2014-11-17, 16:10
  #92473
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vilket väl inte behöver utesluta att några av dessa nya är resultatet av offrets kamp
mot sin blivande baneman.

Vad vi vet är att KJ har märken på kroppen som han har åsamkat sig själv genom åren. Ev tillkommande, orsakade av annan person, kan aldrig bli något mera än spekulationer förstås.
Citera
2014-11-17, 16:19
  #92474
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag skrev "våldet mot henne var med stor sannolikhet överraskande och oförutsägbart"

Detta har gjort henne oförmögen att försvara sitt liv, ett slag i skallen och det blir dimmigt för att inte säga en kortare medvetslöshet eller omtöckning och hon var därmed försatt ur stridbart skick. Hon kan mycket väl lidit oerhört av det våld som därefter följde och att det var utdraget vittnar om stickskadorna, både fram och baksida av kroppen samt antalet stickskador.

Behöver jag vara med tydlig eller räcker detta Q.
Jag har påstått varken det ena eller det andra.

Rättsläkaren har inte sagt att VB har dött en plågsam död, som Pastakrydda påstod att hon har sagt. Är det tydligt nog för dig?
Citera
2014-11-17, 16:55
  #92475
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ärr, både nya och årsgamla, som är orsakade av ett omvittnat självskadebeteende.
Nej, man säger att det på armarna stämmer överens med den versionen - inte att man kan slå fast att det faktiskt är så ... Det KAN vara som han säger..

Men det på bogen ställer andra frågor.

Armarna kan han dessutom ha rivit på själv i syfte att dölja rivmärken från henne..
Citera
2014-11-17, 16:57
  #92476
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har påstått varken det ena eller det andra.

Rättsläkaren har inte sagt att VB har dött en plågsam död, som Pastakrydda påstod att hon har sagt. Är det tydligt nog för dig?
Om hon var vid medvetande var det en utdragen död med långt lidande .. Det är vad som sägs .. Vi utgår nu alltså ifrån att du har bestämt dig för att hon var medvetslös..


Skadan i hjärtat var väldigt liten, mindre än en cm. Det innebär att man förblöder
långsamt. Utifrån skadebilden har det varit fråga om en mer sipprande blödning och
ett utdraget dödsförlopp.

TR sid 44

De många sticken
mot bröstkorgens fram- och baksida medför dock att gärningen, oavsett vad som
kan ha föregått denna, präglats av stor hänsynslöshet. Skäl saknas vidare att sätta
ifråga riktigheten av rättsläkarens bedömning att fråga varit om ett utdraget
dödsförlopp. Detta har varit ägnat att öka lidandet för VB.

TR sid 84
Citera
2014-11-17, 17:49
  #92477
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Menar du att hon slogs medvetslös innan hon dödades? Det är lika troligt som att hon stryptes till medvetslöshet innan hon dödades. Och styrker inte alls det Pastakrydda skrev, att rättsläkaren har sagt att VB hade en plågsam död.

Jag har inte haft tiden att efterforska efter var jag läst det, jag var (tycker jag) tydlig med att jag läst det någonstans men inte säker på var. Jag lovar att jag ska söka men just nu har jag lite ont om tid.. Hoppas ni har överseende med det.
Citera
2014-11-17, 17:53
  #92478
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ett utdraget dödsförlopp brukar vara synonymt med plågsam död om vederbörande är vid medvetande...

Skadan i hjärtat var väldigt liten, mindre än en cm. Det innebär att man förblöder
långsamt. Utifrån skadebilden har det varit fråga om en mer sipprande blödning och
ett utdraget dödsförlopp.

TR sid 44

De många sticken
mot bröstkorgens fram- och baksida medför dock att gärningen, oavsett vad som
kan ha föregått denna, präglats av stor hänsynslöshet. Skäl saknas vidare att sätta
ifråga riktigheten av rättsläkarens bedömning att fråga varit om ett utdraget
dödsförlopp. Detta har varit ägnat att öka lidandet för VB.

TR sid 84



Eftersom man inte vet om hon var vid medvetande eller inte kan man inte med säkerhet tala om lidande och dödsångest --- så bestäm dig för vad du själv vill ha för linje -- vaken och led eller nedslagen och medvetslös.

