Citat:
Ursprungligen postat av
kukpasta
Kan du då förklara varför det är just de opiater med långa halveringstider som får folk att hamna på laro? Känner en som jobbar med dem och han har sagt att en majoritet gör det pga sub eller metadon. Heroin m.m som man skulle vilja tro är den vanligaste är inte så vanlig, enligt honom. Det är främst de som sitter i satans länge i kroppen och hjärnan.
Sen är det nog få som hamnar där pga kodein...
Abstinensen på sin är inte speciellt hemsk ,däremot långdragen! När jag fick Laro skulle man ha minst 2 dokumenterade överdoser och minns inte ens hur långt dokumenterad heroinmissbruk man behövde, men detta är 15år sedan, nuförtiden så får folk sub mot submissbruk och även Tramadolmissbruk.
När jag gick med i Laro fanns det mindre än 100 personer i programmet(i Gbg) och idag något tusental.
Dom har lagt ribban alldeles för lågt enligt mig, blir irriterad när jag knappt fick det och idag så får dom det dom missbrukar sub och tramadol tex, egentligen skulle det vara att man hade sub alt metadon en tid och sedan trappa ut det, typ något år lr 2 kanske.
Det gäller även att man bryter kontakten lr har så liksom möjligt att göra med aktiva jonkare annars är återfallet inte lång borta. Dessutom så kostar Heroinet inte mycket idag jämfört med för 5-10år sedan!!
Ser folk gå dagligen år efter år pga sidomissbruk och det sticker i mina ögon iaf, är glad att jag inte tillhör den gruppen iaf!
mvh