2014-11-09, 16:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Tolkar du en snabb helljusblinkning så bör du kanske inte vara ute på vägarna..........

Den slutsatsen var inte särskilt begåvad. Jag tolkar det så oavsett om jag är ute på vägarna eller inte. Det har för övrigt inte med mig att göra eftersom jag aldrig råkar ut för det. Jag kör för fort.
Senast redigerad av HerrGickhan 2014-11-09 kl. 16:58.
Citera
2014-11-09, 17:44
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du menar att de ska ligga spik på, eller menar du att de ska ligga mer över eller under? Skylten visar ju inte en minimihastighet.

Så du menar att man ska hålla 40 på en 50 väg?! Det är ju faktiskt de som skapar irritation för bilarna som är bakom och försöker köra om.. När jag kör så håller jag högst 5 km/h över men vid skolor under skoltid så håller jag lägre hastighet..

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Ännu en som genom sitt beteende o irritation över laglydiga personer är en fara i trafiken. Kan du inte respektera de som kör lagligt rekomenderar jag dig en cykel. De är dessutom billiga nu umder lågsässong.

Stör mig inte alls på de som kör lagligt! Så länge de inte kör ca 5 km/h under eller mer...
Citera
2014-11-09, 17:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Så du menar att man ska hålla 40 på en 50 väg?! Det är ju faktiskt de som skapar irritation för bilarna som är bakom och försöker köra om.. När jag kör så håller jag högst 5 km/h över men vid skolor under skoltid så håller jag lägre hastighet...

Jag vet inte var i mitt inlägg du ser att jag "menat" det. Det är din tolkning. Jag ställde en fråga som du ännu inte svarat på, nämligen:

Tror du att skyltarna anger minimihastighet?
Citera
2014-11-09, 18:24
Medlem
man kan störa sig på dessa överklassfjantar i sina dyrare bilar som kör ut från stopskylt så man får bromsa in kraftigt för att inte trycka in baken dessa.. och när man sen tutar på dom får man fingret tillbaka..
Citera
2014-11-09, 18:24
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Jag vet inte var i mitt inlägg du ser att jag "menat" det. Det är din tolkning. Jag ställde en fråga som du ännu inte svarat på, nämligen:

Tror du att skyltarna anger minimihastighet?

Nej men är det en viss hastighet så ska man hålla DEN hastigheten, varken mer (som jag gör) eller mindre!
Citera
2014-11-09, 18:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nej men är det en viss hastighet så ska man hålla DEN hastigheten, varken mer (som jag gör) eller mindre!

Nej, det är en maximal hastighet som enligt lag inte får överskridas.
Citera
2014-11-09, 18:34
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Nej, det är en maximal hastighet som enligt lag inte får överskridas.

Men har man lite vett så håller man inte heller 5-10 km/h lägre än den tillåtna hastigheten Oftast är det äldre tanter o herrar som gör det.
Citera
2014-11-09, 18:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Men har man lite vett så håller man inte heller 5-10 km/h lägre än den tillåtna hastigheten Oftast är det äldre tanter o herrar som gör det.

Fast egentligen är det en annan diskussion. Det är uttryck för personer som är osäkra och kanske egentligen inte borde ha körkort. Hastigheten är visserligen en faktor [och när den blir tillräckligt hög, den värsta] vad gäller skador i trafiken.

Det kan ju finns sådana som kör långsammare än 50 helt enkelt av det skälet att situationen inte medger högre fart.
Citera
2014-11-09, 19:05
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Stör mig inte alls på de som kör lagligt! Så länge de inte kör ca 5 km/h under eller mer...
Om folk kör saktare än mig så kör jag om. Det är allt.
Men du stör dig inte på de som kör lagligt. Vad kallar du det för att störa sig på de som kör 5km/h under lagstadgad maxhastihet i så fall?
Citera
2014-11-09, 19:46
Medlem
lodiseN666s avatar
Avskyr fjantar som nästan stannar in i rondeller (fast att det inte äns finns någon bil där"

Fjantar som inte kan gasa lite jävla granna när de blir grönt så några mer än bara den bilen hinner köra.

Nollor som ligger i vänsterkörfält i exakt hastighet (kör om på högersidan"

I princip alla som inte kan hålla ögonen framför bilen och planera körningen så det slipper bli onödiga bromsningar m,m
Citera
2014-11-09, 19:49
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lodiseN666
Avskyr fjantar som nästan stannar in i rondeller (fast att det inte äns finns någon bil där"

Fjantar som inte kan gasa lite jävla granna när de blir grönt så några mer än bara den bilen hinner köra.

I princip alla som inte kan hålla ögonen framför bilen och planera körningen så det slipper bli onödiga bromsningar m,m
Haha håller med dig på samtliga punkter.
Citera
2014-11-09, 19:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lodiseN666

Inte ens torde du mena.

Den sista meningen har du helt rätt i. Det handlar ju om att ligga ett antal steg före i tanke så att man har beredskap i handling för det som sker innan det sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in