Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Är det rimligt att han uppskattar 41 minuter till ett litet tag?
Vem skruvar så hårt han kan här?
Förstår inte vad du menar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Här krävs att mördaren tar med sig mordoffret (hur ofta händer det?) och mördar på annan plats, och dessutom får hjälp, inte bara med att bära ut sängen utan också med att ljuga i TR.
Det händer säkert inte särskilt ofta, mord inträffar öht inte särskilt ofta. De sammantagna omständigheterna i övrigt gör dock inte hypotesen orimlig på något vis:
- Lägenheten är inte trolig mord-/styckningsplats
- Kristoffer har bevisligen varit ute och kört med bilen på kvällen
- Vatchareeya ville komma hem (om vi bortser från totalt ounderbyggda spekulationer om planerade besök i Sävast)
- Den totala tystnaden från hennes telefon efter kl 18:40 + den mystiska ned-/uppkopplingen vid 20.32/20.38
Att människor blivit lurade/lockade till ett ställe där de blivit mördade har jag läst om ett antal gånger också. Minns t ex styckmordet i Bollnäs som hade en sån komponent om jag inte missminner mig.
Menar du att scenariot bråk/konflikt uppstår i lägenheten - KJ övertalar/hotar VB att följa med honom under förebärande att han ska skjutsa hem henne - nytt bråk/konflikt i bilen - KJ kör till avskild plats - KJ drar ett vasst föremål och hugger henne ett antal gånger (efter att kanske blivit klöst/riven är ett osannolikt scenario?
Varför skulle det vara en orimlig tanke att KJ kontaktar någon 2 dagar efter mordet och säger att han vill göra sig av med sin ena säng som är trasig? Är det orimligt att tänka sig att en pappa som bevisligen gör hur mycket som helst för att skydda sin son lämnar eller utelämnar uppgifter han tror är till gagn respektive skada för sonen? Särskilt om han verkligen tror att sonen är oskyldig och att det hela är ett stort misstag? Mannen som påstod att sonen inte kunde rensa fisk ens en gång (men skära till en skyddsväst åt hunden gick tydligen bra?) eller äta med kniv och gaffel?
Alla dina påståenden om pappans karaktär och oförmåga att ljuga är för övrigt rätt ointressanta i ljuset av att du med stor sannolikhet har haft eller har kontakt med familjen. Ingen i tråden kan mot bakgrund av det rimligen vänta sig några objektiva bedömningar i något som har att göra med trovärdigheten hos några medlemmar av familjen Johansson.