2014-11-09, 11:47
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tha-a.prod.
det tog dig 11-12 dagar
att komma på det där?

gud bevare mig..

/HA

Återigen misslyckas du att svara på frågan. Vad gör den så svår? Du borde ha haft gott om tid, tycker jag. Själv har jag varit utomlands och startat ett bolag och köpt ett hus, och har inte haft möjlighet att skanna mina prenumerationer på Flashback, om det nu intresserar.
Citera
2014-11-09, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Min gissning är att Sebastian väljer Anna. Det verkade ju klicka mellan de redan på slottet och jag tror att Anna kan passa Sebastian väldigt bra. Tror hon är ute efter något seriöst och att hon kan tänka sig att bosätta sig på gården. Som jag skrev tidigare har jag lite svårt att se Marie bo på en gård, hon känns alldeles för ytlig. Tror mest hon vill ha uppmärksamhet och bli känd.

Peter känns lite svårt att veta vem han kommer att välja. Anna-Lena är ju väldigt framåt men Peter verkar ju gilla henne så det är inte omöjligt att han väljer henne även om de är ganska olika. Tror att Helen och Monica är lite för lugna, Peter behöver nog någon med lite mer driv.

Jonathan tror jag kommer välja Ellen. Han verkar mest intresserad av henne och det känns som de är ganska lika varandra, lika barnsliga båda två .

Gissar på att Erik väljer Ida, tror att de skulle kunna passa ihop. Hon är ju precis som Erik själv sa en driven person som vill göra saker och hon är ju även kristen. Mikaela känns alldeles för krävande och hon klagar ju mest. Matilda likaså, hon har nog också börjat tröttna på att Erik inte tar några egna initiativ.

Våra gissningar om hur det slutligen kommer att bli var ju rätt lika ser jag . Det ska bli intressant och se ifall det stämmer när det är dags för det slutgiltiga valet. Och kanske du har rätt när det gäller Peter och Anna-Lena, jag tänkte ju inte i dem banorna men motpoler tenderar ju ibland att dras till varandra och kanske det är så i deras fall.
Citera
2014-11-09, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Våra gissningar om hur det slutligen kommer att bli var ju rätt lika ser jag . Det ska bli intressant och se ifall det stämmer när det är dags för det slutgiltiga valet. Och kanske du har rätt när det gäller Peter och Anna-Lena, jag tänkte ju inte i dem banorna men motpoler tenderar ju ibland att dras till varandra och kanske det är så i deras fall.

Ja absolut Men jag tror inte att man nödvändigtvis måste vara helt lika för att kunna passa ihop. Tror det kan vara svårt om båda är väldigt blyga och har svårt att ta initiativ eller om båda är väldigt framåt och vill bestämma. Det bästa är väl om man kan hitta en balansgång. Så det återstår att se hur det slutar
Citera
2014-11-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ja absolut Men jag tror inte att man nödvändigtvis måste vara helt lika för att kunna passa ihop. Tror det kan vara svårt om båda är väldigt blyga och har svårt att ta initiativ eller om båda är väldigt framåt och vill bestämma. Det bästa är väl om man kan hitta en balansgång. Så det återstår att se hur det slutar

Nej man behöver absolut inte vara helt lika för att kunna passa ihop och få ett långt och lyckligt liv tillsammans . Mina föräldrar är ju ett exempel, mamma sprallig, pappa lugn, den ena kunde liva upp den andra vilket behövdes och han kunde ibland ta ner henne lite på jorden och få henne att tänka till vilket också var bra. Så länge man har vissa grundläggande värderingar gemensamt och en del intressen och kan dela glädje och sorg så tror jag det kan bli hur bra som helst. Just den där balansgången som du skriver om är viktig, om den inte finns så går det nog åt skogen i en del fall. Vet ju ett fall där båda ville bestämma och båda var envisa som synden, det varade ett halvår. Så mötas på halva vägen är viktigt och att aldrig börja ta den andra för givet! Får känslan att Jonathan är en sån som efter ett tag tar tjejen för givet, men det kanske inte alls är så.
Citera
2014-11-09, 13:38
Medlem
Jösses vad brudarna flyr fältet i år Man förstår ju varför de lämnar sebastian. Bakom kulisserna går väl all hans fritid till att göra proteindrinkar, träna och tafsa lite. Verkar vara en väldigt trist och märklig typ. Kändes nästan som han gav tjejen dåligt samvete som lämnade denna veckan. Jonathan verkade iaf rätt positiv och artig att någon självmant lämnade hans gård.
Citera
2014-11-09, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Jösses vad brudarna flyr fältet i år Man förstår ju varför de lämnar sebastian. Bakom kulisserna går väl all hans fritid till att göra proteindrinkar, träna och tafsa lite. Verkar vara en väldigt trist och märklig typ. Kändes nästan som han gav tjejen dåligt samvete som lämnade denna veckan. Jonathan verkade iaf rätt positiv och artig att någon självmant lämnade hans gård.

