2014-11-06, 08:17
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredu
Jag brukar ibland få rätt så mycket empati/sympati under mina buprenorfin rus, särskilt när ruset börjar avta. Händer det också åt någon annan, och vad kan det bero på?

När ruset avtar för mig blir jag lättirriterad och vill ha mer, eller en benso
Citera
2014-11-06, 15:17
Medlem
KringExs avatar
Någon som tycker att det funkar att boosta sub med grapefrukt?
Citera
2014-11-06, 15:20
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredu
Jag brukar ibland få rätt så mycket empati/sympati under mina buprenorfin rus, särskilt när ruset börjar avta. Händer det också åt någon annan, och vad kan det bero på?
Är tvärtom för mig. Blir jävligt lättretlig och hatar allt och alla i princip i flera dagar efteråt pga dess långa halveringstid som gör dalgången överdrivet lång. Å andra sidan sitter ruset i så underbart länge när toleransen är noll. Hatkärlek det där buprenorfinet.
Citera
2014-11-06, 19:04
Medlem
JanDolmes avatar
Enligt mig själv så brukar mitt tålamod vara bra när det kommer sub. Dom gångerna jag brukarna bli arg är när jag tagit ganska mycket eller blandat med tramadol. Tar jag en normaldos så blir jag bara glad och social.
Citera
2014-11-06, 20:13
Medlem
FuGeeLalas avatar
Hur är det att mixa buprenorfin och dissociativa substanser?
Upplevelse? Risker?

edit: 3-meo-pcp mer specifikt.
Citera
2014-11-07, 16:30
Medlem
Vad för skillnad på bör man få om man börjar ta varannan dag istället för varje dag? Har tagit varje dag i ca 2 månader innan det tog ja bara 3-5 ggr i veckan. Känner att jag skulle kunna få mer utav ruset.

Om jag tar varannan dag kommer det va lättare att hoppa av det sen? Alltså som en slags nertrappning men att man istället börjar ta varannan dag sen efter ett tag var tredje osv osv.

Och lär toleransen gå ner? Ligger på ca 1,5 mg för en fin kick i dagsläget! I början låg ja på typ 0.3 haha.

Tacksam för svar!
Citera
2014-11-07, 20:50
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Tyvärr stämmer det, men man lär sig älska substansen på ett annat sätt när det inte är "spännande" längre. Man kan ju som sagt köra IV, gärna med en xanor i lösningen. Då noddar du kan jag lova. Ingen skjuts men du är i "noddstadie" från att det slår tills det är dags för nästa skott!
Nää noddar inte på att ta sub iv. men noddar rielt med massa benz+sub men då noddar jag på ett oskönt sätt. De jag vill få ut av opiaterna är de jag uplevde första gångerna och de var på tradolan.
Jag låg i sängen svetten bara rann. Euforiskt som satans. kunde aldrig somna men kunde inte hålla ögonen uppe, All musik förvandlades imina öronen till underbara toner jag uplevde att allt var så skönt.
Men dom gånger i dags läge jag försöker få något av de där så blir de lobb eller en sväng på sjukan
Citera
2014-11-07, 20:54
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cOMANDER4
Vad för skillnad på bör man få om man börjar ta varannan dag istället för varje dag? Har tagit varje dag i ca 2 månader innan det tog ja bara 3-5 ggr i veckan. Känner att jag skulle kunna få mer utav ruset.

Om jag tar varannan dag kommer det va lättare att hoppa av det sen? Alltså som en slags nertrappning men att man istället börjar ta varannan dag sen efter ett tag var tredje osv osv.

Och lär toleransen gå ner? Ligger på ca 1,5 mg för en fin kick i dagsläget! I början låg ja på typ 0.3 haha.

Tacksam för svar!
jag kör 10mg om dagen står igentligen på 4mg men kan aldrig låta bli att fylla på i hopp om att jag ska bli påverkad gör samma misstag jämt.
Men jag tror inte de påverkar så mycke kroppen lär sig nog din diet med varanan dag skulle jag gissa på.
Men ja skulle hjärna vilja veta hur de är om man någon gång ilivet ska sluta man vågar knappt tänka tanken. Men ja skulle tro att i längden så kanske de är bra att köra varanan dag. Ja ghar börjat fundera på om man skulle försöka sig på så låg dos som möjligt i veckan knappt någotalls men ja vet inte man kanske börjar upleva abstinens då de kanske någon annan kan svara på
Citera
2014-11-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
jag kör 10mg om dagen står igentligen på 4mg men kan aldrig låta bli att fylla på i hopp om att jag ska bli påverkad gör samma misstag jämt.
Men jag tror inte de påverkar så mycke kroppen lär sig nog din diet med varanan dag skulle jag gissa på.
Men ja skulle hjärna vilja veta hur de är om man någon gång ilivet ska sluta man vågar knappt tänka tanken. Men ja skulle tro att i längden så kanske de är bra att köra varanan dag. Ja ghar börjat fundera på om man skulle försöka sig på så låg dos som möjligt i veckan knappt någotalls men ja vet inte man kanske börjar upleva abstinens då de kanske någon annan kan svara på

Ja asså när jag tar höga doser varje dag ett tag så försvinner ju ruset mer och mer, men då kan de räcka med bara några dagars uppehåll, ibland bara en dag så får man en fin kick sen när man kör igen och toleransen går även ner lite vill jag tro! Så det är värt det tycker jag! Gäller bara att försöka tänka att om jag inte tar idag så kommer ja känna fan så mkt mer imorgon istället för att jaga drake som man aldrig fångar!

