2014-11-07, 15:29
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenomen
Gaaaah! My eyes, my eyes!

Fantastiskt att flera generationers nedärvd stockholmska kan låta så sjukt bonnigt!
Citera
2014-11-07, 15:50
Medlem
ogiltigtss avatar
Förlåt om jag förstör serien men TV4 gör med hjälp av klippningen så att bönderna verkar mer sliskiga, blyga än vad dom egentligen är. Tv4 skulle med hjälp av klippningen kunna få Jonathan att framstå som blyg och osäker och dom skulle kunna få Erik att framstå som en självsäker pratsam kille bland tjejerna.
Peter har dom valt att visa klipp från när han har skrattat så nu tror alla att han skrattar hela tiden.
Citera
2014-11-07, 16:11
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogiltigts
Förlåt om jag förstör serien men TV4 gör med hjälp av klippningen så att bönderna verkar mer sliskiga, blyga än vad dom egentligen är. Tv4 skulle med hjälp av klippningen kunna få Jonathan att framstå som blyg och osäker och dom skulle kunna få Erik att framstå som en självsäker pratsam kille bland tjejerna.
Peter har dom valt att visa klipp från när han har skrattat så nu tror alla att han skrattar hela tiden.

Kanske, kanske inte. Ingen vet hur mycket sanning det finns. Vi tittare drar våra slutsatser utifrån det vi får se. Allt annat är spekulationer.
Citera
2014-11-07, 16:21
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Intressant fråga kring bönderna som varit med genom åren: vem/vilka har varit de största UFO:na?

Min röst måste nog gå till den rödhårige bonden Roger som bodde hemma med sin morsa och farsa på gården trots att han var långt över 40 år. Dessutom var hans största intresse att spela bridge med pensionärsföreningen.

På en hedrande andraplats kommer Ann-Katrin (även hon rödhårig, kan det spela in?!). En väldigt blyg och introvert kvinna som gissningsvis är oskuld än idag.

Roger var definitivt ett original men ändå inte - en ganska typisk bonde på flera sätt. Hans sjuka tystnad på speeddejterna var helt otrolig. Han sa oftast ingenting, bara tittade på kvinnorna som blev alltmer desperata och nästan flippade ur. Det senaste jag hörde om honom var att han numera försörjer sig på att dela ut snabbreklam och att han fortfarande bor ensam hos sina föräldrar.

Ann-Katrin var likt Erik inte så pigg på att dejta. Speciellt blyg var hon dock inte. Det verkar snarare att någon tvingade henne att ställa upp i programmet för att något skulle hända. De flesta män hon hade på gården var sjukt blyga vilket inte direkt motiverade henne.
Citera
2014-11-07, 17:39
Medlem
Isnatts avatar
Roger och A-K, jag minns även Fredrik som ett original. Och det är PRECIS så jag vill att dom ska vara, inte några stekare med fett i håret som inte orkat sovra bland brudarna och hittat rätt tjej.
Jag vill att deltagarna inte ska ha hittat nån alls. Dom behöver hjälpen och jag unnar dom verkligen att hitta nån genom programmet.

http://www.youtube.com/watch?v=r8RTYMhoRoc
Citera
2014-11-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Roger var definitivt ett original men ändå inte - en ganska typisk bonde på flera sätt. Hans sjuka tystnad på speeddejterna var helt otrolig. Han sa oftast ingenting, bara tittade på kvinnorna som blev alltmer desperata och nästan flippade ur. Det senaste jag hörde om honom var att han numera försörjer sig på att dela ut snabbreklam och att han fortfarande bor ensam hos sina föräldrar.

Ann-Katrin var likt Erik inte så pigg på att dejta. Speciellt blyg var hon dock inte. Det verkar snarare att någon tvingade henne att ställa upp i programmet för att något skulle hända. De flesta män hon hade på gården var sjukt blyga vilket inte direkt motiverade henne.

