2014-10-22, 22:19
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Konstigt. Pastakrydda kommer med en obelagd uppgift från en vän till MB, och hela bergklubben ropar halleluja. Pastakrydda sa i tråden att hon har sagt till mig vad samtalet handlar om, och det var inte av en sådan dignitet att man skriver upp, eller minns, tid och längd. Men ingen i bergklubben ifrågasätter. Men det spelar ingen roll, MB har fortfarande inte alibi för tiden efter kl 21:30, då VB sannolikt var på Lejonbacksvägen.

Tror du misstagit dig. Vi behöver inte ropa halleluja, han är bara dömd på flashback av
några individer. Och inte i verkligheten för där sitter KJ. Men hade inte varit fel att se dig, ändra din åsikt. Men det lär aldrig hända. Jag bryr mig inte om samtalet speciellt, men det bevisar att han tar sig tid att prata telefon. I lugn och ro antagligen hemma, strax före han ska enligt dig plocka upp VB och sedan döda henne. Eftersom du utgår efter att klockan skulle bli runt 22:00, då VB kommit fram till MB. Det är bara ett ytterligare bevis, på att du inte tänkt igenom dina hypoteser ordentligt.
Citera
2014-10-22, 22:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Tror du misstagit dig. Vi behöver inte ropa halleluja, han är bara dömd på flashback av
några individer. Och inte i verkligheten för där sitter KJ. Men hade inte varit fel att se dig, ändra din åsikt. Men det lär aldrig hända. Jag bryr mig inte om samtalet speciellt, men det bevisar att han tar sig tid att prata telefon. I lugn och ro antagligen hemma, strax före han ska enligt dig plocka upp VB och sedan döda henne. Eftersom du utgår efter att klockan skulle bli runt 22:00, då VB kommit fram till MB. Det är bara ett ytterligare bevis, på att du inte tänkt igenom dina hypoteser ordentligt.
Då ber jag dig igen att peka ut var jag skriver att MB skulle plocka upp VB, så jag kan försöka förklara vad det är du har missförstått.
Citera
2014-10-22, 22:30
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej ska man hålla på på den nivån så kan man påpeka att i FB konversationen så framgår det att då VB och KJ tidigare var tillsammans så behandlade han henne väldigt illa. Det framgår och han erkänner det. Att han ber om ursäkt betyder ingenting för så gör män som beter sig illa. Så blir dom förlåtna och så fortsätter det i samma visa.

Jag kan ju även kasta misstankar mot KJś far och mor då, eftersom rykten säger att KJś mor tyckt att VB lika gärna kan dö, om hon var gravid med KJś fars barn. Elaka rykten kanske orsakade VBś död. Kanske kan gå så långt som att kalla det dödshot?

Jag tycker även att det känns illa att en vän kommer hem till KJ för KJ behövde dricka alkohol för han mår dåligt och visar vännen en artikel om mordet. Om han mådde så dåligt över att hans fd flickvän varit försvunnen, varför ringde han inte ett enda samtal till henne? Eller varför skrev han inget på Facebook? På hennes Facebook?

Det känns bra att MB är hörd och det känns bra att AN är hörd. Det visar att dom arbetade ur många synvinklar. Det visade även att man kunde bortse från dom som misstänkta och varför vet polisen. Allt står som sagt inte i FUP. MB är som sagt inte den som stod åtalad. Det var KJ. KJ fälldes.

Citat:
Du behöver inte svara i tråden. Nej, jag kan fortfarande ifrågasätta.

Jag kan också ifrågasätta men det har jag inget för? Och kör inte med ditt "det har vi diskuterat i tråden" för det har vi gjort med ditt ältande med.
Citera
2014-10-22, 22:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det står i FUP om avsugning i bilen.
Det hittar jag inte. Men om det står så ger han alltså två olika versioner.

På sid 990 säger han att han använde Terranon och Caddyn vid sex. Terranon tänkte han 24 maj ge till AN:s dotter, vilket naturligtvis var omöjligt i den situation som du beskrev, Caddyn avyttrade han 24 augusti, så det var ingen brådska. Det rimmar illa med din förklaring.

Tillägg: Nu har jag hittat det. Avsugningen skedde i Caddyn, som han avyttrade efter 3,5 månader. Men varför Terranon?
Senast redigerad av Quarrel 2014-10-22 kl. 22:40.
Citera
2014-10-22, 22:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det hittar jag inte. Men om det står så ger han alltså två olika versioner.

På sid 990 säger han att han använde Terranon och Caddyn vid sex. Terranon tänkte han 24 maj ge till AN:s dotter, vilket naturligtvis var omöjligt i den situation som du beskrev, Caddyn avyttrade han 24 augusti, så det var ingen brådska. Det rimmar illa med din förklaring.

Tillägg: Nu har jag hittat det. Avsugningen skedde i Caddyn, som han avyttrade efter 3,5 månader. Men varför Terranon?

Fråga MB. Men det spelar ingen roll egentligen (även om jag fått PM om varför) för han liksom du o jag har rätt att sälja våra ägodelar och det har inget alls med detta mord att göra.

