Citat:
Ursprungligen postat av
Spindelfrida
Jo, det visste han. Men under förhöret var han så stressad och pressad att han glömde bort det. Eller förträngde det. Det är ju bara att läsa vad han säger. Eller snarare försöker säga. Han svamlar och ljuger som en häst travar.
Jag antydde att han möjligen inte visste var DNA:t påträffades och att fhl hintade om att det hade nämnts i samband med häktningsförhandlingen (den 28 juni). Och det var ett korrekt påstående av fhl. (Förhöret hölls den 10 juli).
I protokollet från häktningsförhandlingen står bl a följande:
"Enligt muntliga uppgifter från SKL har det påträffats DNA på fotlederna på Vatchareeya Bangusans avhuggna ben. SKL har kunnat dra slutsatsen att DNA:t från det ena benet kommer från en man men det har inte varit möjligt att spåra DNA:t till någon specifik person. Enligt analyser av DNA:t från det andra benet, talar analysen i någon mån (grad +1) att DNA:t kommer från Kristoffer Johansson."
För övrigt håller jag inte alls med dig om att micro113 ljög. Av vilken anledning skulle hen ljuga? Har du aldrig missuppfattat något, skrivit fel, dragit en förhastad slutsats? I så fall är du att gratulera. Dina upprepade lögnanklagelser mot micro113 är rent ut sagt löjeväckande och du för fram dem som vore de en personlig förolämpning.
micro113 uppfattade det här med sexakten på exakt samma sätt som jag - att KJ omedelbart (även om han inte yttrade ordet sperma) kopplade ihop DNA:t med ett spermafynd (vi hade ju sex). Att micro113 i hastigheten råkade skriva ordet sperma var inte korrekt, men det var verkligen inte en medveten lögn.
Nej, det var ingen lögn utan en tolkning av att hans försvar/förklaring till DNA på tvättade ben skulle vara att de haft sex...
Ett sex han inte ens minns...
Kristoffer vet inte om de haft sex - hans minns inte - men han minns att påstått det i tidigare förhör...
sid 1893
H: Ja, de å…dem drog jag ner typ någonstans jag minns inte. Jag minns inte samlaget. Jag
minns knappt…
jag minns inte att liksom vi hade sex. Jag har ingen aning om liksom vad jag
gjorde för två veckor sedan. Jag vet att jag satt här.
F: Men Kristoffer du minns att ni hade sex?
H: Jag minns…jag minns…
jag vet att jag har berättat att jag…att vi hade sex och det är det
jag berättar nu.
F: Mmm. Ja, just…men det det är fortfarande din minnesbild?
H: Nää, ja…jag minns att jag har berättat.
Jag minns inte själva händelsen.
Lustigt nog så tycks hans minne vara väldigt bra under rättegången ...
Sid 19 -20 Domen
När Vampire
Diaries började på tv kl. 18:00, lade hon ifrån sig blocket. De lade sig på soffan,
myste och började hångla på soffan. De kramades då och hade varandras tungor i
munnen. Efter ett tag förflyttade de sig till sovrummet där utrymmet är större. Han
tror att det var Vatchareeya Bangsuan, som ville att de skulle förflytta sig till
sovrummet. De hade oralsex, vilket gick till så att hon sög av honom och han
slickade henne i underlivet. Han har för sig att hans byxor var på och att hennes
byxor togs av. När hon sög av honom, stod han upp och hon stod på knä på golvet.
Han fick utlösning på golvet vid sidan av henne. Om hon fick någon sperma i
munnen, kommer han inte ihåg. När de var klara, låg de en stund och myste för att
sedan gå tillbaka till soffan.
Hela sexakten höll på kanske en och en halv timme,
Där anger han tiden för sexet ... som då alltså kan matchas i tid mot eventuella SMS
Här sätter han dit sig själv..
Här sätter han dit sig själv.. Fup sid 1760
H: Ja, men…vem är det som har varit in och sätt in blod i mi…in i min ba…bagagelucka.
F: Mmm.
F2: Vem har sagt att det är i bagageluckan?
H: Va?
Det är dessutom komiskt att Quarrel som tråden igenom ljuger och förvränger dristar sig till att kalla andra för lögnare ....