Min uppfattning och erfarenhet är att väldigt små doser fortfarande håller abstinensen borta även om man har hög tolerans ! Du kan ju testa! Om det verkligen känns för jävligt sen är de bara o ta mer ju men abstinens lär försvinna sålänge man bara får i sig något korn.

Och halveringstiden är ju så lång så att man skulle kunna gå 72 timmaer sen ens sista dos utan att den fysiska abstinens tar vid! Så det är ju inteså svårt att ta subutex varannan dag iställlet för varje, inte om man jämför med opiater som heroin/morfin iallafall etc. Men generellt är det rätt svårt för många att göra så, inklusive mig men man får fan försöka!
Citera
2014-11-08, 16:57
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cOMANDER4
Ja asså när jag tar höga doser varje dag ett tag så försvinner ju ruset mer och mer, men då kan de räcka med bara några dagars uppehåll, ibland bara en dag så får man en fin kick sen när man kör igen och toleransen går även ner lite vill jag tro! Så det är värt det tycker jag! Gäller bara att försöka tänka att om jag inte tar idag så kommer ja känna fan så mkt mer imorgon istället för att jaga drake som man aldrig fångar!

Min uppfattning och erfarenhet är att väldigt små doser fortfarande håller abstinensen borta även om man har hög tolerans ! Du kan ju testa! Om det verkligen känns för jävligt sen är de bara o ta mer ju men abstinens lär försvinna sålänge man bara får i sig något korn.

Och halveringstiden är ju så lång så att man skulle kunna gå 72 timmaer sen ens sista dos utan att den fysiska abstinens tar vid! Så det är ju inteså svårt att ta subutex varannan dag iställlet för varje, inte om man jämför med opiater som heroin/morfin iallafall etc. Men generellt är det rätt svårt för många att göra så, inklusive mig men man får fan försöka!
pisis dessa svar va jag ute rfyrtyat en paus från fredsg till mondag
Citera
2014-11-08, 18:00
Medlem
KKNDs avatar
Jag kan inte alls mycket om sub men gillar att köra det nån gång per år.
Förra veckan fick jag lite sub av en kompis och körde max 0,5mg. Igår körde jag igen och tog ca 0,5mg. Jag är jävligt lättpåverkad av opiater så den dosen fick mig att spy som en kalv så fort jag rörde på mig och kände mig påtagligt bäng.
Skulle vilja köra lite ikväll igen och undrar om jag ska dosera som tidigare(som att min tolerans är NOLL)? Skulle kunna tänka mig att ha ett lite lugnare rus än igår.

Gårdagens sub intogs för exakt 24h sedan, om det gör någon skillnad.

Edit: en annan fråga, alla de senaste gångerna jag kört på sub(och hände förra året på tram), så på natten när jag somnat och jag vaknar till så märker jag att jag liksom suger AS hårt, typ spänner tungan, å suger sådär som tjackisar gör fast hårt som fan å länge. Vad beror det på? Min flickvän fick slå till mig flera gånger förra veckan på natten för jag låg där å gjorde höga konstiga sugljud.
Senast redigerad av KKND 2014-11-08 kl. 18:04.
Citera
2014-11-08, 18:10
Medlem
Findmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
Jag kan inte alls mycket om sub men gillar att köra det nån gång per år.
Förra veckan fick jag lite sub av en kompis och körde max 0,5mg. Igår körde jag igen och tog ca 0,5mg. Jag är jävligt lättpåverkad av opiater så den dosen fick mig att spy som en kalv så fort jag rörde på mig och kände mig påtagligt bäng.
Skulle vilja köra lite ikväll igen och undrar om jag ska dosera som tidigare(som att min tolerans är NOLL)? Skulle kunna tänka mig att ha ett lite lugnare rus än igår.

Gårdagens sub intogs för exakt 24h sedan, om det gör någon skillnad.

Edit: en annan fråga, alla de senaste gångerna jag kört på sub(och hände förra året på tram), så på natten när jag somnat och jag vaknar till så märker jag att jag liksom suger AS hårt, typ spänner tungan, å suger sådär som tjackisar gör fast hårt som fan å länge. Vad beror det på? Min flickvän fick slå till mig flera gånger förra veckan på natten för jag låg där å gjorde höga konstiga sugljud.

Du kan ju börja med 0.3 mg för att inte spy, men man brukar behöva ta lite mer än vanligt om man kör fler än en dag med sub.

Att inta en hyfsat stark anti-histamin är också rekommenderat, hjälper mot illamåendet. T.ex. Postafen som finns receptfritt på apoteket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in