Jonathan tog det ju ändå bra när Maria valde att lämna. Att han tyckte att hon gjorde rätt om hon inte hade några känslor för honom. Sebastian verkar aningen konstig så jag förstår att tjejerna tröttnar. Var precis som han ville lägga skulden på henne istället för att se till sitt eget beteende. Han verkar väldigt fixerad av att visa upp sig lättklädd och håller på och skyter om sina priser och sina märkliga matvanor. Inte speciellt roligt i längden.
Citera
2014-11-09, 15:01
Medlem
Citat:
Jonathan tog det ju ändå bra när Maria valde att lämna. Att han tyckte att hon gjorde rätt om hon inte hade några känslor för honom. Sebastian verkar aningen konstig så jag förstår att tjejerna tröttnar. Var precis som han ville lägga skulden på henne istället för att se till sitt eget beteende. Han verkar väldigt fixerad av att visa upp sig lättklädd och håller på och skyter om sina priser och sina märkliga matvanor. Inte speciellt roligt i längden.

Ja det kan nog bli lite enahanda för tjejerna när han fokuserar så mycket på dem tre sakerna som du nämner. Att man hela tiden vill visa upp sig lättklädd tycker jag kan tyda lite på att man har en svajande självkänsla. Det är ju människan som ska vara det damerna faller för i första hand. Insidan som ska vara det fina tycker jag. tar det som en osäkerhet hos honom, att han visar sig lättklädd för att han kanske tror att han inte har tillräckligt mycket inre som skulle attrahera..kanske...
Citera
2014-11-09, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja det kan nog bli lite enahanda för tjejerna när han fokuserar så mycket på dem tre sakerna som du nämner. Att man hela tiden vill visa upp sig lättklädd tycker jag kan tyda lite på att man har en svajande självkänsla. Det är ju människan som ska vara det damerna faller för i första hand. Insidan som ska vara det fina tycker jag. tar det som en osäkerhet hos honom, att han visar sig lättklädd för att han kanske tror att han inte har tillräckligt mycket inre som skulle attrahera..kanske...

Tror att hans lättkläddhet har att göra med att han svettas så pass mycket att han föredrar att vara lättklädd (ex med tanke på att han bytte t-shirt mellan varje speeddate). Dessutom var det en väldigt varm sommar, som ni kanske minns.
Gillar dock inte heller hans beteende, när han pratar direkt till kameran verkar han mycket mer sympatisk..
Citera
2014-11-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 68911986
Tror att hans lättkläddhet har att göra med att han svettas så pass mycket att han föredrar att vara lättklädd (ex med tanke på att han bytte t-shirt mellan varje speeddate). Dessutom var det en väldigt varm sommar, som ni kanske minns.
Gillar dock inte heller hans beteende, när han pratar direkt till kameran verkar han mycket mer sympatisk..

Jag tror att han egentligen är en väldigt trevlig person, han är nog bara osäker på sig själv. Känns som han inte har så bra självförtroende och är rädd att inte duga. Är nog en stor omställning att inte längre kunna träna på samma sätt som tidigare, det bidrar säkert också.
Citera
2014-11-09, 16:35
Medlem
Citat:

Exakt, tycker det var ovanligt moget av jonathan att göra och känna på det viset. Han verkade ju besviken när han satt själv framför kameran, men bra gjort att han höll masken tillsammans med henne.
Sebastians adjö var ju däremot smärtsamt att se. Betedde sig som ett tjurigt barn som tappat sin klubba på marken. Han verkade ju som sagt lägga skulden på henne och försöka få henne att må dåligt. Han framställdes ju som totalt annorlunda person i "kontaktannons" avsnitten, så är inte så konstigt att många fick sig en chock. Skulle inte förvåna mig att han tränat extra i några år bara för att vara med i programmet och visa sig extra "hunkig". Boosta självförtroendet. Han trodde nog att han skulle kunna glida genom programmet endast på sitt utseende utan att jobba på sin personlighet. Att han skulle kunna locka massa unga snygga damer Nu får han lära sig att utseende inte är allt.
Citera
2014-11-09, 17:02
Medlem
Idas blogg: http://idisslaa.blogg.se
Citera
2014-11-09, 17:26
Medlem
Citat:
Jag tror att han egentligen är en väldigt trevlig person, han är nog bara osäker på sig själv. Känns som han inte har så bra självförtroende och är rädd att inte duga. Är nog en stor omställning att inte längre kunna träna på samma sätt som tidigare, det bidrar säkert också.

Ja han är säkert ingen dålig person, när Linda besökte honom inför säsongen och han gjorde sin presentation så verkade han väldigt sympatisk. Rädslan att inte duga inför det motsatta könet tror jag vi alla kan känna till och från, vet att jag ofta gör det. Sen har det kanske även med träningen att göra som du säger, hans hjärtfel som gör att han ej kan tävla längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in