Provade subutex igår och jag tyckte inte det var bra alls
Har inte så mycket erfarenheter vad gäller opioder, annat än kodein och tramadol. Läste runt lite och 1mg verkade vara en bra nybörjardos för folk som mig, utan tolerans. Tog först 1mg nasalt försiktigt upp och det tog kanske 1.5h innan jag hade full effekt, riktigt lång tid tog det, men tyckte inte det var något att hänga i julgranen. Väntade några timmar innan påfyllning utifall att, men det slog inte mer. Orkade dock inte vänta 1.5h till innan nästa påfyllning skulle slå, så jag drog i 0.5mg iv. Läste att iv inte ger någon rush, så detta var jag ju medveten om, ville bara få fram effekten snabbare, men trodde iv skulle gå "snabbt" ändå? Har skjutit en del CS och där kommer ju allt på en gång, men det här tog hela 25min innan full effekt. 25 min? Läste att man ska undvika denna iv, dels ingen rush och dels ohälsosamt, men jag orkade inte vänta 1.5h och jag filtrerade flera gånger. Helt ovärt att dra den iv hur som helst, kommer jag inte göra igen.
Hur som helst, Jag var inte i närheten av att nodda sådär som jag gjort på kodein, och inget speciellt välmående heller. Jag var dock smått till måttligt illamående hela tiden, samt lite vinglig och yr. kändes som jag var "sjuk" i 12 timmar och känner mig nu allmänt seg som om jag vore bakis. Gick bra att ligga ned stilla och det var väl ok att försöka nodda, men rastlös som jag blev så ville man ju göra något och då kom illamåendet direkt och man hamnade fram och tillbaka mellan sängen och toaletten. Lyckades cykla iväg till apoteket för att köpa postafen. Det var ett under att jag inte spydde innan jag kom hem igen, och var skitglad att jag lyckades hämta dom. Att dom sen inte hjälpte ett piss var ju dock inte like roligt.
Känns ju lite onödigt att inte knarka upp resten av tabletten, men jag tyckte verkligen inte det där lilla var värt det där illamåendet.