätt, borde lägga det på en högre nivå. Sen vill jag påpeka att jag inte gav den 10/10 utan någonstans mellan 8-9.

Jag är nog mer restriktiv med betygssättning än de flesta andra, har bara satt en handfull tiopoängare någonsin (Godfather, The good, the bad and the ugly, 2001, Empire strikes back och möjligtvis Alien och 12 angry men vad jag kan komma på just nu). Har aldrig gett en Nolan-film tio poäng eller ens nio utöver denna. Ändå är det en av de nu aktiva regissörer jag uppskattar mest.
Citera
2014-11-10, 12:47
Medlem
letspanics avatar
Såg filmen nyligen, ger 3 av 5 av följande anledningar:

Senast redigerad av letspanic 2014-11-10 kl. 13:14.
Citera
2014-11-10, 12:55
Medlem
Citat:
Bara problem med folk som kallar den perfekt och sedan sitter och undrar över en massa misstag.
Och om du kan söka i tråden så har jag skrivit ett inlägg om vilka problem jag tyckte filmen hade så det ger ju svar på din fråga.

Ja, och du har väl fått svar på det mesta också. Oftast så är det ju inte misstag, bara bra frågor som folk ställer sig, som det oftast finns intressanta, logiska svar på.

Det här är verkligen en film som blir bättre ju fler gånger man ser den och ju mer man börjar förstå. Hade själv en massa frågor efter första gången, det var nästan det som drog mig in litegrann, att jag ville ha svar på allt det som jag inte riktigt förstod fullt ut då.

Den har verkligen växt och blivit bättre och bättre för varje gång, speciellt efter att jag förstod det som jag först trodde va ett plot hole eller en paradox.

Sen att du har dina åsikter om filmen och tycker att en film blir tramsig direkt den behandlar ämnen som kärlek, eller att du uppfattar det som att folk inte svälter tillräckligt mycket osv är ju inte mycket att göra åt. Det får du ju tycka vad du vill om. Tycker bara det blir lite bajsnödigt när man är på folk om och om igen för att de gillar en film som man själv inte gillar.
Citera
2014-11-10, 12:56
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Såg filmen nyligen, ger 3 av 5 av följande anledningar:

Citera
2014-11-10, 13:07
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Jo jag är lite raljerande, du har rätt, borde lägga det på en högre nivå. Sen vill jag påpeka att jag inte gav den 10/10 utan någonstans mellan 8-9.

Jag är nog mer restriktiv med betygssättning än de flesta andra, har bara satt en handfull tiopoängare någonsin (Godfather, The good, the bad and the ugly, 2001, Empire strikes back och möjligtvis Alien och 12 angry men vad jag kan komma på just nu). Har aldrig gett en Nolan-film tio poäng eller ens nio utöver denna. Ändå är det en av de nu aktiva regissörer jag uppskattar mest.

Nästan samma filmer jag gett 10 alt. 9 till. Gillar Nolan också men just nu känns han som att han är på väg åt Ridley Scott hållet och det är han för ung för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in