Vad tycker du om KJs tidigare sätt mot VB? Om KJś mammas dödshot mot VB?
Citera
2014-10-22, 22:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Fråga MB. Men det spelar ingen roll egentligen (även om jag fått PM om varför) för han liksom du o jag har rätt att sälja våra ägodelar och det har inget alls med detta mord att göra.

Vad tycker du om KJs tidigare sätt mot VB? Om KJś mammas dödshot mot VB?
Självfallet har han rätt att sälja sina ägodelar, det var inte jag som frågade om anledningen. Jag bara invände mot ditt svar på zemixons fråga. Det rimmar illa.

KJ:s tidigare sätt mot VB har jag inte tänkt på, men det råder ingen tvekan om att VB tog initiativ till att de träffades 4 maj. Ryktet om KJ:s mammas dödshot har jag inte hört förut, men jag utesluter ingen som mördare.
Citera
2014-10-22, 23:03
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Då ber jag dig igen att peka ut var jag skriver att MB skulle plocka upp VB, så jag kan försöka förklara vad det är du har missförstått.

Ja du svarade inte på mina frågor. Har du inte hela tiden påstått att VB 21:30 var på väg till MB? Det betyder att hon skulle kommit fram till MB runt 22:00. Antingen kom hon fram till MB eller inte. Du sa nyligen att jag hade fel, i att du sagt att VB skulle ha knackat på hos MB. Alternativet måste då vara att hon blivit upphämtad av MB. Eller har du ett ytterligare alternativ som undgått mig?
Citera
2014-10-22, 23:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja du svarade inte på mina frågor. Har du inte hela tiden påstått att VB 21:30 var på väg till MB? Det betyder att hon skulle kommit fram till MB runt 22:00. Antingen kom hon fram till MB eller inte. Du sa nyligen att jag hade fel, i att du sagt att VB skulle ha knackat på hos MB. Alternativet måste då vara att hon blivit upphämtad av MB. Eller har du ett ytterligare alternativ som undgått mig?
Jag har aldrig påstått att VB knackade på hos MB, men har det som hypotes. Är det det du har missförstått?
Citera
2014-10-22, 23:09
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Självfallet har han rätt att sälja sina ägodelar, det var inte jag som frågade om anledningen. Jag bara invände mot ditt svar på zemixons fråga. Det rimmar illa.

KJ:s tidigare sätt mot VB har jag inte tänkt på, men det råder ingen tvekan om att VB tog initiativ till att de träffades 4 maj. Ryktet om KJ:s mammas dödshot har jag inte hört förut, men jag utesluter ingen som mördare.

Framgår i FUP

Zemixon ställer inga frågor. Hen kör sitt eget patetiska race

Tillägg: Sid 188 Fup

Bengt sa att han vill lämna information till polisen angående att han hört flera personer säga
att Vatchareeya var gravid när hon dog. Bengt uppgav att han även hört att det var Kristoffers
pappa som var far till barnet. Bengt berättade vidare att ryktet säger att när Kristoffers
mamma fått veta detta ska hon ha sagt: - Om så är fallet är det lika bra att Vatchareeya är
död. Detta ska Kristoffers mamma ha sagt innan Vatchareeya försvann
Senast redigerad av Pastakrydda 2014-10-22 kl. 23:15.
Citera
2014-10-22, 23:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har editerat mitt inlägg. Där står sidhänvisning och citat
Tack. Jag har läst och klassat ryktet.

Men har jag uppfattat rätt att din vän skrev upp tid och längd på i min uppfattning banala samtalet i en kalender? Och när skedde förhöret? Jag tycker att detta definitivt bör ha funnits med i FUP. Men FUP har fler brister än så.
Citera
2014-10-23, 00:02
Medlem
Citat:
Tack. Jag har läst och klassat ryktet.

Men har jag uppfattat rätt att din vän skrev upp tid och längd på i min uppfattning banala samtalet i en kalender? Och när skedde förhöret? Jag tycker att detta definitivt bör ha funnits med i FUP. Men FUP har fler brister än så.
Du må möjligen anse att samtalet skulle ha varit redovisat i FUP men utevaron utgör definitivtivt ingen brist och det är du vid det här laget väl medveten om. Förundersökningen är en sammanställning av material för betydelse av åtalet och ingen skvallertidning. Jag har upprepade gånger redovisat att det inte bara saknas lagstöd för att ha utrett MB vidare utan att det tvärtom hade brutit mot lagen. Det är vidare inte alls uteslutet att ett underlag för samtalet finns i slasken eftersom det är där det hör hemma.
Citera
2014-10-23, 00:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Du må möjligen anse att samtalet skulle ha varit redovisat i FUP men utevaron utgör definitivtivt ingen brist och det är du vid det här laget väl medveten om. Förundersökningen är en sammanställning av material för betydelse av åtalet och ingen skvallertidning. Jag har upprepade gånger redovisat att det inte bara saknas lagstöd för att ha utrett MB vidare utan att det tvärtom hade brutit mot lagen. Det är vidare inte alls uteslutet att ett underlag för samtalet finns i slasken eftersom det är där det hör hemma.
Det gör taxikvittot också, i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in