Citat:
Ursprungligen postat av
kurrekotte
Det borde enligt mina begränsade kunskaper göra det fullt möjligt att flyga dit med nästan vad som helst.
Detta förutsatt att månen kan behålla sin omloppsbana inuti jordens atmosfär och även att atmosfären inte blir linjärt tunnare i samma utsträckning som idag, vilket jag antar är en förutsättning för att den skall kunna sträcka sig ända till månen. Tänker närmast på Baumgartners ballongresa till stratosfären, där stigningen blev långsammare och långsammare tills den upphörde helt och till slut blev negativ.
Något jag däremot undrar över är hur tidvatten fungerar om inte solen och månens dragningskraft ligger bakom det hela?
Om tidvatten styrs av detta så borde man ju kunna använda det till att verifiera hur väl gravitationsteorier stämmer?
Om tidvatten inte styrs av månen och solens gravitation, så blir det ju väldigt intressant att veta vad som istället skulle vara orsaken till att tidvattenändringar verkar vara betydligt mindre när jorden befinner sig mellan månen och solen och större när månen befinner sig mellan jorden och solen?
Innan någon frågar; Nej, jag kan inte själv använda tidvatten för att räkna ut om månens dragningskraft verkar vara 1/3 eller 12/1 av jordens, men jag utgår från att det både är möjligt och att det har gjorts utav personer som är lite duktigare på området än mig... och spontant misstänker jag att dom hade tjallat för länge sen om dom upptäckte att något inte stämmer. Jag skulle faktiskt vara väldigt förvånad om dessa uträkningar inte gjorts upprepade gånger långt före 1960-talet.
Tror också att det vore fullt möjligt. Undrar bara när helikoptern hade börjat falla mot månen just
med tanke på att det är månen, enligt etablissemanget, som skapar ebb och flod. Det är många hål
i NASA:s påståenden.
Det är också lite märkligt att det krävs så "lite" för att "övervinna" gravitationen. En mystisk kraft
som håller jorden i bana kring solen, månen i sin bana kring jorden. Håller oceanerna på plats trots
att jorden roterar med överljudsfart kring ekvatorn och på ett mirakulöst sätt drar med atmosfären i
rotationen. Månens gravitation är kapabel att lyfta vattnet i oceanerna, inte bra på sidan som vetter
mot månen utan även på det motsatta.
Ingen vet vad gravitation är men alla vet att den finns och hur den verkar eftersom vi har blivit
lärda så. Jag tror inte att det är gravitationen som orsakar tidvattnet utan snarare lufttrycket.
Existerar denna mystiska kraft vi kallar gravitation? Jag har mina tvivel.
Det svåraste är nog att befria sig från livslång indoktrinering och börja tänka i nya banor.