Det stod i tidiningen att Roger utbildade sig till brandman när han avvecklade gården och jag trodde han jobbade som det numera. Men det kanske sket sig med det och att han nu sysslar med reklam som du sa...vad vet jag.
Citera
2014-11-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Aha okej, ja då är det inte så konstigt att jag inte sett några klipp med Börje om han fick dejta på egen hand. Har väl dock en känsla att hans dejtande inte kan ha gått så bra . Ja eller hur, verkligen nåt man skulle bjuda på när man vill visa att en tjej betyder nåt extra , inte gratinerad hummer som jag bjöd en tjej på en gång . Ja det är synd att man inte får någon riktig bild av hur de bönderna är, många av dem som fått dejta på egen hand har känts intressanta tycker jag och funderar på hur det går nu för bögen och kvinnan. Ja hästbonden Pär-Ola var något eget i stor bemärkelse, man kunde ju som du säger känna att det inte skulle gå så bra. Han verkade instabil när man läste på hans hemsida, verkade ha ett otroligt sug efter småtjejer och sen gifte han och Louise sig alldeles för fort. Dem förlovade sig ju redan under resan och det har jag inte sett nåt annat par i BSF: s historia göra.

Ja inte så konstigt att det inte håller speciellt länge när man gifter sig så fort. Då blir det lätt att man är kvar i någon slags bubbla där allt bara är mysigt och det finns inga problem alls. Man har inte hunnit dela vardagen eller se varandras mindre bra sidor. Är nog lätt att man blir kär i själva situationen och den bild man skapar om man vill att det ska vara. Sedan är det klart att avstånd också kan bli ett hinder. Särskilt svårt blir det ju om det finns barn med i bilden som man måste ta hänsyn till. Är nog bättre att vänta lite för att vara mer säker på att det finns en chans att det kan fungera i längden.
Citera
2014-11-07, 21:30
Medlem
hazenectars avatar
Okej ärligt nu då flashback, vilka av Eriks och Jonathans brudar är mest påsättbara ?
Citera
2014-11-07, 21:42
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Okej ärligt nu då flashback, vilka av Eriks och Jonathans brudar är mest påsättbara ?

Du tror att vi först gnäller på att Jonathan beter sig som en jävla kåt fjortis och sen skulle vi göra exakt samma sak här i tråden?
Citera
2014-11-07, 21:54
Medlem
hazenectars avatar
Jag ville bara skapa en diskussion kring de kvinnliga deltagarnas utseende, kanske skulle ha läst lite mer i tråden innan jag skrev. Ledsen.
Citera
2014-11-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Aha okej, ja då är det inte så konstigt att jag inte sett några klipp med Börje om han fick dejta på egen hand. Har väl dock en känsla att hans dejtande inte kan ha gått så bra . Ja eller hur, verkligen nåt man skulle bjuda på när man vill visa att en tjej betyder nåt extra , inte gratinerad hummer som jag bjöd en tjej på en gång . Ja det är synd att man inte får någon riktig bild av hur de bönderna är, många av dem som fått dejta på egen hand har känts intressanta tycker jag och funderar på hur det går nu för bögen och kvinnan. Ja hästbonden Pär-Ola var något eget i stor bemärkelse, man kunde ju som du säger känna att det inte skulle gå så bra. Han verkade instabil när man läste på hans hemsida, verkade ha ett otroligt sug efter småtjejer och sen gifte han och Louise sig alldeles för fort. Dem förlovade sig ju redan under resan och det har jag inte sett nåt annat par i BSF: s historia göra.

Gjorde inte bonden Mikael precis det i första säsongen? Han och Marita är fortfarande gifta vad jag vet...
Citera
2014-11-07, 22:45
Medlem
Esposito1887s avatar
Angående Tomas som fick åka med en polare på kärleksresa då alla tjejer drog. Nej, det gick inte så bra där.

https://www.youtube.com/watch?v=eyOeV-XqhJw&list=PL78DmCFACYH13V3RAI9AiRBenFsKLpFZ1&inde x=89

https://www.youtube.com/watch?v=IvrhqfcyThI&index=72&list=PL78DmCFACYH13V3 RAI9AiRBenFsKLpFZ1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in