2014-11-08, 17:24
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det var KJ själv som drog upp historien med oralsex. Enda anledningen som jag ser det, var för att själv framstå i bättre dagar. Att en åklagare spinner vidare på det, är hans eget fel. Löjligt att se hur han diktar ihop det mesta i förhören.

Var det inte så att han först förnekade att de hade haft sex. Sen förklarade han det med att han inte ville avslöja det ifall att VB bara var förvunnen. Han visste alltså inte att hon var mördad. Hänsynsfull den killen.
Citera
2014-11-08, 17:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns mer som talar för sex.
- VB:s övernattning i januari.
- Kärleken till MB var inget hinder för sex med andra.

Men, som sagt, sex eller inte är inte det viktigaste. Det viktigaste är att åklagaren "bevisar" att sexet måste ha skett medan VB messade, och det gjorde att domstolen inte trodde honom. Ett bevis baserat på falska grunder, dvs vad jag kallar falskt bevis.

Men varför opponerar sig inte KJ då? Varför säger inte KJ "Nej det där stämmer inte"? Han hakar liksom på och säger att han inte vet om VB messade medan han utförde oralsex på henne, för att han hade blicken någon annanstans. Var då undrar den som frågar.. I VBś underliv svarar KJ.
Hade han gjort det om någon la ord i munnen på honom? Tveksamt tycker jag.
Citera
2014-11-08, 17:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men varför opponerar sig inte KJ då? Varför säger inte KJ "Nej det där stämmer inte"? Han hakar liksom på och säger att han inte vet om VB messade medan han utförde oralsex på henne, för att han hade blicken någon annanstans. Var då undrar den som frågar.. I VBś underliv svarar KJ.
Hade han gjort det om någon la ord i munnen på honom? Tveksamt tycker jag.
Därför att han är naiv och trodde på åklagaren. Han trodde att messandet måste ha skett under sexet.
Citera
2014-11-08, 18:43
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det här vittnet som aldrig var hört av polisen? Om det vittnet är trovärdigt som minskar det sannolikheten för att det finns något sängmysterium (Vilket ju i sig inte utesluter att något annat föremål burits ut dagarna efter VB:s försvinnande, får påminna om att det aldrig blev utrett om KJ:s bokhylla försvann i urstädningen i januari och vi har väl också de mystiska ljuden från lägenheten dagarna efter som ett vittne rapporterade om). Å andra sidan dyker det upp några fler försvunna eggvassa föremål om jag förstått saken rätt.

Utgår ifrån att det är bokhyllan i hallen som ses bäras ut den 7 maj. Gör det antagandet utifrån WL´s vittnesmål. Ung. angivna mått stämmer också.
Citera
2014-11-08, 18:44
Medlem
Citat:
Därför att han är naiv och trodde på åklagaren. Han trodde att messandet måste ha skett under sexet.

Kan du förklara om hans försvarsadvokater är helt bakom flötet och i sådant fall "inte" uppmärksammat detta "falska bevis" enligt dig som du lägger fram i tråden.

Är du nu så desperat att du bara famlar i mörker efter att alla dina olika påståenden och utpekanden i tråden fallit pladask. Vad blir nästa, kan det möjligen vara något kommatecken i domarna som blir ditt sista halmstrå så tråden lever vidare.
Citera
2014-11-08, 18:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Utgår ifrån att det är bokhyllan i hallen som ses bäras ut den 7 maj. Gör det antagandet utifrån WL´s vittnesmål. Ung. angivna mått stämmer också.
Jag ser ingen bokhylla i hallen på WL:s lägenhetsskiss på sid 1316. Jag hittar heller inget om en bokhylla i en hall i WL:s vittnesmål.
Citera
2014-11-08, 18:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Kan du förklara om hans försvarsadvokater är helt bakom flötet och i sådant fall "inte" uppmärksammat detta "falska bevis" enligt dig som du lägger fram i tråden.

Är du nu så desperat att du bara famlar i mörker efter att alla dina olika påståenden och utpekanden i tråden fallit pladask. Vad blir nästa, kan det möjligen vara något kommatecken i domarna som blir ditt sista halmstrå så tråden lever vidare.
Nej, det kan jag inte, kan du? Det fanns tveklöst tid för sex efter VB:s sista SMS.
Citera
2014-11-08, 19:01
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Jag ser ingen bokhylla i hallen på WL:s lägenhetsskiss på sid 1316. Jag hittar heller inget om en bokhylla i en hall i WL:s vittnesmål.

Nr 4, mellan kök och vardagsrum. Senast WL såg lägenheten, i april månad.
Citera
2014-11-08, 19:06
Medlem
Citat:

Citat:
Nej, det kan jag inte, kan du? Det fanns tveklöst tid för sex efter VB:s sista SMS.

Svara på min fråga, hur kan två advokater och ett biträde missat ditt/dina "falska bevis" som du presenterat.

Du förespeglar gång efter annan att det har av åklagaren presenterats "falska bevis" på ett antal punkter men då dina påståenden dissekeras så har de ingen som helst bärighet mer än i dina fantasier.

Du skriver på ett sådant sätt och upprepat i tråden om diverse olika "falska bevis" för att få dem till trådsanningar, för så kan det uppfattas för dem som inte följt med i tråden under lång tid.
Nu skjuts dina "falska bevis" ballonger ned av seriösa trådföljare så din förhoppning om att få fram dina fantasier som trådsanningar därmed omintetgöres.
Citera
2014-11-08, 19:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Svara på min fråga, hur kan två advokater och ett biträde missat ditt/dina "falska bevis" som du presenterat.

Du förespeglar gång efter annan att det har av åklagaren presenterats "falska bevis" på ett antal punkter men då dina påståenden dissekeras så har de ingen som helst bärighet mer än i dina fantasier.

Du skriver på ett sådant sätt och upprepat i tråden om diverse olika "falska bevis" för att få dem till trådsanningar, för så kan det uppfattas för dem som inte följt med i tråden under lång tid.
Nu skjuts dina "falska bevis" ballonger ned av seriösa trådföljare så din förhoppning om att få fram dina fantasier som trådsanningar därmed omintetgöres.
Jag har svarat att jag inte vet, och har frågat dig. Ifrågasätter du att det fanns tid för sex efter VB:s sista SMS och att åklagarens påstående om att hon måste ha messat under sexet inte är sant?
Citera
2014-11-08, 19:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nr 4, mellan kök och vardagsrum. Senast WL såg lägenheten, i april månad.
Jag tycker den ser ut att stå i vardagsrummet, men det spelar ingen roll. På WL:s skiss finns en bokhylla, och den kan mycket väl ha haft rätt mått.
Citera
2014-11-08, 21:04
Medlem
Citat:
Jag har svarat att jag inte vet, och har frågat dig. Ifrågasätter du att det fanns tid för sex efter VB:s sista SMS och att åklagarens påstående om att hon måste ha messat under sexet inte är sant?

Ja jag inte bara ifrågasätter utan också är aningen säker på att de inte hade sex och definitivt inte frivilligt från offrets sida. Att offret efter ha försökt nå 112 sedan skulle snaska kotte frivilligt åt denna skithög är högst osannolikt.

Hans historia höll inte och det gick ej heller varesig TR eller HR på så din ballong är nedskjuten igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in