Tack Micro113 Hade jag läst alla inlägg innan jag postade mitt hade jag kunnat ge dig cred direkt. Gör det här och nu istället. Detta är vad jag tolkar som en plågsam död. Men det kan ju vara jag som har svårt med läsförståelse också.
Citera
2014-11-17, 17:56
  #92479
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag har inte haft tiden att efterforska efter var jag läst det, jag var (tycker jag) tydlig med att jag läst det någonstans men inte säker på var. Jag lovar att jag ska söka men just nu har jag lite ont om tid.. Hoppas ni har överseende med det.
Jag tycker det är tydligt att du påstår.
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag har läst Rättsläkarens utlåtande, han ansåg att VB dött en plågsam död, däremot kan man bli medvetslös.

I*a ändrar inte faktumet att KJ tagit stryptag på henne. Hon återkommer med uppgiften om det. Har du någon tanke kring varför hon inte sa det på en gång? Jag kan tänka mig att hon resonerat fram o tillbaka huruvida hon skulle berätta detta eller ej.

I*a klarade sig ja. Tack och lov! Tyvärr gjorde inte VB det.
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Tack Micro113 Hade jag läst alla inlägg innan jag postade mitt hade jag kunnat ge dig cred direkt. Gör det här och nu istället. Detta är vad jag tolkar som en plågsam död. Men det kan ju vara jag som har svårt med läsförståelse också.
Det står inte ett ord om plågsam död.
Citera
2014-11-17, 17:57
  #92480
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vet inte vad som gällde, jag vet bara att Pastakrydda saknar belägg för sitt påstående att rättsläkaren har sagt att VB dog en plågsam död.

Då får du säga det till Tingsrätten och inte skjuta budbäraren. Tingsrätten är väl ett belägg för mitt påstående. Ge belägg för att blod skulle vara planterat tack. Du har inga belägg för det och vi kan alltså lämna det därhän?

Hur går det med samlandet till det ljuskygga materialet till resningsansökan?
Citera
2014-11-17, 18:02
  #92481
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tycker det är tydligt att du påstår.


Det står inte ett ord om plågsam död.

Driver du med mig? Vad innebär detta då tycker du? En snabb död?

Skadan i hjärtat var väldigt liten, mindre än en cm. Det innebär att man förblöder
långsamt. Utifrån skadebilden har det varit fråga om en mer sipprande blödning och
ett utdraget dödsförlopp.

Skäl saknas vidare att sätta
ifråga riktigheten av rättsläkarens bedömning att fråga varit om ett utdraget
dödsförlopp. Detta har varit ägnat att öka lidandet för VB.
TR sid 84

Att öka lidandet och att det varit ett utdraget dödsförlopp innebär alltså inte för dig plågsamt?



Dödsångest någon?
Citera
2014-11-17, 18:10
  #92482
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Då får du säga det till Tingsrätten och inte skjuta budbäraren. Tingsrätten är väl ett belägg för mitt påstående. Ge belägg för att blod skulle vara planterat tack. Du har inga belägg för det och vi kan alltså lämna det därhän?

Hur går det med samlandet till det ljuskygga materialet till resningsansökan?
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Driver du med mig? Vad innebär detta då tycker du? En snabb död?

Skadan i hjärtat var väldigt liten, mindre än en cm. Det innebär att man förblöder
långsamt. Utifrån skadebilden har det varit fråga om en mer sipprande blödning och
ett utdraget dödsförlopp.

Skäl saknas vidare att sätta
ifråga riktigheten av rättsläkarens bedömning att fråga varit om ett utdraget
dödsförlopp. Detta har varit ägnat att öka lidandet för VB.
TR sid 84

Att öka lidandet och att det varit ett utdraget dödsförlopp innebär alltså inte för dig plågsamt?



Dödsångest någon?
Som jag har förklarat flera gånger förut, en medvetslös människa plågas inte.

Rättsläkaren påstod aldrig att VB plågades.
Citera
2014-11-17, 18:19
  #92483
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Som jag har förklarat flera gånger förut, en medvetslös människa plågas inte.

Rättsläkaren påstod aldrig att VB plågades.

Du läser ju som Fan läser bibeln. Så nu skapar du en trådsanning om att VB VAR medvetslös? Var finns det att läsa att VB fastställt var medvetslös?

Du glömde svara på frågan gällande resningsansökan?
Citera
2014-11-17, 18:51
  #92484
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Du läser ju som Fan läser bibeln. Så nu skapar du en trådsanning om att VB VAR medvetslös? Var finns det att läsa att VB fastställt var medvetslös?

Du glömde svara på frågan gällande resningsansökan?
Vem är det som läser vad som vem här? Jag har aldrig påstått att VB var medvetslös, men du påstod att rättsläkaren skrev att VB dog en plågsam död, vilket var ett försök till trådsanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in